Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av Nubi
    bilder...
    Jodå - imorgon (idag om några minuter) torsdag, mot kvällningen, skall jag nog dra upp lite bilder - får ju hem Ansjos sex vita discusar då!

    Kommentar

    • Nubi
      • March 2009
      • 9026

      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
      Jodå - imorgon (idag om några minuter) torsdag, mot kvällningen, skall jag nog dra upp lite bilder - får ju hem Ansjos sex vita discusar då!
      vita är ju synd att kalla de SOtiga är en mer passande ord *retas*
      Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

      Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
      Fiskbloggen

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av Nubi
        vita är ju synd att kalla de SOtiga är en mer passande ord *retas*
        Jooo, haha, jag vet att du retas - men jag bryr mig inte om att de är lite prickiga - de är snygga ändå tycker jag. Sedan vet jag att Anders får hem nya riktigt läckra discusar, och hur nöjd han blir med detta - och då känns det ännu mer kul att ta över de "vita", som kommer att passa fint i 70-kuben, som liksom bara gick som ett sällskapskar tills nu!

        Btw, båda bågfensparen vallar yngel nu - kärringarna är redigt sura, inte bara på varandra utan även på hanarna som får hålla sig undan.

        Fjärilsciklidhonan är försvunnen, har inte sett henne på flera dagar - så hon har nog dött. Men, den stora fina hanen är kvar och grannare än någonsin - den killen kan vara en kandidat till det ännu oinredda 112-litaret som står på vänt - jag tror att han skall få gå där med några stinna honor, så får dom para ut sig bäst dom vill - kan bli fränt!

        Kommentar

        • Nubi
          • March 2009
          • 9026

          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
          Jooo, haha, jag vet att du retas - men jag bryr mig inte om att de är lite prickiga - de är snygga ändå tycker jag. Sedan vet jag att Anders får hem nya riktigt läckra discusar, och hur nöjd han blir med detta - och då känns det ännu mer kul att ta över de "vita", som kommer att passa fint i 70-kuben, som liksom bara gick som ett sällskapskar tills nu!

          Btw, båda bågfensparen vallar yngel nu - kärringarna är redigt sura, inte bara på varandra utan även på hanarna som får hålla sig undan.

          Fjärilsciklidhonan är försvunnen, har inte sett henne på flera dagar - så hon har nog dött. Men, den stora fina hanen är kvar och grannare än någonsin - den killen kan vara en kandidat till det ännu oinredda 112-litaret som står på vänt - jag tror att han skall få gå där med några stinna honor, så får dom para ut sig bäst dom vill - kan bli fränt!
          Det är så synd att man bor så långt ifrån hade varit super kul att få komma på studiebesök
          Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

          Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
          Fiskbloggen

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av Nubi
            Det är så synd att man bor så långt ifrån hade varit super kul att få komma på studiebesök
            Visst, men är du i närheten så är det bara att höra av dig så kan du la kika förbi!

            Kommentar

            • Narien
              • August 2010
              • 181

              Nu börjar det väll ändå bli kväll?

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av Narien
                Nu börjar det väll ändå bli kväll?
                Haha! 16:27 - jag kan säga att klockan nu är 19:00 och diskusarna är precis isläppta - den som väntar...

                Kommentar

                • Narien
                  • August 2010
                  • 181

                  Det var ju mörkt ute Aja, får väll vänta lite till då

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av Narien
                    Det var ju mörkt ute Aja, får väll vänta lite till då
                    YT-film håller på att laddas upp! Men, här är ett par bilder på de små sockergrisarna - lite skygga och ängsliga ännu, men det går snart över. Och så passade det stora paret i lek-kuben på att lägga kaka nr. 5 igårkväll - vi får se om det blir något - en del korn har möglat senaste dygnet.
                    Bifogade filer

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Så vackra de är
                      Alltid härligt att se på dina bilder
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Appropå bilder, när får vi se bilder på det nya karet?
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av PiaJo
                          Appropå bilder, när får vi se bilder på det nya karet?
                          Ja, det står tomt i ena hörnet på stugan - så fort det blir lite vatten och action i det så kommer bilder!

                          Kommentar

                          • Broddan
                            • February 2007
                            • 536

                            Kanonsköna
                            Hälsningar

                            D

                            Kommentar

                            • Narien
                              • August 2010
                              • 181

                              Gillar den blåa till vänster på första bilden. Och sen... dina diskusar sprutar ju ur sig ägg, ångrar lite att jag valde kakaduor i mitt kar, skulle valt typ fjärilar eller nåt så man såg om de lekt eller inte, får upp förhoppningarna varje gång en hona vaktar sin kokosnöt, men inget händer

                              Aja, hoppas du får fram lite yngel denna gången

                              Kommentar

                              • Nubi
                                • March 2009
                                • 9026

                                Snyggt Mats!
                                och kanonsnygga färger (de blåa) på plattfiskarna *tummen upp*
                                Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                                Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                                Fiskbloggen

                                Kommentar

                                Arbetssätt...