Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av Nando
    Det låter underbart! Hur många fjärilar skulle du tro är lagom för det karet?
    540-liter bjuder inte på så mycket utrymme, men lite beroende på miljön i karet... runt 6 - 8, kanske några till, hyfsat jämt fördelat mellan könen.

    Kommentar

    • Nando

      • October 2017
      • 6054

      Okej!

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av Nando
        Okej!

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Mats dessa skulle väl vara en kontrast till dom du har nu - eller hur



          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Nando

            • October 2017
            • 6054

            Vilka snygga apistos!

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Ursprungligen postat av Nando
              Vilka snygga apistos!
              Ja dom är fina, och kom bara med på "köpet", syftar på stellatusarna även om apisarna tar mest plats i filmen

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Fin kombination!
                Skall dock kolla hur de Bilbukar jag har i karet nu utvecklar sig. De har väldigt indelade regioner vid vattenytan, och jag tror jag väntar med att fylla på med fler. Men, riktigt snygga Bilbukar på filmen.

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                  Fin kombination!
                  Skall dock kolla hur de Bilbukar jag har i karet nu utvecklar sig. De har väldigt indelade regioner vid vattenytan, och jag tror jag väntar med att fylla på med fler. Men, riktigt snygga Bilbukar på filmen.
                  Jag har läst tidigare att du vill se hur det utvecklar sig och du är ju grym med ditt "hemska" tålamod . Såg dessa "platinabilbukar" (som dom kallas) på imazos lista och tyckte dom var vackra

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ja, dom ser väldigt fina ut.
                    Bilbukarna är väldigt intressanta att spana in, vilket man kanske inte tror när man ser filmen.
                    Jag har nu börjat inreda själva vattenytan vilket medför att ytlevande fisk, som de Bilbukar jag har i karet nu, gärna etablerar små men distinkta revir.

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                      Ja, dom ser väldigt fina ut.
                      Bilbukarna är väldigt intressanta att spana in, vilket man kanske inte tror när man ser filmen.
                      Jag har nu börjat inreda själva vattenytan vilket medför att ytlevande fisk, som de Bilbukar jag har i karet nu, gärna etablerar små men distinkta revir.
                      Du får filma när du har tid, så vi kan se hur dom beter sig

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Nando

                        • October 2017
                        • 6054

                        Ja, filma gärna!

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av Inger H
                          Du får filma när du har tid, så vi kan se hur dom beter sig
                          //Inger
                          Ursprungligen postat av Nando
                          Ja, filma gärna!
                          Jag har filmat bukarna, men det blir långa segment. Det tar liksom lite tid att se vad som sker inom gruppen.
                          Om jag kan redigera några bra avsnitt och få till något som går att titta på så slänger jag upp det vid tillfälle.

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Ursprungligen postat av Mats Bryzell


                            Jag har filmat bukarna, men det blir långa segment. Det tar liksom lite tid att se vad som sker inom gruppen.
                            Om jag kan redigera några bra avsnitt och få till något som går att titta på så slänger jag upp det vid tillfälle.
                            Låt det ta den tid du behöver Mats

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • Bluewing

                              • August 2012
                              • 10522

                              Låter lovande med dina planer som kommer och går. En dröm och plan ger ju en hel del näring även om det inte alltid blir som man tror. Livet kommer väl alltid i först hand. Kul att du verkar trivas med livet i stort Mats. Du verkar så glad i dina inlägg. Som om du verkligen trivs.
                              Just bilbukar är ju himla kluriga att ta bilder på som ger dom rättvisa. De är ju både vackra och intressanta.
                              Mina marmorerade prydde verkligen karet och hade de inte haft ovanan att hoppa ur och bli uppätna av mina hundar så hade de fortfarande varit det vackraste i det karet. Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1881.jpg
Visningar: 209
Storlek: 542,5 KB
ID: 2393258
                              Senast redigerad av Bluewing; 18 October 2018, 16:43.
                              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                              Juwel Lido 120

                              Kommentar

                              • Ekenberg
                                • December 2017
                                • 3910

                                Vilken skönhet, vilket foto

                                Kommentar

                                Arbetssätt...