Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rufus
    • January 2005
    • 866

    Gick med i några grupper på FB med ämnen som intresserar men..ja ni vet. Inget mer facebokande. Det som är Zoopets styrka är den samlade kunskapen och i de allra flesta fall den mkt vänliga tonen. Tur att du tycker om att skriva, jag gillar ordet, att läsa det och ibland skriva det. Och jag gillar att lära mig saker och det gör jag här inte minst i din långa tråd!
    // Annicka

    Kommentar

    • ApeviaX
      • December 2005
      • 1531

      Ursprungligen postat av Mats Bryzell



      Jag har blivit inbjuden till, och gått med i några slutna akvariegrupper på FB. Där gäller omedelbar "gratifikation", en sorts snabb belöning på bilder, filmer och inlägg, mestadels i form av en "lajk-tumme", sedan är det slut.
      Förvisso kan det ställas någon intressant fråga, eller kommentar ibland - men, FB-grupperna är, om möjligt, ännu tristare än den utveckling man kan se på exempelvis Zoopets forum.

      Vad som förvånar mig är avsaknad av kommunikation på Z-forumet.
      Att just denna tråd inte är så livlig har jag största förståelse för - här visas ju bara bilder på Manacapuro Red Back-scalarer och sajicor med yngel i ett kar som några forumdeltagare sett till leda redan. Vråltrist - jag håller med! Men förhoppningsvis blir det lite nya grejer snart.

      Om vi bortser från de vanliga, problemrelaterade trådarna, som av naturliga skäl alltid finns på ett forum som detta, tycker jag personligen att Ingers nya projekt, med inredning och uppstart skall bli väldigt intressant. Även ApeviaX stora Tanganyika-kar och dess utveckling är en tråd jag följer (och replikerar i) med stort intresse.
      Det finns givetvis ett flertal andra trådar som intresserar just mig, och jag försöker bidraga med att hålla någon form av samtal igång - kanske med någon fråga eller input, om jag kan hjälpa till. Det fungerar mestadels, men ofta tröttnar trådskaparen efter ett tag, och utan trådskaparens medverkan... tja, då blir det inte mycket att orda om.

      Jaja, vi har ju dryftat ovanstående många gånger tidigare, inte minst i denna tråd som blivit något av en blogg för min del. En blogg jag envist uppdaterar.
      Jag tycker det är kul att skriva och fortsätter gärna med det här i "akvariestugan" och, som sagt, det kommer nya projekt längre fram.
      Vakkert, med k Jag gillar ju lunken i denna tråd, även om den kan springa ibland och inte bara lunka fram
      Lusläser ikapp, var på 818 igår, nu på 859 av 860. Älskar att sträckläsa i denna tråd, inspirationen flödar och jag förstår inte hur jag ska få plats med alla idéer i varken huvudet eller verkligheten. Underbart! Kul att vara omnämnd som "följd", tangakaret börjar sakta gå in sig. Tror som jag skrev i min tråd att det kommer börja lite mer på allvar till jul
      ApeviaX
      Archocentrus multispinosus
      "Vattensamlingen"
      X-Aquatic

      Kommentar

      • ApeviaX
        • December 2005
        • 1531

        O där var man ikapp, åter efter att ha synat varje punkt, kommatecken och bild samt film. Åter igen, en givande mysig tråd men värme, glädje, idésprutande (bland mkt annat sprutande) sålänge ni inte spottar i glasen

        Som trädgårdsnörd uppskattas dina arbetsäventyr, uppskattar att du delar med dig där Även roligt att se hur du som jag (och säkerligen många fler) ser inredning i naturen, att man hittar en rot, ett träd, en buske eller klippa och då direkt visualiserar hur det skulle vara att slänga i det hela i en rejäl pöl med sköna fiskar o bara njuta järnet
        ApeviaX
        Archocentrus multispinosus
        "Vattensamlingen"
        X-Aquatic

        Kommentar

        • ApeviaX
          • December 2005
          • 1531

          O för tusan, den där artikeln jag hörde ryktas om. Eller snarare se efterfrågad. Är den på G eller redan publicerad?
          ApeviaX
          Archocentrus multispinosus
          "Vattensamlingen"
          X-Aquatic

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Gôtt att ni är med!

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Lite fredagsmys!

              video, dela, kameratelefon, videotelefon, gratis, ladda upp

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                Verkligen fredagsmys

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • ApeviaX
                  • December 2005
                  • 1531

                  Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                  Vackert, men kanske lite omständig placering?
                  Hur var det med artiklen som frågades efter ovan?

                  ApeviaX
                  Archocentrus multispinosus
                  "Vattensamlingen"
                  X-Aquatic

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av ApeviaX
                    Vackert, men kanske lite omständig placering?
                    Hur var det med artiklen som frågades efter ovan?
                    Du menar undertill? Ja, dom hittar sina ställen...

                    Den där artikeln, ja... jo, jag får väl sätta igång så fort jag får lite feeling.

                    Kommentar

                    • Bluewing

                      • August 2012
                      • 10522

                      Är inne i lite repetition och läser om en del trådar som denna. Himla kul! Det blir lite som att läsa om en bok. Kul att se BackToNature mountain visa upp sig igen. Den har verkligen potential.
                      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                      Juwel Lido 120

                      Kommentar

                      • ApeviaX
                        • December 2005
                        • 1531

                        Ursprungligen postat av Mats Bryzell

                        Du menar undertill? Ja, dom hittar sina ställen...

                        Den där artikeln, ja... jo, jag får väl sätta igång så fort jag får lite feeling.
                        Ja precis, helt underbart ju. Ja klart du ska invänta feelingen, men då vet du att ytterligare intressent finnes

                        Ursprungligen postat av Bluewing
                        Är inne i lite repetition och läser om en del trådar som denna. Himla kul! Det blir lite som att läsa om en bok. Kul att se BackToNature mountain visa upp sig igen. Den har verkligen potential.
                        Härligt, då är vi 2. Jag läser dock inte om denna tråd just nu (har dock läst varenda rackarnas härliga sida ), däremot hittade jag inte min aktuella sida i Pias "Tvättstugan" så jag körde om, på sida 85 nu. Helt underbar även den tråden som sagt var. Varierar med din Discusdrömtråd bland andra
                        ApeviaX
                        Archocentrus multispinosus
                        "Vattensamlingen"
                        X-Aquatic

                        Kommentar

                        • tanteva
                          • September 2015
                          • 1399

                          ja apropå fb å trådar där så upplevde jag att det var bara samma frågor hela tiden, som liksom tog över. Det man ville se närmare på vart liksom bortsållat av alla samma. Plus att det går för fort för mig... bara massa extra stress
                          här är det bara mysigt =D

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av tanteva
                            ja apropå fb å trådar där så upplevde jag att det var bara samma frågor hela tiden, som liksom tog över. Det man ville se närmare på vart liksom bortsållat av alla samma. Plus att det går för fort för mig... bara massa extra stress
                            här är det bara mysigt =D
                            Håller med dig, Eva.

                            Nu verkar det ändå som att z-forumet har vaknat upp lite - flera intressanta trådar som legat i träda har vaknat upp, och fler forumdeltagare är ett uns mer aktiva.
                            Gött, tycker jag. Kanske skall man börja skriva lite igen..?

                            Kommentar

                            • Lilla Damen
                              • February 2008
                              • 2649

                              Facebook grupper om akvarier har jag inte hittat några, så jag håller mig till Zoopet... även om jag kunde vara bättre på att ge mig till känna (fb är dock ett helt outstanding "redskap" när man släktforskar ) ...

                              Kommentar

                              • Moving Waves
                                • August 2010
                                • 1403

                                Hej igen Mats! Håller på att läsa ikapp din tråd för fullt!
                                När jag försvann hade du just börjat planera för 3600l karet. Baklagar att det sker sig men jag har förstått att du har har planer på ett kommande stort kar ändå. Vart lutar temat åt just nu? Skulle vara kul att se dig ta ut svängarna och göra nåt riktigt "Matsigt"!

                                Vad lyckat 540 blev! Är mitt i det karet i läsningen så jag vet inte hur det ser ut nu men måste säga att när scalarerna flyttade in och en del småkvist ut, där träffade du verkligen rätt! Är spänd på hur det gick med kolglödstetrorna, om de blev lag eller om det funkade, får återgå till mer kul läsning..!
                                - - -
                                540l Tanganyika, 375l SA/Växtkar, 105l SA/Svartvatten, 60l Tanganyika, 60l Asien

                                Kommentar

                                Arbetssätt...