Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Nja, det händer inget speciellt. Dels så har vi haft såininorden mycket att göra med bandet, min bygghjälp Jens är ju med i samma band - och sedan kom Jens separation som en alldeles nyoljad blixt från klar himmel, så han har haft rôva full kan jag säga. Det lugnar ner sig för hans del nu i början av december, men skall jag vara ärlig tror jag vi drar igång resten av fixandet med burken i januari - lika bra det, med tanke på hur mycket vi skall lira.
    Ja, du är ju den omtalade mannen med ett himmelskt tålamod Ville bara lyssna hur det fortskrider

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av Inger H
      Ja, du är ju den omtalade mannen med ett himmelskt tålamod Ville bara lyssna hur det fortskrider

      //Inger
      Det är gôtt att du vill veta hur det går, bara mysigt att du frågar!

      Det gör mig faktiskt ingenting att det under en period har dragit ut på tiden med karet - det är snart klart och jag tycker det är bättre att dona med det när vi har gott om tid och inte är stressade, det blir bättre resultat då.
      Som sagt, jag har inte bråttom, och när det väl drar igång så kommer det uppdateringar kontinuerligt, var så säker!

      Under tiden som det "står still" hinner jag fundera en hel del på inredningen, som hela tiden tar nya vägar. Nu har jag nästan bestämt mig för att skippa den stora trädstammen som jag hittade i skogsgläntan. Jag tror att jag kan skapa lite fler spännande grejer utan den, men vi får se.
      Sedan ställde jag den, i mitt tycke ganska stora och långa slingerlianen som jag köpte i Tyskland, i karets ena hörn - liksom bara för att se hur den kanske kan te sig. Fan, den försvann nästan helt och hållet rätt in i hörnet på karet...
      Den får jag nog lägga i karets framkant istället. Lianen skall få en duktig dos av windelöv och java - bara att peta in växterna mellan slingorna, och låta dom sitta där och göra sin grej.

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
        Det är gôtt att du vill veta hur det går, bara mysigt att du frågar!

        Det gör mig faktiskt ingenting att det under en period har dragit ut på tiden med karet - det är snart klart och jag tycker det är bättre att dona med det när vi har gott om tid och inte är stressade, det blir bättre resultat då.
        Som sagt, jag har inte bråttom, och när det väl drar igång så kommer det uppdateringar kontinuerligt, var så säker!

        Under tiden som det "står still" hinner jag fundera en hel del på inredningen, som hela tiden tar nya vägar. Nu har jag nästan bestämt mig för att skippa den stora trädstammen som jag hittade i skogsgläntan. Jag tror att jag kan skapa lite fler spännande grejer utan den, men vi får se.
        Sedan ställde jag den, i mitt tycke ganska stora och långa slingerlianen som jag köpte i Tyskland, i karets ena hörn - liksom bara för att se hur den kanske kan te sig. Fan, den försvann nästan helt och hållet rätt in i hörnet på karet...
        Den får jag nog lägga i karets framkant istället. Lianen skall få en duktig dos av windelöv och java - bara att peta in växterna mellan slingorna, och låta dom sitta där och göra sin grej.
        Mysigt, är också att du delar med dig av dina inredningsplaner

        Önskar att även jag hade förmågan att skriva lååånga inlägg, men tror att du fattar ändå

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av Inger H
          Mysigt, är också att du delar med dig av dina inredningsplaner

          Önskar att även jag hade förmågan att skriva lååånga inlägg, men tror att du fattar ändå

          //Inger
          Underbart är kort!
          Jag fattar precis - spelar absolut ingen roll om du skriver långt eller kort. Det är innebörden som är viktig!

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Tur att det finns långisar som skriver långt så man får goa texter att fördjupa sig i
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Ursprungligen postat av PiaJo
              Tur att det finns långisar som skriver långt så man får goa texter att fördjupa sig i
              Håller helt med Pia

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • VisualDarkness
                • February 2010
                • 7417

                Här ploppar man in efter en lång tid utan Zoopet och vad får man läsa?
                Är det om nya firrar i stugan?
                Nej, det är om fantastiska historier från absoluta musiktoppen i den galna sidan av 80-talet! Enbart Mats kan få till något sådant.
                180l Sällskap:
                http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                60l Asien:
                http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av VisualDarkness
                  Här ploppar man in efter en lång tid utan Zoopet och vad får man läsa?
                  Är det om nya firrar i stugan?
                  Nej, det är om fantastiska historier från absoluta musiktoppen i den galna sidan av 80-talet! Enbart Mats kan få till något sådant.
                  VD! Det var banne mig ett tag sedan! Kul att höra av dig!
                  Ja, uschiannamej, det var en story det... Men du har väl inte missat det nya akvarie-bygg-projektet, va?

                  Kommentar

                  • VisualDarkness
                    • February 2010
                    • 7417

                    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                    VD! Det var banne mig ett tag sedan! Kul att höra av dig!
                    Ja, uschiannamej, det var en story det... Men du har väl inte missat det nya akvarie-bygg-projektet, va?
                    Jooo...ooo?
                    180l Sällskap:
                    http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                    60l Asien:
                    http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av VisualDarkness
                      Jooo...ooo?
                      Jag skall inte begära att du skall gå tillbaka två tusen sidor och läsa... men, det byggs ett 3 600-litare här i källaren!

                      Kommentar

                      • ettfettbranamn
                        • December 2010
                        • 3424

                        Mörkness.. Det var ett tag sedan.. välkommen tillbaka!
                        Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                        Normaliseringsprocessen..
                        (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                        Kommentar

                        • ApeviaX
                          • December 2005
                          • 1531

                          Och där var man ikapp

                          Älskar när det på något naturligt vis blir så att jag glider tillbaka med mer aktivitet på Zoopet (åtminstone passiv aktivitet i form av läsande) mot vintertiden... Brukar bli ett race försommar/sommar också. Sen är jag i någon form av Zoopetdvala? Varför? Ja kanske för att aktiviteten här på forumet skiftar? Vem vet?

                          En sak är då säker, det händer grejor här och det händer än större grejor där i Götet. Kul att följa och ser fram emot att länge få följa detta innan vattnet är i karet, inte för att jag inte vill se resultatet, men för att jag älskar vägen dit. Är alldeles underbart att få se de visuella bilder/filmer som dyker upp innanför korkplattan norröver ögonen, då dina historier och planer fortskrider.


                          Över och out
                          ApeviaX
                          Archocentrus multispinosus
                          "Vattensamlingen"
                          X-Aquatic

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av ApeviaX
                            Och där var man ikapp

                            Älskar när det på något naturligt vis blir så att jag glider tillbaka med mer aktivitet på Zoopet (åtminstone passiv aktivitet i form av läsande) mot vintertiden... Brukar bli ett race försommar/sommar också. Sen är jag i någon form av Zoopetdvala? Varför? Ja kanske för att aktiviteten här på forumet skiftar? Vem vet?

                            En sak är då säker, det händer grejor här och det händer än större grejor där i Götet. Kul att följa och ser fram emot att länge få följa detta innan vattnet är i karet, inte för att jag inte vill se resultatet, men för att jag älskar vägen dit. Är alldeles underbart att få se de visuella bilder/filmer som dyker upp innanför korkplattan norröver ögonen, då dina historier och planer fortskrider.
                            Över och out
                            Halloj! Alltid gôtt att se dig när du kikar in!
                            Visst är det så att man glider ut och in i aktivitet här. Jag för min del glider fort och säkert ut ur aktivitet här på forumet, mycket beroende på att mitt projekt "vilar" lite just nu - det är bara att acceptera att det skall ta lite tid, för att dra igång efter nyår igen - och sedan också på grund av att det inte händer något speciellt här på zoopet... Så är det, och har alltid varit.

                            Vinterhalvåret är en långsam period på många sätt, och en intensiv period på andra, speciellt december då så mycket skall hända - för min del blir gigaktiviteten nästan lika cirkus-crazy som på sommaren.
                            För många som har akvarium som stort intresse blir "stillastående" perioder jobbiga - men, jag tycker det är skönt att ta lite time out då och då - det är under dessa perioder man hinner fundera och planera och samtidigt elda på lusten att gå vidare akvaristiskt. Personligen har jag inga bekymmer alls med att min nya burk får vänta lite till - då blir det bara bättre senare när det drar igång igen. Då blir det också mer aktivitet här, med uppdateringar, bilder och filmer - take that to the bank!

                            Kommentar

                            • Faltaren
                              • July 2005
                              • 1453

                              Sluta snacka, börja bygga...

                              😉

                              Skickat från min D6503 via Tapatalk
                              http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=2174459

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av Faltaren
                                Sluta snacka, börja bygga...

                                Skickat från min D6503 via Tapatalk
                                Jag gör så!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...