Akvariestugan
Kollaps
X
-
-
Akvariestugan
Intressant! Snyggt! Härligt att få se växter lyftas fram i sin naturliga biotop.Kommentar
-
Naaww... det är ändå för gulligt. Fasen, jag tycker att Platy är ena riktigt sköna figurer. I den ena 50-kuben som står och skräpar här nere i källaren satte jag in några Platys för att "få lite liv i luckan"...
Jag matar och byter vatten - tittar till den vildfångade gruppen med "brädor" någon gång då och då, men har egentligen inte tänkt på Platy-pajasarna. Idag såg jag åtminstone två olika (i ålder) kullar med platyyngel - kan kanske vara upp emot 20-25 stycken. Den här truppen skall få bli startfisk i det kommande karet i stugan - plus allt annat som fortfarande lever i kuberna, när den dagen infinner sig!Kommentar
-
Naaww... det är ändå för gulligt. Fasen, jag tycker att Platy är ena riktigt sköna figurer. I den ena 50-kuben som står och skräpar här nere i källaren satte jag in några Platys för att "få lite liv i luckan"...
Jag matar och byter vatten - tittar till den vildfångade gruppen med "brädor" någon gång då och då, men har egentligen inte tänkt på Platy-pajasarna. Idag såg jag åtminstone två olika (i ålder) kullar med platyyngel - kan kanske vara upp emot 20-25 stycken. Den här truppen skall få bli startfisk i det kommande karet i stugan - plus allt annat som fortfarande lever i kuberna, när den dagen infinner sig!
Jag lade ju ner nanot som jag körde som hightech, det var ett jäkla pillande och ansande i den lilla burken och efter ett par rediga algboomar hamnade det på balkongen. En dag frågade Emilia om jag hade tänkt att göra något med akvariet eller om det skulle stå där resten av året. Det slutade med att hon drog igång det och på eget bevåg så plockade hon hem ett gäng Guppy. Nu är det många Guppy och jag får flytta dem mellan karen allt eftersom, de ska ju inte bo allt för trångt liksom
En bild på hennes första akvarium bjuder jag på, jag är mycket stolt! (hoppas att det är ok)
Kommentar
-
Det här med levandefödare är allt rätt roligt ändå. Jag har varit lite skeptisk innan men de växer hos mig. Det är ordentligt med rörelse och de är trevliga i färgerna.
Jag lade ju ner nanot som jag körde som hightech, det var ett jäkla pillande och ansande i den lilla burken och efter ett par rediga algboomar hamnade det på balkongen. En dag frågade Emilia om jag hade tänkt att göra något med akvariet eller om det skulle stå där resten av året. Det slutade med att hon drog igång det och på eget bevåg så plockade hon hem ett gäng Guppy. Nu är det många Guppy och jag får flytta dem mellan karen allt eftersom, de ska ju inte bo allt för trångt liksom
En bild på hennes första akvarium bjuder jag på, jag är mycket stolt! (hoppas att det är ok)
[ATTACH=CONFIG]56550[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]56551[/ATTACH]
Ungfödare är kul - de blir hela tiden fler, och så är de fina!
Kommentar
-
Kommentar
-
"Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.Kommentar
-
Får se när jag hinner att lägga upp den filmen - har lite annat att göra idag och ikväll. Men, filmen kommer framgent - kul, va?
Kommentar
-
Det som jag sett den senaste tiden med dia filmer, är att folk frågar efter något specifikt och vipps, så har Maats en liten film på just detta. Själv är jag jäkligt dålig på att spara bilder och hålla isär dem...så det är bara att fortsätta filmbomba oss, det uppskattas!/Anders
Medlem i NCS - givetvis!Kommentar
-
Det som jag sett den senaste tiden med dia filmer, är att folk frågar efter något specifikt och vipps, så har Maats en liten film på just detta. Själv är jag jäkligt dålig på att spara bilder och hålla isär dem...så det är bara att fortsätta filmbomba oss, det uppskattas!
Ibland ploppar det upp någon intressant tråd, som kan handla om akvarium, fiskar och sådana grejer här på forumet- och då brukar det, lite titt som tätt, hända att man har en bild eller film som är hyfsat relevant. Kameran står alltid i högsta hugg vid karen!
Kommentar
Kommentar