Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Varför inte ha den liggandes? men ser det framför mig ståendes så som du beskriver det och det låter inte dumt alls
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av PiaJo
      Varför inte ha den liggandes? men ser det framför mig ståendes så som du beskriver det och det låter inte dumt alls
      Visst skulle man kunna lägga den. Det lite joxiga är de sågade kanterna, som då kanske blir väl tydligt synliga. Dessa kan man ju i och för sig dölja med att fästa växter runt omkring.
      Du såg de två stammarna som jag tänker sätta i karet, denna tredje, som man kan kamouflera med växter högst upp, så att stammen ser avbruten ut, kan säkert bli ett fint kompliment till de andra två - som dessutom bryter vattenytan.
      Jag tror jag får lufsa bort och hämta den här "stubben" trots allt, den kan ju komma till användning.

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Tycker jag du skall göra!
        Funkar den inte så är det ju bara att konka tillbaks den
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av PiaJo
          Tycker jag du skall göra!
          Funkar den inte så är det ju bara att konka tillbaks den
          Japp, jag skall hämta den. Passar den inte så som jag visualiserar det hela, så eldar jag upp den eller använder den som paraplyställ.

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Låter bra!
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • Bluewing

              • August 2012
              • 10522

              Håller verkligen med Pia. När man ser stubben liggande så ser den så kanonläcker ut. De sågade kanterna kan man ju snabbt få ner till en naturligare look med en slipmaskin eller liknande.
              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
              Juwel Lido 120

              Kommentar

              • Tommy Vestlie
                • August 2014
                • 2097

                Kan man inte med lite kreativitet få till något grottliknande i ett ändstycke?
                Proud member of Aquascapers of Sweden

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av Bluewing
                  Håller verkligen med Pia. När man ser stubben liggande så ser den så kanonläcker ut. De sågade kanterna kan man ju snabbt få ner till en naturligare look med en slipmaskin eller liknande.
                  Ursprungligen postat av Tommy Vestlie
                  Kan man inte med lite kreativitet få till något grottliknande i ett ändstycke?
                  Underbart Boys and Girls!
                  Ju mer jag funderar på detta, desto bättre låter det ni talar om här. Att fixa till en rough öppning skall ju inte behöva vara så svårt, och så låter man stubben ligga ner så att man faktiskt kan kika in i den.
                  Jag skall ta lite bättre bilder på denna "stubbe" så skall ni få spåna på vilken ände som skall ligga, så att säga, framåt i karet.
                  Bra input, det här är kul!
                  Senast redigerad av Mats Bryzell; 19 February 2015, 09:34.

                  Kommentar

                  • KristianE
                    • April 2012
                    • 1443

                    Går det inte att bränna ändarna för att runda av dom och få en mer naturlig look?
                    //Kristian
                    Följ mitt 1440l SA projekt på
                    http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av KristianE
                      Går det inte att bränna ändarna för att runda av dom och få en mer naturlig look?
                      Kan ju verkligen vara en god idé! Jag skall testa yxan en sväng och kolla om det kan bli bra. Eller stämjärn och liksom bräcka loss träet i kanterna. Jag strävar i så fall efter en sönderbruten, lite flisig look.

                      Kommentar

                      • Bluewing

                        • August 2012
                        • 10522

                        Om du går så och sedan touchar flisornas spetsar med en brännare så mjukar du ju upp looken på flisorna så att det ser ut som om stubben legat längre i vattnet. Bara spånar lite
                        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                        Juwel Lido 120

                        Kommentar

                        • jozi81
                          • January 2011
                          • 917

                          Ursprungligen postat av Bluewing
                          Om du går så och sedan touchar flisornas spetsar med en brännare så mjukar du ju upp looken på flisorna så att det ser ut som om stubben legat längre i vattnet. Bara spånar lite
                          Jag har en bränd rot, blir riktigt bra! Ser ok ut ovan vatten och blir 10ggr bättre i.

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av Bluewing
                            Om du går så och sedan touchar flisornas spetsar med en brännare så mjukar du ju upp looken på flisorna så att det ser ut som om stubben legat längre i vattnet. Bara spånar lite
                            Ursprungligen postat av jozi81
                            Jag har en bränd rot, blir riktigt bra! Ser ok ut ovan vatten och blir 10ggr bättre i.
                            Visst!
                            Jag tog hem stubben igår, och jag skall köra på och "ruffa upp" de sågade kanterna. En liten eftermiddags-luntning känns också kul - har bara eldat i kaminen, denna vintern - så lite hetta på roten kanske sätter pricken över i:et.
                            Härlig input, Boys!

                            Kommentar

                            • ettfettbranamn
                              • December 2010
                              • 3424

                              Inget vatten i än?
                              Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                              Normaliseringsprocessen..
                              (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av ettfettbranamn
                                Inget vatten i än?
                                Jo, för fan - har du inte sett bilderna på det färdiga karet?


                                Vi skulle ju börja duka karet och allt material fanns hemma på plejset - utom den svarta duken. Den var beställd och kommer nästa vecka... säger dom. Jag tror på det när jag har den rullen i näven.
                                Håhåjaja, det tar en jävla tid detta - men vad skall man göra? Vatten i karet till försommaren? Ja, kanske!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...