Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Det var nog bra att du inte rensade karet på ZooZajac för med den yngeltakten du har i dina kar så får du snart rensa karet på guppysar
    Riktigt fina är dem
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
      Fasen, man har ju legat däckad här nu ett par dagar - Riksförkyld!
      Men en snörvlandes Ansjo och en hostandes PiaJo i bilen så behövde du nog ett immunförsvar av allra högsta grad för att inte bli smittad, stackare...
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48147

        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
        Fasen, man har ju legat däckad här nu ett par dagar - Riksförkyld! Men, jag var ute igår och hittade lite sten, så idag skall det nog börjas att pussla ihop ett litet Tanga-kar i en av 50-kuberna! Lägger upp bilder senare - om det blir något resultat.
        Resultat har det dock blivit bland de "Tiger"-Endlers som jag köpte i tyskland - runt cirka 10 yngel kunde jag se. Det skall bli spännande att se om ynglen kommer att bli likadana som föräldrarna - i teckning och så! De är svåra att få på bild - så tyvärr har jag inga foton på ynglen - men här är en av hanarna iallafall;
        Riktigt snygga Endlers och krya på dig Mats.
        Det kan inte vara lätt att komma hem till kylan efter värmechocken i Tyskland
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av PiaJo
          Det var nog bra att du inte rensade karet på ZooZajac för med den yngeltakten du har i dina kar så får du snart rensa karet på guppysar
          Riktigt fina är dem
          Ja, dom är granna! När jag får igång co2-karet senare tänkte jag att de här guppyna skulle få gå där. Det blir ju runt 325-liter så de får gärna bli många!

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
            Riktigt snygga Endlers och krya på dig Mats.
            Det kan inte vara lätt att komma hem till kylan efter värmechocken i Tyskland
            Tack skall du ha Kjell! Jag är redan på bättringsvägen - såpass att man snörvlar ut i stugan nu och provlägger sten på golvet!
            Ja, det var ju för fanken 30°C där nere - helt crazy! Sedan passade Anders på att bli bottförkyld i bilen hem också... det hjälpte nog till en smula!

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Aaaahh! Då var ett Tankanyika-kar typ 50-kub med kaosinredning (bara lagt i sten utan att fundera så mycket) klart. Det skall i mer sten - men just nu får det duga, det finns massor av sköna gångar och prång för ett "princess"-par att komma igång i. Nu hoppas jag bara att de fiskar jag kollat på inte är sålda... i så fall får jag leta runt lite!

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                Trevligt, då håller även jag mina tummar för din skull. Får du hem fisken i morgon, eller är det en längre resa för att fixa dem?
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av ansjo
                  Trevligt, då håller även jag mina tummar för din skull. Får du hem fisken i morgon, eller är det en längre resa för att fixa dem?
                  Nädå, det är runt hörnet här - så du hade rätt i ett tidigare inlägg! Är dom borta så blir det den lite längre resan vid tillfälle - Nol, alltså!
                  Så, förhoppningsvis är det fisk i karet imorgon eftermiddag.

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                    Nädå, det är runt hörnet här - så du hade rätt i ett tidigare inlägg! Är dom borta så blir det den lite längre resan vid tillfälle - Nol, alltså!
                    Så, förhoppningsvis är det fisk i karet imorgon eftermiddag.

                    Så roligt, vilken sort är det? kan inget om dessa så jag vet inte vad jag skall titta efter...
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av PiaJo
                      Så roligt, vilken sort är det? kan inget om dessa så jag vet inte vad jag skall titta efter...
                      Jag bara sneglade på dom i all hast - men jag tyckte det såg ut som Neolamprologus gracilis - skall kolla detta mer noga (om dom är kvar) imorgon.

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        De där var mycket fina, håller tummarna jag med
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                          Ja, det finns ju väldigt många vackra varianter - och det skall bli kul att se om man kan få igång en större grupp av dessa!
                          Jag köpte dom på Zoozajac i Duisburg - man kan jämföra den affären med ett IKEA för husdjursartiklar, det som inte finns där, behöver man inte!
                          Jag köpte bara fyra par av dessa Endlers - men skulle såklart ha rensat hela karet!
                          "Bara fyra par" - jösses, du kommer bli görtrött på Endlersyngel. Fast Endlers kanske inte förökar sig i samma takt som guppys.

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av PiaJo
                            De där var mycket fina, håller tummarna jag med
                            Ja, jag hade dessa i 960-karet - finns massor av bilder och filmer i Tanganyika-960-tråden.

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av gullefjun
                              "Bara fyra par" - jösses, du kommer bli görtrött på Endlersyngel. Fast Endlers kanske inte förökar sig i samma takt som guppys.

                              //Inger
                              Dom verkar föröka sig snabbt - men de skall över till ett större kar senare, så de får gärna bli många fler!

                              Kommentar

                              • ansjo
                                • November 2005
                                • 29967

                                Ursprungligen postat av gullefjun
                                "Bara fyra par" - jösses, du kommer bli görtrött på Endlersyngel. Fast Endlers kanske inte förökar sig i samma takt som guppys.

                                //Inger
                                Nästan värre, eftersom de sällan käkar upp sin avkomma som jag tycker är mer vanligt bland "vanlig " guppy...
                                /Anders

                                Medlem i NCS - givetvis!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...