Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Wow...

    Förr om åren brukade jag i perioder sätta in en liten "fredagsfilm" här på zoopet - fattar inte varför jag gör det nu så här... men, RT-paret, ikväll;

    Kommentar

    • c90368

      • September 2006
      • 5973

      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
      Wow...

      Förr om åren brukade jag i perioder sätta in en liten "fredagsfilm" här på zoopet - fattar inte varför jag gör det nu så här... men, RT-paret, ikväll;
      Vad är det du håller på att genomföra?

      Att se dessa små grissmultron beta, alldeles för stora för en tetramun, innebär ju att du har lyckats att dra upp yngel i en möblerad och befiskad tank!

      Det tycker jag är beundransvärt och intressant, ja i motsats till att de måste ha rena kar med kon.

      Som jag också inser att det blåa paret måste ha, typ.
      Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
      http://www.youtube.com/user/c90368
      /Maths

      Kommentar

      • c90368

        • September 2006
        • 5973

        Du skickar upp så många goa Diskus filmer här så jag tänkte tränga mig in med en gammal goding.

        Den här filmen togs av ett proffs för ett antal år sedan, tanken var att de skulle sälja den till typ tandläkare. Ja man sitter där och väntar och tittar på TV, då kan en sådan här film lugna varje hjärta

        Filmen bör beskådas i fullskärmsläge för att bli till sin rättvisa och det är en låångfilm, i de här sammanhangen.

        Hoppas ni har bandbredd och tålamod så att det räcker

        PS: Originalet var 35 minuter.

        Senast redigerad av c90368; 30 April 2011, 00:31.
        Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
        http://www.youtube.com/user/c90368
        /Maths

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av c90368
          Vad är det du håller på att genomföra?

          Att se dessa små grissmultron beta, alldeles för stora för en tetramun, innebär ju att du har lyckats att dra upp yngel i en möblerad och befiskad tank!

          Det tycker jag är beundransvärt och intressant, ja i motsats till att de måste ha rena kar med kon.

          Som jag också inser att det blåa paret måste ha, typ.
          Haha! Ja, du Maths, då är vi två åtminstone. Vad jag genomför? Jojo, det är det ultimata i; "Låt för fan karet vara ifred". Detta är en test i att helt enkelt kolla vad som händer när en "svår" ciklid får göra sin grej - och en test, å andra sidan, att kolla hur ett discuspar (de blå) - som helt enkelt inte vill vara med andra (därför att de inte är vana vid det) och i klätt akvarium - beter sig i sin yngelvård.
          Jag tog ett par filmer på de blå ikväll också - runt 15 yngel kvar där, inte så många, men ändå... Men jag skippade att lägga upp detta på YT - gör kanske det senare.
          Nu går RT-ynglen faktiskt, mer eller mindre ostört, och pockar på bottnen - i omedelbar närhet till föräldrarna förstås - men ändå hyfsat fritt. Mäktig syn kan jag lova!

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av c90368
            Du skickar upp så många goa Diskus filmer här så jag tänkte tränga mig in med en gammal goding.
            Den här filmen togs av ett proffs för ett antal år sedan, tanken var att de skulle sälja den till typ tandläkare. Ja man sitter där och väntar och tittar på TV, då kan en sådan här film lugna varje hjärta
            Filmen bör beskådas i fullskärmsläge för att bli till sin rättvisa och det är en låångfilm, i de här sammanhangen.
            Hoppas ni har bandbredd och tålamod så att det räcker
            Jag minns denna med glädje - kul att du satte in den här, Maths!

            Kommentar

            • c90368

              • September 2006
              • 5973

              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
              Haha! Ja, du Maths, då är vi två åtminstone. Vad jag genomför?
              Krävs en räv för att känna en annan

              Det är bara att gratulera och blåsa en fanfar

              Har du tänkt vidare på de små?
              Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
              http://www.youtube.com/user/c90368
              /Maths

              Kommentar

              • c90368

                • September 2006
                • 5973

                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                Jag minns denna med glädje - kul att du satte in den här, Maths!
                Ja, det känns inte som att tränger sig på, det är så härligt tjockt redan innan så en mer eller mindre spelar liksom ingen roll
                Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                http://www.youtube.com/user/c90368
                /Maths

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av c90368
                  Krävs en räv för att känna en annan
                  Det är bara att gratulera och blåsa en fanfar
                  Har du tänkt vidare på de små?
                  Jo, det jävliga är ju att jag inte är ett dyft intresserad av att dra upp yngel - men börjar inse att det mot all förmodan kan komma att bli nödvändigt att ta ur en en liten "klick" yngel vad det lider. RT-paret har nog runt 30-35 stycken - och de blå har exakt 15 stycken. När det gått ytterligare en tid har nog detta antal halverats... så jag har förberett ett kar för ynglen som står redo med samma vatten (blandat) från båda karen. Jag får se om det går att suga ur ynglen - men jag tror jag tar dom med håv, och föser ihop dom i samma kar. Blir det fisk av dom så blir la alltid någon glad av att ha dom i sina kar - men det får vara ordning på grejerna, det är jag noga med!

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av c90368
                    Ja, det känns inte som att tränger sig på, det är så härligt tjockt redan innan så en mer eller mindre spelar liksom ingen roll
                    Ju mer superb film, desto bättre!

                    Kommentar

                    • c90368

                      • September 2006
                      • 5973

                      Ursprungligen postat av c90368
                      Du skickar upp så många goa Diskus filmer här så jag tänkte tränga mig in med en gammal goding.

                      Den här filmen togs av ett proffs för ett antal år sedan, tanken var att de skulle sälja den till typ tandläkare. Ja man sitter där och väntar och tittar på TV, då kan en sådan här film lugna varje hjärta

                      Filmen bör beskådas i fullskärmsläge för att bli till sin rättvisa och det är en låångfilm, i de här sammanhangen.

                      Hoppas ni har bandbredd och tålamod så att det räcker

                      PS: Originalet var 35 minuter.

                      Tar mig friheten att trycka fram den här till fronten innan jag kramar kudde
                      Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                      http://www.youtube.com/user/c90368
                      /Maths

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av c90368
                        Tar mig friheten att trycka fram den här till fronten innan jag kramar kudde
                        Ahhh... det är goody Maths - då lägger jag in min film tio gånger till så vi knäcker sidan - så ser ingen någon av filmerna någonsin (som vanligt!) Nädå - skämt åsido!

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          ...Och som av en händelse, så knäcktes sidan - det var la fränt, så säg? Nu har det inte hänt någonting i tråden! Hohooo!

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Lägg upp den igen här nu, Maths!

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Åh, vad slö du är gubbjävel - då drar jag in den!
                              This film is best viewed in HD mode and the whole screen.This film is from the spring of 2008 on my Discus Santarem.The original film is 35 minutes long.

                              Kommentar

                              • karrokaja
                                • March 2006
                                • 5388

                                men max!!
                                Klart folk ser dina filmer juee!!
                                Nu har jag råkat låna ut min kamera till min bror och han har råkat åka på kryssning, så jag råkar skriva i den här tråden utan att bidra med en så kallad "natthumor" film...(ja!!! här kan det misstolkas till 100%) skönt är väl det...

                                Men jag blir fan förvånad på hur dina organiska vinylskivor klarar yngeljobbet!!

                                Grym film maths! så här på natten när man är lugn och harmonisk, sitter och tittar som i trans
                                Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                                kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                                Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                                I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                                Kommentar

                                Arbetssätt...