Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av ansjo
    Läste det nog i någon slags omvänd ordning, men så är det ofta med oss dårar. Två själar med samma tanke...
    Det hände precis i en annan tråd om Anubias just för någon minut sedan...

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      Jepp, såg det.
      När jag skrev inlägget tidigare var det troligen samtidigt som du ändrade...nu är det bara lite mer än två veckor kvar. Mats.
      Har börjat spåna vad som ska handlas hem nu och lite räkor i ett par former blir det garanterat! Skulle vara trevligt om man fick tag i den här tetran till ett humant pris med: http://www.zoopet.com/medlemsbilder/...ck-21&cat=1160 Peruansk glastetra kallades den. Jag har inte sett den förr eller senare tyvärr.
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • hannesc
        • December 2009
        • 13085

        Ursprungligen postat av ansjo
        Nä, köp nytt istället är mitt förslag! Det hade varit ditt förslag med, Hannes om du sett själva karet IRL.
        ¨haha okej! a då säger jag väl det med då?:P


        Ursprungligen postat av MaxB
        250x90x90 cm - och... nä, det karet vill jag inte ens fundera på att flytta. Däremot har jag närt en tanke på att låta limma ett lite mulligare kar i stugan - längre fram.
        jag är på på att hjälpa till o limma

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ja, jädrar! Ett fett stim sådana hade ju varit smutt! Det skall bli kul att se vad vi hittar där - jag ger mig fan på att det kommer att köpas en del mindre kuber... man har ju fått dille på det nu!
          Förresten sket jag i att köpa guppys igår - de såg helt enkelt inte bra ut. Däremot hittade jag små fina bågfensciklider som det var på håret att jag plockade hem. Jag skall ta en liten runda på stan på imorgon onsdag - måste ju ha lite grisfisk i baljan nu.

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av hannesc
            ¨haha okej! a då säger jag väl det med då?:P




            jag är på på att hjälpa till o limma
            Bock och tack! Ja, vi får se hur det blir. Majornas glasmästeri här i stan (har gjort kar åt Universeum bl.a.) gör bra kar på plats.

            Kommentar

            • hannesc
              • December 2009
              • 13085

              vart köper du fisk i gbg? o vart i gbg bor du nu? jag bodde i hisings backa förr.

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Bor på Hisingen - Tolered, det lilla villaområdet vid Lundby El. De senaste åren har jag nästan uteslutande handlat i Torslanda, där jag bodde förut, men framför allt på alla de ställen som jag och Ansjo besöker med jämna mellanrum på våra feta zoorejs. Då kör vi en repa hos de större affärerna i gbg och många fina shopar utanför stan - typ Nol och liknande!

                Kommentar

                • hannesc
                  • December 2009
                  • 13085

                  ofasen! ja där ser man. själv ska jag ner till dm idag o grejja lite :P

                  Kommentar

                  • ApeviaX
                    • December 2005
                    • 1531

                    Att det ska vara så svårt att få ett jobb då... behöver ju pengar så jag också kan bli kubfrälst, starta räkkar etc etc-

                    För att inte tala om alla Zoorejs jag skulle vilja vara med på.. nu har jag ju körkort så hade jag bara bil eller åtminstone tillgång att låna en samt lite cash så skulle jag komma ner till er som en oljad blixt med kameran i högsta hugg.

                    Bra jobbat, mkt imponerad och inspirerad.

                    Nicke
                    ApeviaX
                    Archocentrus multispinosus
                    "Vattensamlingen"
                    X-Aquatic

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ja.... Det låter la som om vi är miljonärer, men... det är bara det att man liksom sparar upp och prioriterar. Nicke - du har snart vänt på grejerna!

                      Jag tänkte filma lite av det där "vattenfallet" som vi snackade om förut i tråden. Det syns väl lite sisådär i början av filmen, men ser redigt skönt ut i verkligheten, med alla småbubblor som far omkring. Jag tog en repa över resten av burken också medans jag ändå var igång. Nu är man ju präktigt sugen på att få köra igång med lite fisk också!
                      Här är en filmsnutt;

                      Kommentar

                      • karrokaja
                        • March 2006
                        • 5388

                        Max...??

                        Varför har du inte fisk i??
                        Funderar på en sak... när ni var o tjingade förbi mej, då sa du ju att du var sugen på kopparbarber.
                        Kan du inte ha dessa i detta karet?
                        Det skulle se SÅÅÅÅ snyggt ut med ett gäng röda färgsprakande filurer mot denna grymt gröna inredning.
                        Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                        kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                        Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                        I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Jag har helt enkelt inte hunnit få i någon fisk ännu - var och kollade på guppys igår men de såg inte bra ut.
                          Jo, jag funderar faktiskt på att ha ett litet gäng kopparbarber - jag vet en shop här i närheten som har dessa!
                          Jag har fått ditt paket, men inte hämtat ut det ännu - har gjutit betong i golven här idag, så posten fick vänta!

                          Kommentar

                          • Keibo
                            • November 2008
                            • 468

                            Allt jag har att säga är Max "Takashi Amano" Bryzell...

                            Det och sjukt snyggt!
                            Mvh. Peter

                            500L - Pelarakvarium

                            1500L - Under förändring

                            Kommentar

                            • karrokaja
                              • March 2006
                              • 5388

                              Ursprungligen postat av MaxB
                              Jag har helt enkelt inte hunnit få i någon fisk ännu - var och kollade på guppys igår men de såg inte bra ut.
                              Jo, jag funderar faktiskt på att ha ett litet gäng kopparbarber - jag vet en shop här i närheten som har dessa!
                              Jag har fått ditt paket, men inte hämtat ut det ännu - har gjutit betong i golven här idag, så posten fick vänta!
                              tycker du ska satsa på barberna! dom är GRYMMA!!!
                              Så bra att det kom Får du bli överraskad sen när du öppnar det
                              Det är ett litet special made, one of a kind paket du får där
                              Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                              kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                              Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                              I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av Keibo
                                Allt jag har att säga är Max "Takashi Amano" Bryzell...

                                Det och sjukt snyggt!
                                Ah, jag tackar och bockar! Än är det bara i uppstartsfasen, och det ser lite stelt ut, men snart så kommer det nog att mjukna till och bli så där gott ingånget och lummigt. Faktum är att tror jag skall hälla i några kopparbarber. Jag skall ju inte ha detta karet som ett strikt biotopkar utan mer som avkoppling, att sitta och mysa framför. Jag såg ordentligt utfärgade k-barber hemma hos karrokaja och de var verkligen fina - klart underskattade fiskar!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...