Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • karrokaja
    • March 2006
    • 5388

    LÄTT!! för att sedan gå och hälla i oss "saft" friska människor
    Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
    kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
    Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
    I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Ursprungligen postat av karrokaja
      Jo Anders Men kan riktigt kul med dom palmerna... speciellt i sällskap med Pia och Max och lite rödtjut

      Fick jag en bild i huvudet som jag liksom var tvungen att rita.
      Varse allesamman! Gissa vem som är vem i bilden

      [ATTACH=CONFIG]49457[/ATTACH]
      - när åker du Anders?

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av gullefjun
        - när åker du Anders?

        //Inger
        8/12.
        Inger, jag skall försvinna en stund nu - och faktiskt skriva ett PM - till dig!

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          Jepp, om lite mer än 2 veckor!
          Men idag har jag även anmält mig och Mats till ciklidstämman i Göteborg nästa år, det ska bli riktigt trevligt med en helg i akvaristikens tecken på "hemmaplan"...kanske det vore något, Inger?
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • lillfrasse
            • February 2002
            • 2228

            Ursprungligen postat av ansjo
            Jepp, om lite mer än 2 veckor!
            Men idag har jag även anmält mig och Mats till ciklidstämman i Göteborg nästa år, det ska bli riktigt trevligt med en helg i akvaristikens tecken på "hemmaplan"...kanske det vore något, Inger?
            Jag får nog ta tag i det där och anmäla mig också.
            Simma lungt..
            Lillfrasse..

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              Det gör du rätt i!
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                8/12.
                Inger, jag skall försvinna en stund nu - och faktiskt skriva ett PM - till dig!
                Tack för PM:et Mats - som vanligt en lång, utförlig och bra förklaring = gillar.

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Ursprungligen postat av ansjo
                  Jepp, om lite mer än 2 veckor!
                  Men idag har jag även anmält mig och Mats till ciklidstämman i Göteborg nästa år, det ska bli riktigt trevligt med en helg i akvaristikens tecken på "hemmaplan"...kanske det vore något, Inger?
                  Anar lite ironi där Anders, "hemmaplan". Hemmaplan är för mig - åtminstone lite norr om Stockholm. Här uppe får vi vara glada att vi har Arken Zoo och Djurmagasinet.

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • karrokaja
                    • March 2006
                    • 5388

                    Ursprungligen postat av gullefjun
                    Anar lite ironi där Anders, "hemmaplan". Hemmaplan är för mig - åtminstone lite norr om Stockholm. Här uppe får vi vara glada att vi har Arken Zoo och Djurmagasinet.

                    //Inger
                    Du får väl ta dej lite mer söder ut kvinna!!
                    Träffa det sköna gänget... Jag är lätt på!!
                    Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                    kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                    Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                    I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Ursprungligen postat av karrokaja
                      Du får väl ta dej lite mer söder ut kvinna!!
                      Träffa det sköna gänget... Jag är lätt på!!
                      Ja, det skulle vara hur kul som helst - men det är så många mil till er!

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • karrokaja
                        • March 2006
                        • 5388

                        Ursprungligen postat av gullefjun
                        Ja, det skulle vara hur kul som helst - men det är så många mil till er!

                        //Inger
                        du får mellanlanda i Stockholm - hos mej exempelvis, och sen åka vidare nästa dag eller nåt
                        Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                        kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                        Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                        I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                        Kommentar

                        • 127bubbel
                          • March 2007
                          • 1133

                          Räkorna är ju för grymt snygga alltså Mats, det är Yellow Sakura räkor va? I mina kar e det väldigt lugnt nu, inget specilt som händer förutom att 2 av mina singel RT-diskusar har fattat tycke för varandra, det e ett jäkla darrande och putsande på allt just nu från deras sida, så det verkar som man e på väg att få fram sitt första egna lekpar, skulle tippa på lek inom några dagar, skulle jag tro.

                          MVH/Freddan

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av 127bubbel
                            Räkorna är ju för grymt snygga alltså Mats, det är Yellow Sakura räkor va? I mina kar e det väldigt lugnt nu, inget specilt som händer förutom att 2 av mina singel RT-diskusar har fattat tycke för varandra, det e ett jäkla darrande och putsande på allt just nu från deras sida, så det verkar som man e på väg att få fram sitt första egna lekpar, skulle tippa på lek inom några dagar, skulle jag tro.

                            MVH/Freddan
                            Halloj Freddan!
                            Ja, det är Yellow Neon Sakura. Jag blir alltmer förtjust i de här dundergula räkorna. Nu är det ju extra kul också när det äntligen tycks funka med soilet, så att det blir räklingar också. Såg massor av nya räklingar igårkväll och styvt fyra honor går med rom! Kul som fasen!

                            Härligt att höra att dina discusar är på gång - skriv in och uppdatera hur det går för dom!

                            Själv laddar jag upp för ytterligare en makeover i 540-baljan. Jag har lite nya idéer som skall sättas i verket (främst för Flaggcikliderna), och kommer givetvis att sätta in bilder och filmer framöver!

                            Kommentar

                            • ansjo
                              • November 2005
                              • 29967

                              Ursprungligen postat av gullefjun
                              Anar lite ironi där Anders, "hemmaplan". Hemmaplan är för mig - åtminstone lite norr om Stockholm. Här uppe får vi vara glada att vi har Arken Zoo och Djurmagasinet.

                              //Inger
                              Nejdå, det var ingen ironi alls i det inlägget utan en liten spark i baken kanske så du får komma söderöver för en akvariehelg och träffa lite likasinnade människor!
                              /Anders

                              Medlem i NCS - givetvis!

                              Kommentar

                              • karrokaja
                                • March 2006
                                • 5388

                                kollade infon i kalendern nu... detta vill jag vara med på!
                                Verkar som det kan bli skitskoj detta

                                och fjunet! kom med!! haka på...det går fort att resa genom hela Sverige
                                Kolla på mej. jag har åkt i bakluckan i en folkabuss från Stockholm till Ystad på 7 timmar.
                                Och inte är jag skadad för det (eller jo, kanske lite)
                                Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                                kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                                Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                                I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                                Kommentar

                                Arbetssätt...