Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mr Woods
    • March 2013
    • 3409

    "Kan du kolla om jag sitter i bussen?" Hahahah, sjukt roligt! Tack för den!

    Vi får ta Helsingborg en annan dag, jag hinner inte skriva en så tragisk episod på ett tillräckligt roligt sätt just nu, jag jobbar...

    Kommentar

    • ettfettbranamn
      • December 2010
      • 3424

      Det kanske kommer en kväll för helsingborg.. Lider med dig dock..
      Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

      Normaliseringsprocessen..
      (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

      Kommentar

      • simpson
        • July 2012
        • 666

        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
        Ja, då åker vi till Danmark då...

        För min del var det inte riktigt slut. Jag beslutade mig för att stanna i en av bussens sovhytter… För att göra en långdragen historia kort, kan jag berätta att jag inte riktigt somnade till utan, nu iklädd endast kalsonger och strumpor, fick för mig att en obehörig tagit sig ombord och skulle råna de som valt att sova i hytterna. (Rånaren var dock monitormixaren Steve som lufsade runt i bussen). I efterdyningarna av kvällens excesser fick jag en lätt anstrykning av vanlig hederlig panik och började skissa på en flyktplan, undan rånaren. Min sovhytt låg i golvnivå och jag tänkte att om jag rullar ihop mig till en boll, så kan jag rulla förbi rånaren och på så sätt ta mig ur bussen och tillkalla polis.

        Sagt och gjort, jag nystade ihop 1,90 cm kropp till en något större boll än jag visualiserat och rullade på något vis ur bussen. I strumplästen och kalsonger sprang jag gatan fram till hotellet och fick efter ett tag en något undrande portier att ringa det Danske Politi. När polisen kom till hotellet gick jag snällt med dom tillbaka till en lugnt sovande busspersonal för att peka ut rånaren…

        Det hela slutade med att poliserna tyckte att jag borde lägga mig och sova som de andra och bad mig ta det lugnt nästa gång jag besökte Danmark.
        Som sagt, Green, green grass of Denmark.
        Ahh, efter ett tag dags för Same Old Story :-)

        Någonstans i sista raderna kan jag inte låta bli att tänka på en kompis för några få år sedan. Han blev bjuden till kampsportgala i Karlstad, och efter lite diskussion bestämde sig huvudpersonerna för att vi åker limo (att den ena äger en limo underlättar) och någonstans blev jag medbjuden... Karlstad ligger i alla fall 4 timmar ifrån sthlm med limo, men mer korrekt ungefär 6 timmar med paus för att tömma på tomflaskor och urin.

        Till slut hinner vi se 30 minuter av kampgalan, sedan parkeras limon utanför hotellet. Nu ska vi på den feta efterfesten. Men ägaren av limon var lite tillfälligt trött, så han ville ta några minuter och vila. Vi övriga for på efterfesten, ägaren av Karlstads bättre nattklubb satsade stort till vipgästerna (hur man nu blev en sådan) men det fanns ett generöst drinkbord som fylldes på hela tiden, skumpa, lättklädda strippor som visade buskar och brist på buskar. Till slut på morgonen tog visst festen slut, tillbaka till hotellet. Ett kvarters promenad i -12 grader gör inte så mycket efter en sådan kväll, men när vi går förbi vår limo ser vi att fönstret är öppet...

        Hmm, borde inte limon vara stängd och låst nu? Vi undersökte limon och hittade ägaren sovandes i limon, när vi väckte honom skrek han försvinn låt mig sova. Hmm, vi stängde fönstret först i alla fall.

        Sent på morgonen kom det en väldigt frusen ägare intassandes på hotellet, en limo blir snabbt kall när det är -12 grader och motorn är avstängd.
        Flera år senare är det bäst att inte nämna historien för högt. Och finansbolaget som sponsrade galan gick i stor konkurs och några högt uppsatta fick några månaders semester var. Party.

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          "Ja, då åker vi till Danmark då...

          Jag snubblade över den här rätt sköna bilden från ett gig med E-Type år 2000 (har jag för mig), tror att det kan vara Ljungby… skit samma.
          Jag och basisten Johan Dereborn brukade, i slutet av showen, kasta våra guror tvärs över scenen, till varandra. Någon knäppte en bild på detta.
          (bild längst ner)

          Nåväl, jag kom att tänka på några flummiga minnen från de där turnéerna, speciellt minns jag när vi var i Danmark på Smukkeste-festivalen och lirade.
          Det finns ett program på TV som heter Så Skall Det Låta, i bandet som lirar där sitter en jävla skön kille, Berka. Han spelar bl.a. keyboard och slagverk, mycket duktig musiker – på i stort sett alla instrument som finns. Berka var med i E-Type-bandet, som slagverkare. En gång när vi hade käkat på nån vägkrog ville det sig inte bättre än att vi faktiskt åkte ifrån honom, och ingen märkte det. Efter en stund ringer det på turnéledarens mobil; ”Ja, tjena, Berka här! Kan du kolla om jag sitter i bussen?”
          Skön sägning av frånåkt.

          I alla fall, jag visste inte vid tillfället när vi lirade ihop att Berka var så jävlig på så många instrument. Vi kommer till Danmark för festivalgig. Jag kan ju säga direkt att danskarna har en något mer… hm, avslappnad inställning till alkohol och jazztobak än vad vi highly strung svenskar har. Det var med andra ord inte den vanliga backen öl backstage, utan typ hela Carlsbergs bryggeri som tillfälligt hade placerats på området bakom scenerna. Det gick dessutom en helskön ”smokinglady” omkring och delade ut tjocka, feta jointar till hugade smokers.

          Efter giget, på natten, var de bestämt att det skulle bli jamsession inför publik. Av någon anledning blev jag ombedd att medverka, likaså Berka. Visst inga problem! Vid det laget hade jag nog satt i mig den sedvanliga svenska backstagebacken med öl helt själv, och dessutom provat the smokingladys erbjudanden flera gånger om. En präktigt larmad Abbey går alltså upp på scenen för jam.

          Det började hyfsat med nån typ av blues, Berka lirade trummor, jag rev av ett solo och allt kändes frid och fröjd. Jammet gled vidare och jag fortsatte med gott humör. Efter ett tag var det någon gitarrist som lirade jävligt bra, jag vred på skallen för att kolla vem det var – Berka igen. Jag tänkte dimmigt; jävvlarr vad lik Berka den killen är… Jazztobaken slog nu till riktigt bra för i nästa låt lirade Berka bas, som om han aldrig gjort något annat, för att senare magiskt glida över till keyboard o.s.v.
          Bra röka med andra ord… jag visste ju inte.

          Natten blev till morgon och vi skulle ta oss till hotellet medelst buss. Med tanke på diverse frånåkningar tidigare var inräkningen av oss skorstenar noggrann. Det visade sig att en annan medlem i bandet, keybordisten Frank, saknades, så vi irrade runt en stund och letade. Vi hittade Frank i en soptunna… lite skönt dubbelvikt, med fötterna upp och knäna i ansiktshöjd. När han hade vecklats upp bar det så iväg till hotellet.

          För min del var det inte riktigt slut. Jag beslutade mig för att stanna i en av bussens sovhytter… För att göra en långdragen historia kort, kan jag berätta att jag inte riktigt somnade till utan, nu iklädd endast kalsonger och strumpor, fick för mig att en obehörig tagit sig ombord och skulle råna de som valt att sova i hytterna. (Rånaren var dock monitormixaren Steve som lufsade runt i bussen). I efterdyningarna av kvällens excesser fick jag en lätt anstrykning av vanlig hederlig panik och började skissa på en flyktplan, undan rånaren. Min sovhytt låg i golvnivå och jag tänkte att om jag rullar ihop mig till en boll, så kan jag rulla förbi rånaren och på så sätt ta mig ur bussen och tillkalla polis.

          Sagt och gjort, jag nystade ihop 1,90 cm kropp till en något större boll än jag visualiserat och rullade på något vis ur bussen. I strumplästen och kalsonger sprang jag gatan fram till hotellet och fick efter ett tag en något undrande portier att ringa det Danske Politi. När polisen kom till hotellet gick jag snällt med dom tillbaka till en lugnt sovande busspersonal för att peka ut rånaren…

          Det hela slutade med att poliserna tyckte att jag borde lägga mig och sova som de andra och bad mig ta det lugnt nästa gång jag besökte Danmark.
          Som sagt, Green, green grass of Denmark". Bild: inl. - 9534. (Mats Bryzell).



          Ursprungligen postat av simpson
          Ahh, efter ett tag dags för Same Old Story :-)

          Någonstans i sista raderna kan jag inte låta bli att tänka på en kompis för några få år sedan. Han blev bjuden till kampsportgala i Karlstad, och efter lite diskussion bestämde sig huvudpersonerna för att vi åker limo (att den ena äger en limo underlättar) och någonstans blev jag medbjuden... Karlstad ligger i alla fall 4 timmar ifrån sthlm med limo, men mer korrekt ungefär 6 timmar med paus för att tömma på tomflaskor och urin.

          Till slut hinner vi se 30 minuter av kampgalan, sedan parkeras limon utanför hotellet. Nu ska vi på den feta efterfesten. Men ägaren av limon var lite tillfälligt trött, så han ville ta några minuter och vila. Vi övriga for på efterfesten, ägaren av Karlstads bättre nattklubb satsade stort till vipgästerna (hur man nu blev en sådan) men det fanns ett generöst drinkbord som fylldes på hela tiden, skumpa, lättklädda strippor som visade buskar och brist på buskar. Till slut på morgonen tog visst festen slut, tillbaka till hotellet. Ett kvarters promenad i -12 grader gör inte så mycket efter en sådan kväll, men när vi går förbi vår limo ser vi att fönstret är öppet...

          Hmm, borde inte limon vara stängd och låst nu? Vi undersökte limon och hittade ägaren sovandes i limon, när vi väckte honom skrek han försvinn låt mig sova. Hmm, vi stängde fönstret först i alla fall.

          Sent på morgonen kom det en väldigt frusen ägare intassandes på hotellet, en limo blir snabbt kall när det är -12 grader och motorn är avstängd.
          Flera år senare är det bäst att inte nämna historien för högt. Och finansbolaget som sponsrade galan gick i stor konkurs och några högt uppsatta fick några månaders semester var. Party.

          Ja, du ser, det händer crazy grejer överallt, hela tiden. Härlig, rolig och helskön story, Simpson!
          Senast redigerad av Mats Bryzell; 24 January 2015, 02:32.

          Kommentar

          • Likan
            • April 2012
            • 2611

            Härlig morgonläsning!
            450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

            Kommentar

            • Bluewing

              • August 2012
              • 10522

              Vilken morgonroman att läsa. Sitter här med ett flin, lätt omtumlad och tycker det är häftigt vad ett dygn på Zoopet kan ge för upplevelser. Vilken roadtrip, Mats Vilka stories! Anar att detta dock är den censurerade lightversionen av vad som verkligen hände
              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
              Juwel Lido 120

              Kommentar

              • Helene&Andreas
                • January 2009
                • 1336

                Ursprungligen postat av Bluewing
                Vilken morgonroman att läsa. Sitter här med ett flin, lätt omtumlad och tycker det är häftigt vad ett dygn på Zoopet kan ge för upplevelser. Vilken roadtrip, Mats Vilka stories! Anar att detta dock är den censurerade lightversionen av vad som verkligen hände
                "Censurerade lightversionen" .... Hahaha! Har också en känsla av att det är precis som du säger Johnny!

                Kommentar

                • Fanbyalperna

                  • September 2005
                  • 752

                  Flera bra historier. Skratt är ett utmärkt sätt att börja dagen på. Tack!
                  Har inte alltid rätt, men fel ibland

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av Bluewing
                    Vilken morgonroman att läsa. Sitter här med ett flin, lätt omtumlad och tycker det är häftigt vad ett dygn på Zoopet kan ge för upplevelser. Vilken roadtrip, Mats Vilka stories! Anar att detta dock är den censurerade lightversionen av vad som verkligen hände
                    Jo, det blev två rätt feta storys igår - det var ju fredag och allt...
                    Det är lustigt det där med vad som kan hända, när det är många människor inblandat - och speciellt när en större skock är på resande fot. Idag är det ju betydligt lugnare, och "skandalerna" duggar inte riktigt lika tätt.
                    Du har en poäng i ditt antagande om censurerade lightversioner.

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av Likan
                      Härlig morgonläsning!
                      Ursprungligen postat av Helene&Andreas
                      "Censurerade lightversionen" .... Hahaha! Har också en känsla av att det är precis som du säger Johnny!
                      Ursprungligen postat av Fanbyalperna
                      Flera bra historier. Skratt är ett utmärkt sätt att börja dagen på. Tack!

                      Kommentar

                      • woodlund
                        • December 2011
                        • 666

                        Ett stort tack Mats , denna berättelse gav mig det största garv jag fått på länge , Mats for president
                        1900Liter Diskusvatten


                        Medlem i NDSS www.diskusforum.se

                        Kommentar

                        • ansjo
                          • November 2005
                          • 29967

                          Ursprungligen postat av woodlund
                          Ett stort tack Mats , denna berättelse gav mig det största garv jag fått på länge , Mats for president
                          Det är han redan!
                          /Anders

                          Medlem i NCS - givetvis!

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av woodlund
                            Ett stort tack Mats , denna berättelse gav mig det största garv jag fått på länge , Mats for president
                            Härligt att höra!
                            Jag vågade mig på två storys igårkväll, den ena lite "värre" än den andra. Det har ju hänt lite udda grejer genom åren - speciellt i musikersvängen.

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av ansjo
                              Det är han redan!
                              Källarpresident!
                              Förhoppningsvis kommer det lite grejer, både till karets konstruktion och grejer som skall monteras i karet när det är klart, nästa vecka!
                              Jävelns vad sugen man är att få den här lådan klar nu!

                              Kommentar

                              • woodlund
                                • December 2011
                                • 666

                                Ursprungligen postat av ansjo
                                Det är han redan!
                                1900Liter Diskusvatten


                                Medlem i NDSS www.diskusforum.se

                                Kommentar

                                Arbetssätt...