Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av 127bubbel
    Gött att höra med täckglasen Mats. Förresten kan jag plcka sten ut att inreda kuben med? Förr hörde man att det inte var så bra eller funkar det?

    MVH/Freddan
    Ah, då skall jag lägga undan täckglasen (har inte varit i stugan sedan ni drog)!
    Ja, vafan, jag plockar då sten utan att fundera det minsta på om det skulle vara någon fara. Se bara till att du sköljer av dom hyfsat innan du sätter ner dom i karet. Jag har aldrig haft problem med "natursten" under alla år - kolla 960-tanganyikatråden, där var det nog åttiofjorton ton med sten plockat direkt från backen - no probs!

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
      Ja, det pirrar i kroppen på mig med när jag tänker på det - och det skall bli riktigt gôtt att köra igång senare!
      Jag har väl mer eller mindre bestämt mig för någon sorts SA-variant i det karet, men denna gång med hyfsat öppna bottenytor, genombrutna av ganska stora trästockar. Utrymmet för övrigt vill jag fylla med hängade grenar så att möjligtvis en rejäl grupp Altum kan gå där... sedan får vi se!
      hrm... låter nice det där
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av PiaJo
        hrm... låter nice det där
        Jamen visst - skulle inte en sådan "djungel-grej" kunna vara riktigt häftig, så säg?
        Kommer du ihåg det stora karet i tyskland (tror det var i runda slängar ett 960) som fanns inne på "show-avdelningen", där alla apistokaren fanns. Det karet stod jag länge framför, och det var inrett ganska spartanskt med några redigt feta stockar på bottnen och någon typ av grenverk hängandes igenom vattenytan - och så gick där ett jävlans gäng med spänstiga Altum.
        Jag kan inte riktigt glömma det karet och skall försöka ge mig på något liknande!

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Japp, jag tror att jag kommer ihåg det har du ingen bild på det som kan färska upp minnet ytterligare?
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            Jag har nog i mitt album här på Zoopet, men var det inte de grisstora altumen i det karet?
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Ursprungligen postat av ansjo
              Jag har nog i mitt album här på Zoopet, men var det inte de grisstora altumen i det karet?
              Ok, få kika där
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Jag har inga bilder på det, tyvärr! Det kan vara så att just Altumen var av griskaliber (och inte så tjusiga), men det var inredningen...

                Kommentar

                • hult87
                  • February 2010
                  • 1287

                  Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                  Jamen visst - skulle inte en sådan "djungel-grej" kunna vara riktigt häftig, så säg?
                  Kommer du ihåg det stora karet i tyskland (tror det var i runda slängar ett 960) som fanns inne på "show-avdelningen", där alla apistokaren fanns. Det karet stod jag länge framför, och det var inrett ganska spartanskt med några redigt feta stockar på bottnen och någon typ av grenverk hängandes igenom vattenytan - och så gick där ett jävlans gäng med spänstiga Altum.
                  Jag kan inte riktigt glömma det karet och skall försöka ge mig på något liknande!

                  det där låter som ett riktigt drömkar!

                  Kommentar

                  • ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

                    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                    Jag har inga bilder på det, tyvärr! Det kan vara så att just Altumen var av griskaliber (och inte så tjusiga), men det var inredningen...
                    /Anders

                    Medlem i NCS - givetvis!

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956


                      Det kan vara det jag menar. Är det från "Showroomet"?

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        Nja, det karet var precis utanför "ingången" om jag inte minns fel...?
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Aaaahhh, vilken härlig dag det har varit - nästan så att man kan tänka sig att det skall bli vår detta året också!
                          Dörren har varit på glänt i stugan och jag har givit det enda akvariet som är igång för tillfället, 540-burken, lite kärlek idag - bytt vatten och lagt ner en hel del Eklöv. Det börjar se lite skönt ut nu och kan nog bli fint med Flaggorna som huvudnummer och några olika grupper av apor som kilar omkring bland bråten på botten!

                          Kommentar

                          • ansjo
                            • November 2005
                            • 29967

                            Och jag som kramat kudden mest hela dagen, får hoppas det blir fler sköna dagar snart...
                            /Anders

                            Medlem i NCS - givetvis!

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                              Aaaahhh, vilken härlig dag det har varit - nästan så att man kan tänka sig att det skall bli vår detta året också!
                              Dörren har varit på glänt i stugan och jag har givit det enda akvariet som är igång för tillfället, 540-burken, lite kärlek idag - bytt vatten och lagt ner en hel del Eklöv. Det börjar se lite skönt ut nu och kan nog bli fint med Flaggorna som huvudnummer och några olika grupper av apor som kilar omkring bland bråten på botten!
                              Låter härligt Mats. Här har vi också haft kanonväder - fast inte så varmt än, så vi kan ha dörren öppen. Några bilder på 540 vore kul.

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Ursprungligen postat av ansjo
                                Och jag som kramat kudden mest hela dagen, får hoppas det blir fler sköna dagar snart...
                                "Kramat kudden" - känner en till som har gjort det...kan det var detta nattarbete, som gör att ni gillar kudden ibland.

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...