Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    Det är så himla cool stämning i ditt kar. Det blir alldeles stilla i skallen när jag ser på filmen. Hur går det med jättevallisen?
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • Bluewing

      • August 2012
      • 10522

      Skickat ett PM, bro
      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
      Juwel Lido 120

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av Bluewing
        Det är så himla cool stämning i ditt kar. Det blir alldeles stilla i skallen när jag ser på filmen. Hur går det med jättevallisen?
        Johnny, jag vet att det låter som en klyscha, men du skulle se det i verkligheten...
        Det är verkligen skön stämning i det här karet, om jag får säga det själv, en av de bättre baljorna på senare år faktiskt.

        Nu planeras det för mer fisk. Till en början har jag väl tänkt att fylla på med Kolglödstetror, och så skall jag ta hem en stöddig grupp corysar. Jag är sugen på den svarta Venezuela-varianten, tror dessa kan bli hur fräna som helst där de får gå och böka i den ytterst finkorniga sanden.

        Killen som jag fick karet av har vallis (de har inte fått in Jättevalisneria i butiken ännu), så jag skall sno några plantor av honom.
        Annars går tiden mestadels åt på att slipa på en jädrans lång artikel som skall in i någon sorts nätpublikation som handlar om akvariehobbyn. AE heter detta magasin, känner du till något om det?
        Senast redigerad av Mats Bryzell; 08 February 2016, 12:19.

        Kommentar

        • Bluewing

          • August 2012
          • 10522

          Ursprungligen postat av Mats Bryzell

          Johnny, jag vet att det låter som en klyscha, men du skulle se det i verkligheten...
          Det är verkligen skön stämning i det här karet, om jag får säga det själv, en av de bättre baljorna på senare år faktiskt.

          Nu planeras det för mer fisk. Till en början har jag väl tänkt att fylla på med Glödbandstetror, och så skall jag ta hem en stöddig grupp corysar. Jag är sugen på den svarta Venezuela-varianten, tror dessa kan bli hur fräna som helst där de får gå och böka i den ytterst finkorniga sanden.

          Killen som jag fick karet av har vallis (de har inte fått in Jättevalisneria i butiken ännu), så jag skall sno några plantor av honom.
          Annars går tiden mestadels åt på att slipa på en jädrans lång artikel som skall in i någon sorts nätpublikation som handlar om akvariehobbyn. AE heter detta magasin, känner du till något om det?
          Planeringen är ju att jag ska ta en sväng neråt i sommar när det passar oss bägge för att se detta grenmästerverk och bli nerchillad.
          Nej du, det magasinet har gått mig helt förbi
          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
          Juwel Lido 120

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av Bluewing
            Planeringen är ju att jag ska ta en sväng neråt i sommar när det passar oss bägge för att se detta grenmästerverk och bli nerchillad.
            Nej du, det magasinet har gått mig helt förbi
            Nu blev det fel tetra i citatet du fick med i ditt inlägg - Kolglödstetra, skall det ju vara. Jag ändrade men du hann svara innan...
            Who fookin' cares anyway?

            Du är välkommen, Johnny!

            Nja, jag tror nog du har ett litet finger med i den där tidningen, va? Nudge, nudge - wink, wink!

            Kommentar

            • Bluewing

              • August 2012
              • 10522

              Jodå! Man är ju marknadsansvarig på det däringa magasinet, vetja. Skämt åsido så är det jättekul. Har precis lämnat in en krönika om fördelen av att vara en evigt blödig akvarist. Det du
              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
              Juwel Lido 120

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av Bluewing
                Jodå! Man är ju marknadsansvarig på det däringa magasinet, vetja. Skämt åsido så är det jättekul. Har precis lämnat in en krönika om fördelen av att vara en evigt blödig akvarist. Det du
                Japp, skämt åsido, jag vet ju detta!
                Det skall bli kul att läsa din artikel!

                Kommentar

                • Bluewing

                  • August 2012
                  • 10522

                  Zoopet har ju skapat en längtan efter att få skriva mer och då kom magasinet som en skänk från amazonas. Så jag är himla tacksam för möjligheten.
                  Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                  Juwel Lido 120

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av Bluewing
                    Zoopet har ju skapat en längtan efter att få skriva mer och då kom magasinet som en skänk från amazonas. Så jag är himla tacksam för möjligheten.
                    Ja, i artiklar och krönikor går det ju att breda ut sig mer. Det är lite värre i trådarna på forumet...
                    Jag är rädd att jag dödat av ytterligare en tråd nyligen - det är Zombivarg-Annicas tråd, där jag skrev ett par längre inlägg.
                    Jag har ju en läskig förmåga att lyckas släcka trådar med min närvaro (förutom denna tråd och några till) och jag hoppas Annica snart uppdaterar så att hennes tråd får nytt liv.

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Det måste nog bli Venezuela "black".

                      Kommentar

                      • Bluewing

                        • August 2012
                        • 10522

                        Jag tror inte du dödar någon tråd över huvud taget. Det är väl bara så att i det du och en del här i forumet skriver så inrymmer det mycket kunskap och denna måste få smältas och göras till sitt eget. Det som är förvånande är väl att inte fler av alla erfarna akvarister är sugen på att dela med sig av det de sitter på (menar då inte deras rumpa).
                        Så låt det få vara tyst ett tag och se det som ett gott tecken.
                        Sedan är ju kanske ibland både din och min m.fl. dialog bortom SMS-kulturen. Så då är det väl lite av en mindre tsunami att ta in.
                        Men med över 400.000 läsningar så är det ju många som gärna läser dig, men förstår fullständigt att du funderar om det blir tyst så fort du "pratar".
                        Men jag tror det handlar om det som jag sagt ändå.
                        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                        Juwel Lido 120

                        Kommentar

                        • Bluewing

                          • August 2012
                          • 10522

                          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                          Det måste nog bli Venezuela "black".

                          https://www.youtube.com/watch?v=OKongh3uEqE
                          Ja i ditt kar med den där ljusa sanden kommer dessa svarta fantomer att bli riktigt, riktigt läckra
                          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                          Juwel Lido 120

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av Bluewing
                            Jag tror inte du dödar någon tråd över huvud taget. Det är väl bara så att i det du och en del här i forumet skriver så inrymmer det mycket kunskap och denna måste få smältas och göras till sitt eget. Det som är förvånande är väl att inte fler av alla erfarna akvarister är sugen på att dela med sig av det de sitter på (menar då inte deras rumpa).
                            Så låt det få vara tyst ett tag och se det som ett gott tecken.
                            Sedan är ju kanske ibland både din och min m.fl. dialog bortom SMS-kulturen. Så då är det väl lite av en mindre tsunami att ta in.
                            Men med över 400.000 läsningar så är det ju många som gärna läser dig, men förstår fullständigt att du funderar om det blir tyst så fort du "pratar".
                            Men jag tror det handlar om det som jag sagt ändå.
                            Ja, du har såklart rätt i detta. Att folk mer eller mindre enbart tittar i min tråd gör mig inget - här kan jag ju babbla på hur mycket jag vill. Men, det är synd att andras trådar liksom tynar bort, det vill jag såklart inte.

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av Bluewing
                              Ja i ditt kar med den där ljusa sanden kommer dessa svarta fantomer att bli riktigt, riktigt läckra
                              Japp, jag tror det också. Riktigt ser det framför mig, 40-50 stycken!

                              Kommentar

                              • Mu(sic)
                                • March 2012
                                • 2305

                                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                                Det måste nog bli Venezuela "black".

                                https://www.youtube.com/watch?v=OKongh3uEqE
                                Dom där är ju riktigt fräna

                                Kommentar

                                Arbetssätt...