Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av Nasso
    Skitbilder? De var ju kanonfina

    Gillar också färgen på jullarna. Väldig skillnad mellan de olika individerna. Är det åldersskillnad som gör det?
    Njaae, skitbilder såtillvida att jag bara knäppte utan att tänka på komposition och ljus o.s.v. Men, ett par av dom går ju att titta på.
    Julle-honorna är lite ljusare och färgar inte ut lika starkt som hanen gör, han får en lite brunare grundton. J. dickfeldi är ju den julle som ser lite "blaskig" ut i färgerna, ändå är detta en stor favorit för min del. Jag gillar verkligen de blå detaljerna som dessa jullar får på vissa områden - samt den snygga blå sömmen på ryggfenan.

    Honorna har nu varsit krypin i grottsystemet och verkar vara helt jämna i temperament. De möts lite titt som tätt men det blir enbart snabba småhugg och sedan drar de sig tillbaka in i grottorna. Hade det varit en hane till i gruppen hade denna stått uppe i något hörn nu...
    Jag såg ju det här haremsbeteendet i 960-karet, då var det transcriptus, och tycker det är lite... hmmm.... annorlunda jullebeteende än det man är van vid - det brukar oftast bli ett starkt par i ett så här litet kar, men, vafasen - jag tackar och tar emot - det är ju ändå spännande att det är tre honor som bildat revir och en glad lax-grabb som får en hel del att göra med dessa tjejer!

    Kommentar

    • C113
      • April 2008
      • 95

      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
      Ja... Jag var och kollade på Jeff Beck, live på Trägårn här i stan igår kväll - och jag har inte hämtat mig än riktigt - så bilder med lödig text får nog vänta lite, skäggapigt nog...
      Såg honom i Malmö! Helt lysande!!!
      Kristian Adolfsson
      ------------
      www.corydoras.net

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av C113
        Såg honom i Malmö! Helt lysande!!!
        Japp, det var kul att se Mästaren!

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Nu ikväll såg jag de första Julidochromis dickfeldi-ynglen - helt makalöst små!
          Skall försöka ta några bilder imorgon!

          Kommentar

          • VisualDarkness
            • February 2010
            • 7417

            Jag får nog skämmas lite när jag erkänner att för mig så kopplas Jeff Beck till största del ihop med Seymour Duncan JB som sitter i min gitarr.
            180l Sällskap:
            http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
            60l Asien:
            http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av VisualDarkness
              Jag får nog skämmas lite när jag erkänner att för mig så kopplas Jeff Beck till största del ihop med Seymour Duncan JB som sitter i min gitarr.
              Jo, men det är fina mikrofoner! Ut och köp plattorna nu!

              Och, som sagt, lite bilder på J. dickfeldi-ynglen skall jag nog få till, hoppas jag! Det märker jag att ni hemskt gärna vill se!

              Kommentar

              • Nasso
                • November 2010
                • 719

                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                Jo, men det är fina mikrofoner! Ut och köp plattorna nu!

                Och, som sagt, lite bilder på J. dickfeldi-ynglen skall jag nog få till, hoppas jag! Det märker jag att ni hemskt gärna vill se!
                Det ska bli spännande Jag har inte kameran/objektivet som behövs för att få en bild på mina små Att de bara håller sig inna bland stenarna gör inte det hela enklare direkt...
                /Emil Andersson
                120L + 54L Tanganyika, 180L sällskap, 10L Räkor

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av Nasso
                  Det ska bli spännande Jag har inte kameran/objektivet som behövs för att få en bild på mina små Att de bara håller sig inna bland stenarna gör inte det hela enklare direkt...
                  Precis, jag märkte det igår när jag försökte ta ett par bilder - stört omöjligt. Men, om man sitter med kameran helt still, på stativ, och kör macro - så brukar det kunna gå ändå - tålamod igen, och jag ger mig inte!

                  Kommentar

                  • Nasso
                    • November 2010
                    • 719

                    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                    Precis, jag märkte det igår när jag försökte ta ett par bilder - stört omöjligt. Men, om man sitter med kameran helt still, på stativ, och kör macro - så brukar det kunna gå ändå - tålamod igen, och jag ger mig inte!
                    Har varken macro eller stativ. Då blir det en utmaning
                    /Emil Andersson
                    120L + 54L Tanganyika, 180L sällskap, 10L Räkor

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Japp! Nu ser jag här på anstormningen av inlägg att ni är ofattbart nyfikna på bilder av J. dickfeldiyngel... not!

                      Men det är såhär jag jobbar - har jag sagt att jag skall ta ett par bilder på de små jävlarna - så skall jag, så det så!
                      Sketalöljligt egentligen - det kommer att bli massor av yngelbilder på dessa, men ett dygn gamla "frisimmande" yngel är en utmaning att fotografera - speciellt som de uppehåller sig i mörka grott-tak och är mindre än bakterier.
                      Bilderna blev inte bra alls - men ändå... och återigen; skitsamma!
                      Bifogade filer

                      Kommentar

                      • Nordin
                        • August 2010
                        • 32

                        Gosh!, Har suttit och läst igenom HELA tråden nu, måste säga att du har riktigt fina discusar!

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          ...och som kompensation till de dåliga yngelbilderna - så sätter jag in en bild på pojken...
                          Bifogade filer

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av Nordin
                            Gosh!, Har suttit och läst igenom HELA tråden nu, måste säga att du har riktigt fina discusar!
                            Det var bra jobbat - ja, jag kan bara bocka och tacka, Nordin!

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Nu knäcktes sidan lite abrupt här så jag får göra en reprisering av sista inlägget på förra sidan - och så kommer alltså inläggen i lite knasig kronologisk ordning...


                              Från förra sidan, "Japp! Nu ser jag här på anstormningen av inlägg att ni är ofattbart nyfikna på bilder av J. dickfeldiyngel... not!

                              Men det är såhär jag jobbar - har jag sagt att jag skall ta ett par bilder på de små jävlarna - så skall jag, så det så!
                              Sketalöljligt egentligen - det kommer att bli massor av yngelbilder på dessa, men ett dygn gamla "frisimmande" yngel är en utmaning att fotografera - speciellt som de uppehåller sig i mörka grott-tak och är mindre än bakterier.
                              Bilderna blev inte bra alls - men ändå... och återigen; skitsamma!"
                              Bifogade filer

                              Kommentar

                              • karrokaja
                                • March 2006
                                • 5388

                                Jävlar vad små!!!
                                Dom andra honorna käkar inte upp ynglen? är dom för upptagna med sina egna kanske?

                                Har du photoshopat bilden på hanen??
                                Han ser så... Abbey-look-alike-snygg
                                Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                                kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                                Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                                I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                                Kommentar

                                Arbetssätt...