Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av ansjo
    Jo, där kommer ett och annat att avhandlas. Även övertagandet av morsans hus lär det snackas om, och då kommer akvarieplanerna in...
    ...och du vet att jag hjälper till!

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Hade sån jädra tur igår. Jag klädde på mig för att ta en rejäl skogspromenad och samla ihop Eklöv - så visade det sig att grannen har en Ek i trädgården. Det var bara att plocka ett par rejäla påsar med perfekt torra och krispiga löv. Puoh - då var den grejen ordnad.
      "Pinkenödigt" inlägg, va?

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        Så slapp du ut och gå med, vilken jackpott!
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • lillfrasse
          • February 2002
          • 2228

          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
          ...och du vet att jag hjälper till!
          Precis bara höra av sig så lastar jag bilen full med verkyg o dyl om det behövs.
          Simma lungt..
          Lillfrasse..

          Kommentar

          • lillfrasse
            • February 2002
            • 2228

            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
            Hade sån jädra tur igår. Jag klädde på mig för att ta en rejäl skogspromenad och samla ihop Eklöv - så visade det sig att grannen har en Ek i trädgården. Det var bara att plocka ett par rejäla påsar med perfekt torra och krispiga löv. Puoh - då var den grejen ordnad.
            "Pinkenödigt" inlägg, va?
            Det var nästan så du hade en pilsner i näven när du tjötade i löven i påsen med va
            Simma lungt..
            Lillfrasse..

            Kommentar

            • karrokaja
              • March 2006
              • 5388

              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
              Hade sån jädra tur igår. Jag klädde på mig för att ta en rejäl skogspromenad och samla ihop Eklöv - så visade det sig att grannen har en Ek i trädgården. Det var bara att plocka ett par rejäla påsar med perfekt torra och krispiga löv. Puoh - då var den grejen ordnad.
              "Pinkenödigt" inlägg, va?
              lite gulligt liksom!
              Jag hade tackat nej och fortsatt mot skogen!
              Men det kanske finns farliga djur i göteborgska naturen??
              Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
              kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
              Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
              I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                ...och du vet att jag hjälper till!
                Ursprungligen postat av lillfrasse
                Precis bara höra av sig så lastar jag bilen full med verkyg o dyl om det behövs.
                Lilla jag kan hjälpa till med
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • ansjo
                  • November 2005
                  • 29967

                  Gott mina vänner!
                  I Göteborg finns det kajor i skogen, och det säger ju allt!
                  /Anders

                  Medlem i NCS - givetvis!

                  Kommentar

                  • lillfrasse
                    • February 2002
                    • 2228

                    Ursprungligen postat av ansjo
                    Gott mina vänner!
                    I Göteborg finns det kajor i skogen, och det säger ju allt!
                    Det blir som i hitchcock filmen fåglarna fast med karrokajor. Tror fasen det man inte vågar sig ut i skogen då.
                    Simma lungt..
                    Lillfrasse..

                    Kommentar

                    • karrokaja
                      • March 2006
                      • 5388

                      Ursprungligen postat av ansjo
                      Gott mina vänner!
                      I Göteborg finns det kajor i skogen, och det säger ju allt!
                      Ursprungligen postat av lillfrasse
                      Det blir som i hitchcock filmen fåglarna fast med karrokajor. Tror fasen det man inte vågar sig ut i skogen då.
                      Ni är verkligen snälla!!!

                      Klicka på bilden för större version

Namn: evilkaja.jpg
Visningar: 1
Storlek: 87,3 KB
ID: 2136995
                      Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                      kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                      Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                      I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av lillfrasse
                        Det var nästan så du hade en pilsner i näven när du tjötade i löven i påsen med va
                        Jo, nära på! Jag hade en präktig Riksbakfylla rasandes i blodet och hade inte det minsta lust att gå på skogspromenad. Jag hade alldeles för stora fötter också - som det brukar vara dagen efter!

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          ...och så finns det ju varelser med långa grejer som det sitter ekollon längst ut på, i skogen också. Nä, jag var mycket glad att jag fick rafsa löv nästgårds!

                          Kommentar

                          • karrokaja
                            • March 2006
                            • 5388

                            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                            ...och så finns det ju varelser med långa grejer som det sitter ekollon längst ut på, i skogen också. Nä, jag var mycket glad att jag fick rafsa löv nästgårds!
                            och då börjar jag tänka på en scen ur Evil Dead där en tjej blir "våldtagen" av "skogen"
                            Och om det nu skulle vara så att du och ansjo är ett par, då är det ju du som är flickan i huset, så att säga.
                            och då kan ekollon vara farliga.

                            helt värdelöst inlägg detta
                            Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                            kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                            Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                            I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av karrokaja
                              och då börjar jag tänka på en scen ur Evil Dead där en tjej blir "våldtagen" av "skogen"
                              Och om det nu skulle vara så att du och ansjo är ett par, då är det ju du som är flickan i huset, så att säga.
                              och då kan ekollon vara farliga.

                              helt värdelöst inlägg detta
                              Nja, det tycker jag inte! Jo, Ansjo och jag är ett par... ett radarpar! Men, det skall sägas - jag känner mig inte direkt macho när han kilar runt på en stege som en ekorre uppe, på vad jag tycker det känns som, tusen meters höjd och målar mitt hus, lägger golv och snickrar bänkar i stugan och dessutom senare skall sätta kakel i källaren. Ibland kan jag stå frökenaktigt med händerna på kinderna när han håvar fiskar ur mina kar, och jag sägandes; akta där, se upp med fenorna på den, ojoj vad snabb du är och sådana manliga sägningar...

                              Kommentar

                              • karrokaja
                                • March 2006
                                • 5388

                                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                                Nja, det tycker jag inte! Jo, Ansjo och jag är ett par... ett radarpar! Men, det skall sägas - jag känner mig inte direkt macho när han kilar runt på en stege som en ekorre uppe, på vad jag tycker det känns som, tusen meters höjd och målar mitt hus, lägger golv och snickrar bänkar i stugan och dessutom senare skall sätta kakel i källaren. Ibland kan jag stå frökenaktigt med händerna på kinderna när han håvar fiskar ur mina kar, och jag sägandes; akta där, se upp med fenorna på den, ojoj vad snabb du är och sådana manliga sägningar...
                                jag kan verkligen se dej stå med händerna på kinderna!! rekord sött, rosa och fluffigt.
                                du har skägg men det gör inget

                                Men samtidigt kan du se otroligt macho ut...
                                jag har en bild på dej, som är tagen 03 nån på morgonen, när du käkar pizza.
                                (på det där speciella viset som man äter på när man är lite lullig) - där snackar vi hulken
                                Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                                kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                                Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                                I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                                Kommentar

                                Arbetssätt...