Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Marten64

    • July 2012
    • 1020

    Tack för att du kör på och levererar ännu en stämningsfull film med målande beskrivlåning. Det är en ren njutning att se dessa graciösa fiskar glida fram, stoppa upp och då och då belysas i en ljuskägla.

    //Johan
    / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av Marten88
      Tack för att du kör på och levererar ännu en stämningsfull film med målande beskrivlåning. Det är en ren njutning att se dessa graciösa fiskar glida fram, stoppa upp och då och då belysas i en ljuskägla.
      //Johan
      Tack skall du ha, Johan!
      Jag skall skaffa lite mer LED-ljus och experimentera med både starkare och svagare ljuskäglor. Jag alternerar detta LED-ljus med MH-ljus också - kan inte riktigt bestämma mig för vad som är snyggast...

      Lägger filmen här i början på sidan igen, beskrivningen finns i inlägg: 7308.


      video, dela, kameratelefon, videotelefon, gratis, ladda upp

      Kommentar

      • Mr Woods
        • March 2013
        • 3409

        Jag kör ju aquarelle-rör för växternas skull, men jag börjar gilla LED-mysbelysningen mer och mer, trots att jag inte har så snygga spot lights som du, utan en varmvit 12v 4w-list...

        Klicka på bilden för större version

Namn: 221220132181.jpg
Visningar: 5
Storlek: 129,0 KB
ID: 2155432 Klicka på bilden för större version

Namn: 221220132188.jpg
Visningar: 3
Storlek: 118,7 KB
ID: 2155433


        Nu längtar jag bara efter att få se en mikro-jordätarna i lekdräkt igen, det var ett tag sedan nu...

        Klicka på bilden för större version

Namn: 101020131921.jpg
Visningar: 13
Storlek: 107,6 KB
ID: 2155434
        Senast redigerad av Mr Woods; 23 December 2013, 19:30.

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Wow, det var ett redigt snyggt kar - och förjädra granna bolivianer! Topp!
          Aquarelle-rören är helsköna - har alltid gillat dessa... eller rättare sagt, från den stund Ansjo-Anders introducerade dom för mig - bra och snyggt ljus blir det iallafall!

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Hur stort är ditt kar Johan?
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • Mr Woods
              • March 2013
              • 3409

              Jag får det till 198 liter.
              110x45x40cm

              Kommentar

              • Mr Woods
                • March 2013
                • 3409

                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                Wow, det var ett redigt snyggt kar - och förjädra granna bolivianer! Topp!
                Aquarelle-rören är helsköna - har alltid gillat dessa... eller rättare sagt, från den stund Ansjo-Anders introducerade dom för mig - bra och snyggt ljus blir det iallafall!
                Tack! Jo jag är väldigt nöjd med Aquarelle-röret, så nu blir det väl att leta efter värdiga ersättare när de tar slut i butikerna...
                Jag är rätt nöjd med karet överhuvudtaget faktiskt men det ser liksom lite naket ut på bild, i verkligheten är det fint och lummigt! Problemet är att jag har för lite ljus för växterna och för mycket alger, men det blir en bättre ramp snart, och så tänkte jag sätta lite mäsk!

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  En yngelbild.
                  Bifogade filer

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Trots sin litenhet så har den en vuxens färg fint foto
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av PiaJo
                      Trots sin litenhet så har den en vuxens färg fint foto
                      Ja, den börjar få det vita på fenorna...
                      Jag skall inte sticka under stol med att jag försökte mig på att ta ett par bilder på nåra större yngel som redan börjat utveckla små stjärtfensspetsar - det ser så jädra gulligt ut... Men, det blev inget med det, dessa höll sig självklart undan, så det fick bli den här lille krabaten istället.
                      Nja, fint foto vetefan, men tack iallafall, Pia - du mästerfotograf!

                      Jag känner i nerverna att det kan dyka upp en filmsnutt eller två om en stund... Har inte ett skit att göra just nu, så...

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                        En yngelbild.
                        En liten söt mini på väg att bli vuxen.

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av Inger H
                          En liten söt mini på väg att bli vuxen.
                          //Inger
                          Ja, Inger, och där finns fler (kan man ju lugnt säga)... Snacka om att det kommer att behövas gallras om ett halvår/år cirka...

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                            Ja, den börjar få det vita på fenorna...
                            Jag skall inte sticka under stol med att jag försökte mig på att ta ett par bilder på nåra större yngel som redan börjat utveckla små stjärtfensspetsar - det ser så jädra gulligt ut... Men, det blev inget med det, dessa höll sig självklart undan, så det fick bli den här lille krabaten istället.
                            Nja, fint foto vetefan, men tack iallafall, Pia - du mästerfotograf!

                            Jag känner i nerverna att det kan dyka upp en filmsnutt eller två om en stund... Har inte ett skit att göra just nu, så...
                            Jo, det var fint på ett sätt, det behöver inte alltid vara perfekt, fläckfritt mm ibland så blir det bara en skön bild

                            filmsnutt ser jag (mfl tror jag) fram emot så här en fredagskväll och bara gamla filmer på tvn
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • Micke L
                              • December 2013
                              • 456

                              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                              Ja, Inger, och där finns fler (kan man ju lugnt säga)... Snacka om att det kommer att behövas gallras om ett halvår/år cirka...
                              Kan inte vara lätt att fånga fisk i det karet. Finns ju en del tunga gömställen!

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av PiaJo
                                Jo, det var fint på ett sätt, det behöver inte alltid vara perfekt, fläckfritt mm ibland så blir det bara en skön bild

                                filmsnutt ser jag (mfl tror jag) fram emot så här en fredagskväll och bara gamla filmer på tvn
                                Filmsnuttar skall levereras inom kort! Jag såg nu på bilderna och filmerna (och när jag tog på mig brillorna) att frontrutan behöver en rejäl putsning... Jaja, skitsamma, nu har jag redan filmat så det får gå ändå.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...