Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Det är väl bara du och jag har stugor med akvarium i
    Jag har ju min tvättstuga...
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av PiaJo
      Det är väl bara du och jag har stugor med akvarium i
      Jag har ju min tvättstuga...
      Ja, (haha), jag vet! Men, jag tycker det är sköna trådnamn - det är lite "hemligt" sådär - och den som söker skall finna, eller hur?

      Kommentar

      • karrokaja
        • March 2006
        • 5388

        apropå hus här följer några förslag på era projekt
        aquahuset, sjöslottet, havstorpet, räkkojan, ciklidtipin och sist men inte minst, Vattenbordellen

        Max! jag läser så fort det kommer nåt..
        dock har du sånt jädra flyt med allting du tar för dej så ja... jag vet inte vad jag säga.
        Och orden "brutalt, läckert, jag är kär" osv osv - är lite uttjatade...
        Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
        kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
        Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
        I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

        Kommentar

        • VisualDarkness
          • February 2010
          • 7417

          Jag röstar på Karros sista förslag!
          180l Sällskap:
          http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
          60l Asien:
          http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av karrokaja
            apropå hus här följer några förslag på era projekt
            aquahuset, sjöslottet, havstorpet, räkkojan, ciklidtipin och sist men inte minst, Vattenbordellen

            Max! jag läser så fort det kommer nåt..
            dock har du sånt jädra flyt med allting du tar för dej så ja... jag vet inte vad jag säga.
            Och orden "brutalt, läckert, jag är kär" osv osv - är lite uttjatade...

            Ursprungligen postat av VisualDarkness
            Jag röstar på Karros sista förslag!

            Vattenbordellen är faktiskt riktigt bra! VD - jag röstar på det också! Men, tråden får heta det den heter i fortsättningen också!

            ...och jojo, jaja - visst fattar jag att det blir joxigt när man uppdaterar med en massa lekar, yngel - och "kanske frisimmare" - och i vissa fall frisimmare. Ni vet ju hur jag är med yngel; "odling" och "uppfödning" av yngel är inget för mig - naturen har sin gång och blir det yngel så får föräldrarna gå med dom så länge det håller, tills de försvinner naturligt, om, och jag säger; om - det inte visar sig att ynglen blir större och har potentional att klara sig - då tar jag upp dom - och en zooaffär i närheten får ett tillskott av lite sköna nya fiskar!
            En zooaffär nära mig kan mycket gärna få en årsförbrukning av kopparbarber av mig nu - det är så jävelens mycket kopparbarbsyngel så hälften kunde vara nog - men dessa får jag aldrig upp - om jag inte river hela karet... så dom får gå där...
            Så, visst - det är tjôtigt med en massa lek-uppdateringar, men det är så det är i stugan; jag sätter in bilder på det som händer, inte mer med det.
            Men, skit samma - det är ändå (tycker jag) ganska kul att det rör på sig i baljorna - så jag kör på!

            Kommentar

            • karrokaja
              • March 2006
              • 5388

              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
              Vattenbordellen är faktiskt riktigt bra! VD - jag röstar på det också! Men, tråden får heta det den heter i fortsättningen också!

              ...och jojo, jaja - visst fattar jag att det blir joxigt när man uppdaterar med en massa lekar, yngel - och "kanske frisimmare" - och i vissa fall frisimmare. Ni vet ju hur jag är med yngel; "odling" och "uppfödning" av yngel är inget för mig - naturen har sin gång och blir det yngel så får föräldrarna gå med dom så länge det håller, tills de försvinner naturligt, om, och jag säger; om - det inte visar sig att ynglen blir större och har potentional att klara sig - då tar jag upp dom - och en zooaffär i närheten får ett tillskott av lite sköna nya fiskar!
              En zooaffär nära mig kan mycket gärna få en årsförbrukning av kopparbarber av mig nu - det är så jävelens mycket kopparbarbsyngel så hälften kunde vara nog - men dessa får jag aldrig upp - om jag inte river hela karet... så dom får gå där...
              Så, visst - det är tjôtigt med en massa lek-uppdateringar, men det är så det är i stugan; jag sätter in bilder på det som händer, inte mer med det.
              Men, skit samma - det är ändå (tycker jag) ganska kul att det rör på sig i baljorna - så jag kör på!
              och jag försökt få min k-barber till nåt...nähe! det är bara skalarerna som leker som kaniner...

              Nu ska vi se, så att vi inte har missförstått varandra max...
              menar INTE att din tråd är tjatig, menar bara att det låter tjatigt när man gång på gång säger "snyggt".
              känner ofta för att starta nån form av samtal i tråden, men då måste man komma med en fråga och det betyder ju att man måste tänka och DET är jag fruktansvärt dålig på

              Yngel och lekar och "kanske frisimmare" är skitkul att titta på!
              filmer, bilder och text smälter samman på ett härligt sett, som att kolla på reality show.
              Skillnaden är väl att din show är intressant

              So keep on going, farbror trådkung, kör hårt i vattenbordellen
              Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
              kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
              Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
              I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av karrokaja
                och jag försökt få min k-barber till nåt...nähe! det är bara skalarerna som leker som kaniner...

                Nu ska vi se, så att vi inte har missförstått varandra max...
                menar INTE att din tråd är tjatig, menar bara att det låter tjatigt när man gång på gång säger "snyggt".
                känner ofta för att starta nån form av samtal i tråden, men då måste man komma med en fråga och det betyder ju att man måste tänka och DET är jag fruktansvärt dålig på

                Yngel och lekar och "kanske frisimmare" är skitkul att titta på!
                filmer, bilder och text smälter samman på ett härligt sett, som att kolla på reality show.
                Skillnaden är väl att din show är intressant
                So keep on going, farbror trådkung, kör hårt i vattenbordellen
                Jodå, Karro - vi har förstått varandra rätt, och jag förstår precis vad du menar. Exakt på samma sätt som att det kan bli tjatigt att lägga samma kommentarer ideligen - så kan jag ibland känna att det kanske blir tråkigt att ta liknande bilder på liknande lekar hela tiden också - och lägga in i tråden - DET kan säkert bli tjôtigt... kanske. Som sagt, jag kör på och de som gillar stuffet... gillar stuffet helt enkelt.
                Nu håller jag på och rumsterar om i stugan lite - inom kort kommer det lite nya burkar - och förhoppningsvis lite nya fiskar också!

                Får du inte Guldbarberna att leka? Var glad för det, höll jag på att säga. Det är inne i de täta Anubias-plantorna det sker. Hanarna markerar små revir och fajtas sinsemellan, jagar runt på honorna - och titt som tätt är det någon hona som accepterar en inbjudan och går med en hane in bland bladen. Leken sker snabbt - dom ålar sig runt varandra några sekunder, sedan är det över. Ynglen är exakta kopior av dom vuxna, och snabba så inihelvete. Dom blir inte uppätna!

                Kommentar

                • ansjo
                  • November 2005
                  • 29967

                  Då kommer en hovleverans med grejer, snäckor och fisk i morgon Mats, ska du kanske haka på till Herkules efteråt? Det gör inget att du luktar farbror, det är bara att köra ner rutorna....
                  /Anders

                  Medlem i NCS - givetvis!

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av ansjo
                    Då kommer en hovleverans med grejer, snäckor och fisk i morgon Mats, ska du kanske haka på till Herkules efteråt? Det gör inget att du luktar farbror, det är bara att köra ner rutorna....
                    Ja, det är en idé, faktiskt. Jag funderar på att försöka nappa ur det vita paret redan ikväll (får skjuta på min efterlängtade fredagsbläcka, som jag verkligen har förtjänat - och som garanterat kommer att generera en "farbroderlig" lukt på lördag förmiddag) - göra iordning kuben som RT-honan och den andre vite hanen går i. Sedan lägga vit-paret i den kuben tills den andra kuben med "världsnyheten" blir klar och inredd.... PUUUUUHH.
                    Jag tror att jag gör så - då blir 540-karet redo imorgon bitti när du kommer med fisken som skall i där... Fan, jag kan ju ta några bärs medan jag håller på med detta, eller hur? Hade tänkt att få sätta ner rôva i soffan, men jag kan lika gärna mysa till det i stugan några timmar först! Vad gör man inte för sina fiskar?

                    Kommentar

                    • ansjo
                      • November 2005
                      • 29967

                      Såå, det låter som en riktigt bra idé. Man brukar bli törstig när man håller på att joxa på det viset!
                      /Anders

                      Medlem i NCS - givetvis!

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av ansjo
                        Såå, det låter som en riktigt bra idé. Man brukar bli törstig när man håller på att joxa på det viset!
                        Visst, det är ju varmt som i en bastu där också!

                        Kommentar

                        • ansjo
                          • November 2005
                          • 29967

                          Och är det inte varmt så kan du alltid höja tempen på elementet...
                          /Anders

                          Medlem i NCS - givetvis!

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av ansjo
                            Och är det inte varmt så kan du alltid höja tempen på elementet...
                            Jo, det står ju ett element där och tar plats - det åker ut idag, kan jag säga! Trots att det varit rekordkallt denna vintern - nu när vi går mot Global Cooling (inte tvärtom), så har det inte behövts några element i stugan - det har varit varmt och mysigt. Däremot skall en avfuktare ställas in!

                            Kommentar

                            • ansjo
                              • November 2005
                              • 29967

                              Blir inte saften avslagen då? Eller å andra sidan tar den bort fukten så det blir mer procent kvar istället...
                              /Anders

                              Medlem i NCS - givetvis!

                              Kommentar

                              • ApeviaX
                                • December 2005
                                • 1531

                                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                                Precis! jag blir riktigt stolt när jag ser att fiskarna har varit "listiga" och gömt sina förehavanden! Sedan är det klart att det är förnämligt när de lägger fram grejerna på första parkett så man kan ta lite sköna bilder!
                                Jag är också lite listig och "gömmer" bilder och filmer i en tråd som heter "akvariestugan"... hur sexigt är det på en skala? vem vill se en stuga?
                                Nä, det är kul att ni som är här gillar stuffet - det är alltid roligt att sätta in bilder och filmer när det händer lite grejer!
                                Ja nog gillar vi stuffet, frå ju direktnotifiering via mail så jag inte missar något, underbar tråd, massro nyt händer underbart kommer sitta klistrad efer jobbet

                                Ursprungligen postat av ansjo
                                Blir inte saften avslagen då? Eller å andra sidan tar den bort fukten så det blir mer procent kvar istället...
                                Haha ja det blir stark saft, ganska koncentrerad då kanske

                                Nicke
                                ApeviaX
                                Archocentrus multispinosus
                                "Vattensamlingen"
                                X-Aquatic

                                Kommentar

                                Arbetssätt...