Akvariestugan
Kollaps
X
-
Kolla på den här filmen - en liten VF. A. Rio Mamore-hona med yngel kontra Flaggciklider - visst möts dom ibland, men det händer inget. Likadant när Flaggcikliderna har yngel håller dom sig nära vattenytan och bryr sig inte så mycket om vad som händer nere på bottnen.
Kommentar
-
"You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
Min profil
Mitt galleriKommentar
-
Ja, det skall fungera. Flaggcikliderna (kallas ibland "fattigmansdiskus") håller sig ganska högt upp i karet, och de mindre cikliderna du funderar på går ju oftast i de nedre skikten. Det blir med andra ord inte så ofta konfrontationer behöver uppstå.
Kolla på den här filmen - en liten VF. A. Rio Mamore-hona med yngel kontra Flaggciklider - visst möts dom ibland, men det händer inget. Likadant när Flaggcikliderna har yngel håller dom sig nära vattenytan och bryr sig inte så mycket om vad som händer nere på bottnen.
https://www.youtube.com/watch?v=I7yP...OBjercFOWlsNKA
Johan; du talar absolut begripligt, eftersom jag fattar
//Inger"Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.Kommentar
-
Förstår precis! Jag har haft denna kombon ihop utan några som helst problem/PIA
Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!
Kommentar
-
Ja, det skall fungera. Flaggcikliderna (kallas ibland "fattigmansdiskus") håller sig ganska högt upp i karet, och de mindre cikliderna du funderar på går ju oftast i de nedre skikten. Det blir med andra ord inte så ofta konfrontationer behöver uppstå.
https://www.youtube.com/watch?v=I7yP...OBjercFOWlsNKA/PIA
Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!
Kommentar
-
Köpte 6 st relativt stora VF flaggciklider (acora, inte festiva) dom gick utan problem i ett 670 med massor av annan fisk. Ett av paren ynglade så jag hade kunnat förse Sverige med flaggor för evigt. Aldrig några problem, små revir men jätteduktiga föräldrar. Har 3 numera vuxna "yngel" kvar och ser att den lokala butiken har 10-15 ytterligare. Fantastisk och sjukt underskattad ciklid!Kommentar
-
Köpte 6 st relativt stora VF flaggciklider (acora, inte festiva) dom gick utan problem i ett 670 med massor av annan fisk. Ett av paren ynglade så jag hade kunnat förse Sverige med flaggor för evigt. Aldrig några problem, små revir men jätteduktiga föräldrar. Har 3 numera vuxna "yngel" kvar och ser att den lokala butiken har 10-15 ytterligare. Fantastisk och sjukt underskattad ciklid!
//Inger"Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.Kommentar
-
Snacka om marknadsföring av Flaggorna. Man blir ju sugenKommentar
-
Kommentar
-
Äsch. Hantelciklid kallas ju fattigmansslägga. Ni har nog missat det PMet.Kommentar
-
Dom är lätta att marknadsföra. Stora och robusta, lätta att hålla, och åtminstone jag har aldrig haft några sjukdomar på dom de gånger - och det är ganska många gånger - jag haft dessa vackra ciklider. De är också extremt lättlekta och utmärkta föräldrar, som exempelvis jozi berättar om i ett tidigare inlägg.
Kommentar
-
Nu kan jag säga kommer Inger lifta till Stockholm för att köpa några. Där klämde du till med flera riktigt tunga Ingerargument.Kommentar
-
Och de är fredliga, och vackra Tyvärr sägs de äta lite växter, men även scalarer påstås väl tugga på finbladiga växter. Upplevde inte mina som särskilt farliga på spenaten."You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
Min profil
Mitt galleriKommentar
Kommentar