Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av Marten64
    Roligt att det så sakteliga rullar på. Som sagt kör på med två kar det blir hur bra som helst! Jag sällar mig till skaran och säger att det blir spännande att följa!
    /Johan
    Gôtt att höra!

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Maths, jag vill bara svara på dina inlägg; de teorier du framlägger om bladfiskarna tror jag stämmer fint.
      Att skäggtömmen är en "bladstjälk", som jag hintade om, tar jag för mycket troligt - och, visst är den gula färgen ett kamouflage som ett vissnat blad.

      Nä, nu får det vara bra med bladfiskar på ett tag - helt andra saker stundar.

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Nädå, ingen fara, ni kan vara lugna!
        Skall bara kolla hur nya kameran funkar, och hur mycket sämre bilder och filmer blir när man laddar upp.
        A. paulmuelleri-honan som drog fram en alldeles ny liten skock med yngel kunde ju inte bli bättre som fotomodell.

        Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0006.jpg
Visningar: 267
Storlek: 498,9 KB
ID: 2411195

        Kommentar

        • Ekenberg
          • December 2017
          • 3910

          Grymt snyggt Mats , sitter här med en mugg glögg och funderar på om det inte är dax att lära sig lägga ut filmer på zoopet

          Kommentar

          • c90368

            • September 2006
            • 5973

            Mycket lämpligt att det fans en ny kull när ny kamera skulle testas, men hos dig känns det som att du skulle kunna byta kamera varje vecka och det alltid finns något intressant och nytt att filma. Trots att du inte gör någonting...
            Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
            http://www.youtube.com/user/c90368
            /Maths

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av Ekenberg
              Grymt snyggt Mats , sitter här med en mugg glögg och funderar på om det inte är dax att lära sig lägga ut filmer på zoopet
              Att lägga ut filmer är lätt, trots att det är lite knepigare än tidigare här på forumet. Men, skit samma - det går fint ändå!

              Kommentar

              • Ekenberg
                • December 2017
                • 3910

                Vi får väl se....är i filmningsfasen nu

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av c90368
                  Mycket lämpligt att det fans en ny kull när ny kamera skulle testas, men hos dig känns det som att du skulle kunna byta kamera varje vecka och det alltid finns något intressant och nytt att filma. Trots att du inte gör någonting...

                  Sant. Jag gör inte ett dyft, väntar bara på att få släcka detta kar.
                  Snart börjar inredandet av 720-burken.

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av Ekenberg
                    Vi får väl se....är i filmningsfasen nu
                    Wowsa! Nu jädrar blir det kul!

                    Kommentar

                    • Ekenberg
                      • December 2017
                      • 3910

                      Hahahahaha.....Om jag lyckas ja, vi får väl se.
                      knepigt för en teknikhatare som jag.... jag tror jag är den ända på jobbet som fortfarande använder papper och penna.... och ändå sitter jag med i digitaliserings gruppen....
                      min Ivanacara Adoketa hona är kass, något råd?
                      hon simmar korta stycken lägger sig sedan på botten, två gånger har hon legat på sidan och jag var säker på att hon dött.... sedan simmar hon iväg igen. Het blek och färglös och fransiga fenor.....

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Halloj Thomas!

                        Men, va' fan... Skall adoketa-honan bli kass nu också?
                        Jag vet inte vad det kan vara för fel på henne. Jag ser det du beskriver framför mig, men...

                        Fasen vad trist att höra!

                        Kommentar

                        • Ekenberg
                          • December 2017
                          • 3910

                          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                          Halloj Thomas!

                          Men, va' fan... Skall adoketa-honan bli kass nu också?
                          Jag vet inte vad det kan vara för fel på henne. Jag ser det du beskriver framför mig, men...

                          Fasen vad trist att höra!
                          Tyvärr beter sig hanen snarlikt idag, va sjutton har jag gjort fel nu.....honan lever men är blek och ligger mest på botten under rot.

                          vill ju ändå ha ett adoketa par har ju beställt köpt ett till par, men meningen var ju inte att detta skulle bli sjukt. Suck

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av Ekenberg
                            Tyvärr beter sig hanen snarlikt idag, va sjutton har jag gjort fel nu.....honan lever men är blek och ligger mest på botten under rot.
                            vill ju ändå ha ett adoketa par har ju beställt köpt ett till par, men meningen var ju inte att detta skulle bli sjukt. Suck
                            Känns nästan knasigt att fråga, men; är temperaturen och vattnet som det skall?

                            Kommentar

                            • Ekenberg
                              • December 2017
                              • 3910

                              Nä, vattnet har för hög nitrat nivå. Bytt 80 procent idag, men har inte fått ner nitraten . Imorgon skall jag göra rent ytterfilter och se om det är problemet. Ser bara att Ivanacara är påverkade.

                              Kommentar

                              • Nando

                                • October 2017
                                • 6050

                                Mats! Jag läser och är med även om jag inte alltid lämnar avtryck.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...