Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • M-L
    • September 2009
    • 183

    Mållös..... hur fint som helst...... gråtfärdig och såååå avundsjuk.

    Kommentar

    • karrokaja
      • March 2006
      • 5388

      Du är kriminell max!!!
      Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
      kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
      Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
      I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

      Kommentar

      • c90368

        • September 2006
        • 5973

        Hårt arbete och mycket stålar ger resultat!

        Vore ju tråkigt om det inte gjorde det
        Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
        http://www.youtube.com/user/c90368
        /Maths

        Kommentar

        • Danne_85
          • September 2009
          • 667

          Riktigt riktigt snyggt...Lätt den snyggaste kuben jag sett på bra länge....Spännande och se vad du hittar för kul i Tyskland.
          Mvh: Danne

          Foton:
          http://www.blackroomphotos.com

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Men, alla kan göra likadant - det är inte så svårt! Tänk på när man binder kransar (jag jobbade som ung sketonge en sommar med att binda begravningskransar), plantan man binder "senast" eller sist måste täcka den/de som sitter på roten redan innan - det är ett jädrans pill, men det går!

            Edit; nu hade det visst kommit några nya kommentarer - kul som fasen att ni gillar stuffet!

            Kommentar

            • karrokaja
              • March 2006
              • 5388

              Du får binda en krans till min begravning.. för ditt kar är så snyggt att man dör
              Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
              kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
              Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
              I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Efter att ha gjort om mitt 105 L idag så måste jag köpa mer växter omgående att binda fast på rötterna, tänkte vänta lite men det går inte, det ser för tomt ut.

                Jag får tänka begravningskransar när jag binder fast dem....
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av PiaJo
                  Fattar inte hur du får fast växterna på rötterna så att det inte syns att de är fastsatta, om du fattar vad jag menar?
                  Du tänker kanske på den rotbiten som ligger längst fram i högerkant? Där knöt jag ett nylonsnöre på längden runt roten, ganska hårt - och petade bara ner plantorna under linan, på rad - sedan lutade jag hela pjäsen en aning bakåt så att man inte ser snöret.

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av PiaJo
                    Efter att ha gjort om mitt 105 L idag så måste jag köpa mer växter omgående att binda fast på rötterna, tänkte vänta lite men det går inte, det ser för tomt ut.

                    Jag får tänka begravningskransar när jag binder fast dem....
                    Först placerar jag rötterna där jag tycker att de kan stå - och se bra ut. Jag noterar och skissar upp på papper vilka grenar som skall kläs in, sedan är det ett jädra joxande med att riva ur allt, binda rot för rot och sedan placera tillbaka hela skiten.

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Ursprungligen postat av MaxB
                      Du tänker kanske på den rotbiten som ligger längst fram i högerkant? Där knöt jag ett nylonsnöre på längden runt roten, ganska hårt - och petade bara ner plantorna under linan, på rad - sedan lutade jag hela pjäsen en aning bakåt så att man inte ser snöret.
                      Precis den jag menade

                      Nylonsnöre... fiskelina? tycker att det är så svårt att få till det med fiskelina den är så "stel" och svår att knyta.
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Jag använder en mjuk, grön nylontråd som man binder vanliga växter med.

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Ursprungligen postat av MaxB
                          Jag använder en mjuk, grön nylontråd som man binder vanliga växter med.
                          aha, kan man köpa den på en blomsteraffär?
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Det tror jag nog - jag köpte en rulle på IcaMaxi!

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Tack, då skall jag kolla där annars blir det som vanligt..svart eller brun sytråd.
                              Nåt måste man ju ha sytråden till när man inte kan/vill sy....
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • ansjo
                                • November 2005
                                • 29967

                                Skitnice Mats! Och i ärlighetens namn vete tusan om du ska ha några Cryptos i det karet. Däremot kanske lite fler lägre Anubias i framkanten...?
                                /Anders

                                Medlem i NCS - givetvis!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...