Akvariestugan
Kollaps
X
-
Fundera både en och två gånger innan du blandar Skalarer och Flaggor.Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
http://www.youtube.com/user/c90368
/MathsKommentar
-
Kommentar
-
Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
Ursprungligen postat av SimonSaysBakaI skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskarKommentar
-
Men det kunde vara kul om Maths tittar in någon gång i framtiden och utvecklar lite!
Skall se om jag kan putta in en film ikväll på ett av parilus-paren som går med en skön skock yngel just nu! Det kanske skulle smaka?
Flaggorna har snart sin senaste lek frisimmande, ynglen ligger och darrar på ett blad nu. Det är den leken man ser på fotona på förra sidan!
Kommentar
-
Är det lika många yngel - som det var ägg?
Mats, jag har just läst en tråd som du startade 2007 - jag undrar vad är "Lasses häxbrygd", fast den kanske man måste prata tyst om.
//Inger"Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.Kommentar
-
Jag tror att du menar "häxbrygden" mot cyano, som Lasse rekommenderade. Det var egentligen bara några skopor kno3 extra i vattnet - en förenklad PMDD-gödning med andra ord, väldigt enkelt! Detta var i T-karet om jag inte minns fel, va? Har glömt av det nu, det var ju ett tag sedan.
Som tur är har jag haft, och har, inga problem med cyano - eller alger som stör. Jag fick en litet angrepp av cyano i T-burken, men det gav sig av sig självt (med hjälp av "häxbrygden) och återkom aldrig...
Jag har väl antagligen "tur" eller nåt - för cyano och besvärande alger dyker liksom inte upp i burkarna. Om det mot förmodan skulle komma någon fläck på något utsatt ställe, rensar jag undan och låter det vara så brukar det ge sig efter ett tag...
Kommentar
-
Jag skrev för ett tag sen att ett nytt diskus-par bildats i mitt kar och att det vart lek på g. Men det blev inte riktigt som jag tänkt då hannen inte visade minsta intresse när det väl var dags för romläggning, så honan la rommen själv och käkade upp det på en gång. Det kanske beror på att dom aldrig lekt förut plus att dom är ganska unga?
MVH/FreddanKommentar
-
Jag skrev för ett tag sen att ett nytt diskus-par bildats i mitt kar och att det vart lek på g. Men det blev inte riktigt som jag tänkt då hannen inte visade minsta intresse när det väl var dags för romläggning, så honan la rommen själv och käkade upp det på en gång. Det kanske beror på att dom aldrig lekt förut plus att dom är ganska unga?
MVH/Freddan
Kommentar
Kommentar