Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MrH
    • October 2010
    • 2825

    våga vägra raka sig!!!
    MrH ---> 175L SA kub

    Kommentar

    • MrH
      • October 2010
      • 2825

      ”Alla normala kvinnor tycka om män med skäggväxt. De känna instinktivt, att blott dessa äro de riktiga karlarne. Det är för kvinnan en stor njutning att få stryka sin lena kind mot mannens skägg. Och hon tycker, som det franska ordspråket säger: ‘En kyss utan skägg är ett ägg utan salt"
      Umgängeskonst - Levnadskonst -1912
      MrH ---> 175L SA kub

      Kommentar

      • Mathias Nilsson
        • July 2011
        • 6552

        Här är det lite annorlunda. Skägg är alltid en bonus (jag har fläta)

        En värmländsk käring värdesätter inte bara skägg. Snus är bra det med! Så snusar du inte, ta upp det med. Då är allt perfekt!

        "Att kysse en kär utta snus är som å slicke en späkalv i röva" ;D
        http://mathiasaquariums.blogspot.se/

        "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av MrH
          våga vägra raka sig!!!
          Ursprungligen postat av MrH
          ”Alla normala kvinnor tycka om män med skäggväxt. De känna instinktivt, att blott dessa äro de riktiga karlarne. Det är för kvinnan en stor njutning att få stryka sin lena kind mot mannens skägg. Och hon tycker, som det franska ordspråket säger: ‘En kyss utan skägg är ett ägg utan salt"
          Umgängeskonst - Levnadskonst -1912
          Så sant! En lisa att läsa!

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
            Här är det lite annorlunda.

            Att kysse en kär utta snus är som å slicke en späkalv i röva ;D

            Snus är gott!

            Kommentar

            • Mathias Nilsson
              • July 2011
              • 6552

              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
              Snus är gott!
              Editerade det, råkade skicka innan det blev klart. Attsingens!
              http://mathiasaquariums.blogspot.se/

              "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
                Editerade det, råkade skicka innan det blev klart. Attsingens!
                Aah, det gör inget! Jodu, här snusas det rejält! Ingen påssnus - även om det kan vara fiffigt ibland dock.

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ja, fy fan - jag sitter här framför datorn med en kopp kaffe och en rejäl snusbuss under läppen.
                  Röka inomhus är inget på - det har konstapel A-K stiftat lag på. Bryter man detta förbud blir det kommendering till Sibirien och hugga is, på livstid!
                  Nu skall jag snart gå ut i stugan för att förbereda fas 1 av fiskrensningen. Jag måste erkänna att jag är synnerligen blödig just när det gäller att riva upp fiskarnas miljö och jaga upp dom från sin sköna lunk, även om jag vet att de kommer att få det bra några timmar senare. Det gör ont i mig på nån konstig vänster - men... det skall göras bara...

                  Ha en fin dag nu, ALLA!

                  Kommentar

                  • ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

                    Lycka till!
                    /Anders

                    Medlem i NCS - givetvis!

                    Kommentar

                    • karrokaja
                      • March 2006
                      • 5388

                      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                      Snus är gott!
                      Snus är otroligt gott!!!
                      men jag är försiktigt med lös-snusen... man liksom tuggar i sej den, sakta men säkert och jag är begåvad med en mage av mycket känslig kaliber.
                      Så det blir påse... ETTAN!!!!

                      Vad gäller Max skägg så tycker jag det ser väldigt trevligt ut, klappa lite på det med handen kanske jag skulle kunna göra, sådär som man kliar en katt bakom örat.
                      Och tur är väl att han gömmer sej bakom detta skägg, man vet ju vilken stilig herre som finns där under.
                      (tänker på en viss bild i blåstick, där en ung snubbe lirar gitarr, ena handen pekar, med lite fantasi, ett fult finger)

                      Lycka till med fiskrensningen.
                      Du har gjort det 100 gånger, du har van håv-hand (KAAAAN misstolkas om man är lite störd som jag)
                      Tare bara lugnt serru, dé fixar séj Maximus
                      Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                      kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                      Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                      I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Förstår, att det känns i hjärteroten. Ha en bra dag du me.

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Jahapp! Nu var det klart - har bara lite att städa och torka upp i stugan. Jag fick riva hela jävla 540-karet - och bygga upp en hypersnabb inredning igen.
                          Nu går det ett stim Kolglödstetra, två par Flaggciklider och några Platys i karet. Ser faktiskt riktigt skönt ut.
                          Hittade även schackbrädeshanen död... För jävla kul alltså - bara honor kvar av dom nu - och någon hane lär jag inte hitta... Ja, något straff skall man väl ha för att det går så bra annars...
                          Men nu börjar det roliga!

                          Kommentar

                          • 127bubbel
                            • March 2007
                            • 1133

                            Tråkigt med Schackbrädes hannen där Mats. Tror dock att Herkules Zoo kommer få in dessa igen, har nämligen kollat detta.

                            MVH/Freddan

                            Kommentar

                            • 127bubbel
                              • March 2007
                              • 1133

                              Förresten blir det lite Apistogramma nu i 540 liters karet, eller?

                              MVH/Freddan

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                                Ahh, jag skall inte larva mig och hålla på planerna - vad tjänar det till?
                                I och med att Anders skall flytta och starta upp en rejäl park med kar i de finfina utrymmen som blir i kåken (jag har varit där och kollat - det blir helt otroligt bra) så blev det trasiga 960-karet, som Anders tog över från mig då jag flyttade, lite ensamt. Vi skall laga upp 960-baljan och ställa det karet i stugan (jo, det går faktiskt in!).
                                Anders tar lite ställningar och småskit som jag har och på det viset rensar vi undan i stugan.
                                Hos mig blir det alltså ett 960 och ett 540 samt några småkar och kuber.

                                Det är ju så att skall man ha flera kar så måste det till lite spejs och en viss komfort för att det skall kännas kul. Jag känner att det blir roligare för min del att satsa 100% på ett fåtal lite större kar där jag fullständigt kan skejpa loss så som jag vill.
                                Detta ligger ju lite längre fram i vår och kan nog ta lite tid innan man kan visa upp några resultat - men, som sagt, jag skall putta in bilder och filmer på utvecklingen!
                                Härligt! så är vi ju flera som har goa projekt på gång i vår

                                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                                Nu går det ett stim Kolglödstetra, två par Flaggciklider och några Platys i karet. Ser faktiskt riktigt skönt ut.
                                Fick en bild på baksidan av ögonlocken säger bara mmmm låter behagligt men dessa fiskarn och det är är säkert lika ögonfröjd som vanligt.
                                En bild kanske nån dag
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...