Allmänt meddelande

Kollapsa
No announcement yet.

Akvariestugan

Kollapsa
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

Ursprungligen postat av Ekenberg Visa inlägg
    Kan man ha vattenhyacinter även om man har täckglas?
    Kan nog bli svårt...
    Har aldrig testat, men bladen sträcker sig en god bit ovanför vattenytan och behöver nog spejs tilll detta.

Kommentera

Ursprungligen postat av Mats Bryzell Visa inlägg
      Kan nog bli svårt...
      Har aldrig testat, men bladen sträcker sig en god bit ovanför vattenytan och behöver nog spejs tilll detta.
      Jag tycker alltid det ser grymt trevligt ut med öppna kar och älskar utväxter men är rädd för dessa öppna kar både vad det gäller luftfuktighet samt risken för rymlingar....

Kommentera

Ursprungligen postat av Mats Bryzell Visa inlägg
        Vattenhyacinten bildar alldeles fantastiska rottrådar som både ser vackra ut och fyller en vattenrenande funktion. Vi får se om det fungerar.
        Det kan bli riktigt bra! Jag har ju ett bestånd i min damm som jag ursprungligen fått från dig. Det är verkligen fina växter. De kräver nog en hel del energi och näring för att bli kraftiga. Det blir spännande att följa!
        / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

Kommentera

Ursprungligen postat av Ekenberg Visa inlägg
          Jag tycker alltid det ser grymt trevligt ut med öppna kar och älskar utväxter men är rädd för dessa öppna kar både vad det gäller luftfuktighet samt risken för rymlingar....
          Någon eller några av Bilbukarna kommer garanterat att hoppa ur.
          Fukten är ett problem, men jag monterade en fläkt i ena väggen i stugan och så funderar jag på att ställa dit en avfuktare, och återanvända vattnet den samlar upp, i karet.

Kommentera

Ursprungligen postat av Marten64 Visa inlägg
            Det kan bli riktigt bra! Jag har ju ett bestånd i min damm som jag ursprungligen fått från dig. Det är verkligen fina växter. De kräver nog en hel del energi och näring för att bli kraftiga. Det blir spännande att följa!
            Vad kul att höra att Vattenhyacinten klarat sig! Den går ju ner sig totalt under vintern, men återkommer alltid med ny kraft på våren - fantastiskt!

Kommentera

Sparar...
            X