Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av ansjo
    Och nu är jag tillbaka i matchen, så då jävlar ....
    Är du tillbaka (i det här jädra blåshålet)?
    Jahapp, ingen rast ingen ro - nu drar vi igång!

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      Kom hem i måndags kväll, och här är betydligt kallare klimat. Fy fasen vad jag avskyr dessa månader med kallt klimat, och hade mer än gärna emigrerat ett halvår om året. Så i framtiden är det tveksamt att jag är anträffbar under vinterhalvåret i Sverige....
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av ansjo
        Kom hem i måndags kväll, och här är betydligt kallare klimat. Fy fasen vad jag avskyr dessa månader med kallt klimat, och hade mer än gärna emigrerat ett halvår om året. Så i framtiden är det tveksamt att jag är anträffbar under vinterhalvåret i Sverige....
        Jag hänger med dig på halvårsemigration!

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          Gott, och jag kan nämna att jag redan börjat spåna på vår resa till Thailand. Lite beroende på om det bara blir du och jag...
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • Einarsson
            • May 2012
            • 2956

            Kallt? Det har ju inte varit kallt på evigheter. :O
            350L Diskus

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Ursprungligen postat av ansjo
              Gott, och jag kan nämna att jag redan börjat spåna på vår resa till Thailand. Lite beroende på om det bara blir du och jag...
              ...svenska vikingar .

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av Einarsson
                Kallt? Det har ju inte varit kallt på evigheter. :O
                Det är ju kallt 58 veckor om året! Kan man inte gå i uppkavlade skjortärmar utomhus är det kallt!

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av Inger H
                  ...svenska vikingar .

                  //Inger
                  Japp, det var salta karlar med hål i rôva, det!
                  Så begav de sig på långa resor utomlands också, dom hade vett på det!

                  Kommentar

                  • Einarsson
                    • May 2012
                    • 2956

                    Stollar, tänk alla stackare som jag som kommer stå den första april i havet och fiska. Det blir kallt.
                    350L Diskus

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av Einarsson
                      Stollar, tänk alla stackare som jag som kommer stå den första april i havet och fiska. Det blir kallt.
                      Ja, det lär det bli!
                      För egen del skickar jag upp Ansjo-Anders till norska ishavet för att få hem lite ordentlig fisk!

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        Akvariestugan + ett 3 600-literskar

                        !
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • Einarsson
                          • May 2012
                          • 2956

                          Det är nog lika bra för på västkusten finns det ju ingen fisk längre. ;D
                          350L Diskus

                          Kommentar

                          • simpson
                            • July 2012
                            • 666

                            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                            Det är ju kallt 58 veckor om året! Kan man inte gå i uppkavlade skjortärmar utomhus är det kallt!
                            En gammal tjejkompis pappa går året runt endast i kalsonger/shorts och sandaler utomhus. -22 grader och snöstorm är bra väder för att gå och veckohandla i kalsonger :-)

                            Kommentar

                            • c90368

                              • September 2006
                              • 5973

                              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                              Halloj!
                              Jag har ju varit och nosat på de här "lägga av"-grejerna förut. Oftast blir reaktionen något inlägg eller två där någon säger; "näää, fortsätt skriv och håll på!", och för min del handlar det inte om att lägga ner verksamheten här på Zoopet, utan helt enkelt om att spendera mindre tid här.


                              Jag skall förklara lite vad jag menar;
                              Jag är ganska van vid forumformatet och har skrivit en del i några engelskspråkiga forum, som inte handlar om akvarium, och lärt mig hur en del forum kan fungera - alltså hur strukturerna ser ut.
                              Ofta är det korta trådar där ett ämne eller en fråga snabbt avklaras - och sedan tynar tråden bort.
                              När jag för 9-10 år sedan sökte information om vissa akvariumrelaterade frågor dök Zoopet-forumet väldigt ofta upp i söksammanhang - och jag lurkade runt här på Zoopet och läste i över ett år innan jag beslutade mig för att registrera mig och snabbt bli Gold-member.
                              En av anledningarna till att jag blev medlem här på forumet var att trådarna ofta fick en köttig, matig karaktär där det kunde benas ut inte bara diverse problem utan även bollas idéer fram och tillbaka. Speciellt intressanta - åtminstone för min del - var projekttrådarna där man kunde följa ett, ofta långt, förlopp i detalj.
                              Projektdelen påminde mig väldigt mycket om forum där man hade långa trådar om ytterst noggranna renoveringar av äldre, så kallade "Vintage" el-gitarrer. Det som avhandlades här på Zoopet under projektdelarna var i paritet med dessa "Vintage"-trådar i andra forum.


                              Jag gillar konversation och meningsutbyte - gärna i text - och detta tillhandahöll Zoopet då jag blev medlem för åtta år sedan. Nu på senare år har detta att tala (i text) med varandra tunnats ut betänkligt och en specifik tråd är ofta enbart aktuell i och med sin senaste (synliga) sida.
                              Jag tror att folk i större utsträckning, förr i tiden, hade tid att läsa längre stycken, kanske gå tillbaka några sidor i en tråd och suga i sig information. Idag är det attraktivt om inläggen är korta, explosiva och det känns som att mekanismen att "bläddra" i trådarna för en tynande tillvaro.


                              Jag har konverserat med människor här på forumet i åtta år nu - i stort sett dagligen - och det har nästan blivit som ett behov att kika in här ett flertal gånger om dagen. Detta behov, eller suget att "kolla vad som händer på Zoopet" är inte riktigt lika starkt hos mig längre.
                              Jag har sagt det förr, och jag säger det igen: ens egen medverkan på ett forum har sin brinntid - och man kan bara tala om diverse cikliders beteende, och olika typer av inredningstekniker under en viss tid, sedan blir det tjatigt och tröttsamt repetitivt.
                              Forumet som form bygger på att många människor kommer till tals, att nya hela tiden tillkommer - och det absoluta faktum att ämnesområdena är konstanta.
                              Jag har medverkat i de trådar som handlar om saker jag är hyfsat insatt i, och försökt att delge ett tänk som bygger på information och sunt förnuft.


                              Jag kommer att fortsätta medverka här på forumet, skriva inlägg där det är adekvat och givetvis uppdatera vad som händer i nya burken - här i denna tråd.
                              Jag gillar verkligen detta forum och tycker det är otroligt kul att följa alla sköna människors projekt och funderingar om sina fiskar. Speciellt härligt är det att se alla nya Discus-projekt, en av många ciklider som ligger mig varmt om hjärtat.
                              Amen!
                              Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                              http://www.youtube.com/user/c90368
                              /Maths

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Det är lustigt det där med hur man "ser" på fiskar. Det tog ett tag för min del att få in blicken för exempelvis Discus.
                                Till en början ser dom ganska lika ut och skiljer sig inte åt så mycket, men när man får träna ögonen lite så är det så uppenbara skillnader.
                                Vad man gillar är ju, som alltid, en smaksak - men här är några filmer på Discusar man gärna vill titta på lite extra.











                                I am showing the best Italian quality discus.See this Super Discus, Checker Board Pigeon Male.This is the best Pigeon Blood Discus I have ever seen.http://ww...








                                Såhär såg det ut på mässan när jag köpte Stendkerparet:





                                Kommentar

                                Arbetssätt...