Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av timpin
    Och nu är det ditt kar som får agera som målbild för andra Jag och alla andra har ju sagt det många gånger innan, men det ska bli RIKTIGT kul att följa detta!

    Ja det där med stora rötter som man får till i akvariet är riktigt kul Bara att hitta saker själv utan att köpa det i affären tycker jag ger en tillfredsställelse i sig och gör att man känner sig extra nöjd!
    Visst är det så! De flesta inredningsdetaljer jag skissar med just nu har jag hittat själv. Däremot skall jag skaffa några större "köperötter" med lite spretande form, som jag skall montera ihop till större "rotsystem" - vilka jag hoppas kommer att se fräna ut!

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Men... Visst gjorde du Mats ett inlägg där du visade en sån fin bild på karet för en stund sen???

      hann inte kolla så noga då och nu verkar det vara borta... Eller så har jag blivit senil..
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av PiaJo
        Men... Visst gjorde du Mats ett inlägg där du visade en sån fin bild på karet för en stund sen???

        hann inte kolla så noga då och nu verkar det vara borta... Eller så har jag blivit senil..
        Haha! Nä, Pia, du har inte blivit senil. Jag plockade bort inlägget, det kändes onödigt på nån vänster... Vattenbyte, dorsigeralek och tjusiga algmattor... Nja...
        Men det blir nog någon uppdatering på bygget nästa vecka!

        Kommentar

        • Mr Woods
          • March 2013
          • 3409

          Hur går det med bygget Mats?
          Jag har haft för mycket att göra, tjänsteresor osv., så jag har inte hunnit kolla.

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av Mr Woods
            Hur går det med bygget Mats?
            Jag har haft för mycket att göra, tjänsteresor osv., så jag har inte hunnit kolla.
            Jag har själv varit ovanligt upptagen den senaste veckan, repat och gigat var och varannan dag. Nästa vecka drar bygget igång igen. Vi har inhandlat en speciell såg (fråga mig inte vad som är speciellt med den...) som behövdes för vissa sågningsdetaljer. Nu skall reglarna upp, som skall bli själva karet - så snart skall man kunna se "lådan".

            Kommentar

            • Mr Woods
              • March 2013
              • 3409

              Låter spännande!

              Kommentar

              • HWH
                • March 2013
                • 2310

                Wow, vilken fantastisk morgon den här tråden gav mig. Det började med en tysk kalsongchock som nästan fick mig att rodna.

                Och en massa byggdetaljer som får till och med mig nyfiken även om jag mest pekar här hemma.

                Och så stocken som bara blev helt perfekt när du fick vända och vrida på den. Ska inte glömma cyanoskolan och sköntugget. Men bäst är nog mesmerazingen, det är ju vad projektet egentligen handlar om.
                /Helena,
                Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                  Haha! Nä, Pia, du har inte blivit senil. Jag plockade bort inlägget, det kändes onödigt på nån vänster... Vattenbyte, dorsigeralek och tjusiga algmattor... Nja...
                  Men det blir nog någon uppdatering på bygget nästa vecka!
                  phuu.. Trodde det "blivit" ett allvarligt fel på mig
                  men du får inte plocka bort inlägg och fina bilder hörruu...
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av HWH
                    Wow, vilken fantastisk morgon den här tråden gav mig. Det började med en tysk kalsongchock som nästan fick mig att rodna.

                    Och en massa byggdetaljer som får till och med mig nyfiken även om jag mest pekar här hemma.

                    Och så stocken som bara blev helt perfekt när du fick vända och vrida på den. Ska inte glömma cyanoskolan och sköntugget. Men bäst är nog mesmerazingen, det är ju vad projektet egentligen handlar om.
                    Ursprungligen postat av PiaJo
                    phuu.. Trodde det "blivit" ett allvarligt fel på mig
                    men du får inte plocka bort inlägg och fina bilder hörruu...
                    Härligt att se och höra av dig Helena! Jag lovar att jag inte skall följa tyskens exempel och visa kallingarna - men fler bilder blir det! Bygget fortsätter i veckan.

                    Och på tal om bilder - Halloj, Pia! Jag drar in bilden igen, tagen snett åt vänster i frontrutan. Att dorsigerorna i det andra karet leker som pajasclowner vet vi ju redan...
                    Bifogade filer

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Den härligt algiga bilden minns jag
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Inte så omfattande arbete idag, men vi fick fast bottenplattan och har kapat det som skall bli bak- och gavelstyckena (tre skivor som står lutade mot väggen). Nästa steg blir att regla upp och montera "väggarna", sedan skall alla ytor spacklas och slipas - men det får bli efter påsk.
                        Bifogade filer

                        Kommentar

                        • Mr Woods
                          • March 2013
                          • 3409

                          Ser bra ut det där! Jasså, vertikalreglarna hamnar på utsidan plattan?

                          Kommentar

                          • Bluewing

                            • August 2012
                            • 10522

                            Kul att se hur jobbet fortskrider. Hålet i vänstra hörnet i väggen, är det för ventilation?
                            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                            Juwel Lido 120

                            Kommentar

                            • ettfettbranamn
                              • December 2010
                              • 3424

                              Ser grymt ut!
                              Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                              Normaliseringsprocessen..
                              (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av Mr Woods
                                Ser bra ut det där! Jasså, vertikalreglarna hamnar på utsidan plattan?
                                Ursprungligen postat av Bluewing
                                Kul att se hur jobbet fortskrider. Hålet i vänstra hörnet i väggen, är det för ventilation?
                                Ursprungligen postat av ettfettbranamn
                                Ser grymt ut!
                                Johan, jag är inte helt säker på det... Om jag skall vara helt ärlig tror jag plattan som den ser ut i nuläget är överdimensionerad, alltså den är en bit längre än två meter och djupare än 1,5 meter, så att reglarna hamnar "på golvet" på plattan. Nu skulle jag kunna hasa mig ner i källaren och mäta detta, men jag sitter så skönt utomhus och sippar på ett glas rött, så att...

                                Johnny, nej det där hålet är igenfyllt - det är där den gamla gasledningen gick in. Det sitter två ventiler i takhöjd, som kommer att få "fuktavläsande" fläktar inmonterade.

                                Ettfett, härligt att höra!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...