Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Fint som snus, det där!

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Det är kul med kar på jobbet, vi har tre jag sköter dem inte utan vi leasar dem men jag väljer vad vi skall ha för fisk och typ av inredning så det är mycket bra
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Ursprungligen postat av hannesc
        ah. kom på att jag filmade ju mina scalarer snabbt med mobilen när de hade frisimmande :P

        https://www.youtube.com/watch?v=al8gaqdRrJk
        Härligt
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Jag bredde ut mig rejält och slösade onödig spejs i Pias tråd i eftermiddags, så jag uppdaterar lite här.
          Det var på gång att riva 540-baljan imorgon onsdag. Tommy skulle få gracilisarna, men han ångrade sig idag, så det sket sig kungligt! Tur att man har lite andra kontakter, så det löser sig ändå. En handlare här i stan tar dom nästa onsdag, så det blir att vänta en vecka till, men nu fixar det sig iallafall.
          Sakta men säkert så...

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Du bredde ut dig nada i min tråd, du vet att jag gillar det snälla lilla Mats!

            så att det inte blev som du tänkt idag men skönt att det löste sig iallafall även om det dröjer en vecka till.
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av PiaJo
              Du bredde ut dig nada i min tråd, du vet att jag gillar det snälla lilla Mats!

              så att det inte blev som du tänkt idag men skönt att det löste sig iallafall
              Härligt att höra, Pia!
              Nä, Tommy fick kalla fötter, men det fixade sig ju bra ändå. Det blir sällan som man tänker sig sådär direkt, men ett par lugna andetag bara, så dyker det upp nya möjligheter.
              Hittade en bild på den senaste stam/rot-stocken i paddan, kollar om jag kan få upp den.
              Bifogade filer

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Sedan skall det väl kunna bli något av det här också... Har jag en bestämd känsla av.
                Bifogade filer

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Den där ruskan gav mycket inspiration för inredning...
                  och tänk dig en ett myller av tetror som söker skydd i denna och större ciklider som är lite längre ner och simmar fram ur "gömmorna" längre in i karet och en stor skock med corydoras som far fram på "sandslätten" i framkant som sträcker sig en bit in i karet runt rötternas botten..... Ojojo, nu kommer fantasin fram
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • ettfettbranamn
                    • December 2010
                    • 3424

                    Det kommer bli helt sjukt.. Jag lär komma och njuta en whiskey vid det där karet en dag! Om inte imorgon så om 5 år..
                    Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                    Normaliseringsprocessen..
                    (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                    Kommentar

                    • Bluewing

                      • August 2012
                      • 10522

                      Går också, precis som Pia, igång på ruskan som skapar en koppling i skallen till en strandbrink där ruskan upp och ner liknar ett träds rötter som söker sig ner i vattnet. Tror det blir helläckert.
                      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                      Juwel Lido 120

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av PiaJo
                        Den där ruskan gav mycket inspiration för inredning...
                        och tänk dig en ett myller av tetror som söker skydd i denna och större ciklider som är lite längre ner och simmar fram ur "gömmorna" längre in i karet och en stor skock med corydoras som far fram på "sandslätten" i framkant som sträcker sig en bit in i karet runt rötternas botten..... Ojojo, nu kommer fantasin fram
                        Jag kan inte beskriva det bättre själv. Just den typen av spån håller jag på med också.
                        Det är två rejäla grenar, som jag eventuellt kommer att sätta ihop, hängande med grenverket ner - och det är så de har hängt på trädet också. Precis som du säger har jag en bild av att dessa grenar skall nudda en sandig del - med ett otäckt antal corysar, som kan dra fram och böka där.
                        Fan, jag kan sitta och glo bara på den här grengrejen och låta fantasin flöda...

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av ettfettbranamn
                          Det kommer bli helt sjukt.. Jag lär komma och njuta en whiskey vid det där karet en dag! Om inte imorgon så om 5 år..
                          Klart du skall komma! Om inte idag, om fem år - så kanske om 5 månader eller något i den stilen?
                          Jo, jag skall lägga manken till - så får vi hoppas att det kommer att bli helt sjukt!

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av Bluewing
                            Går också, precis som Pia, igång på ruskan som skapar en koppling i skallen till en strandbrink där ruskan upp och ner liknar ett träds rötter som söker sig ner i vattnet. Tror det blir helläckert.
                            Precis just så, Johnny!
                            Häftigt att vi alla associerar så lika när vi ser de här inredningsdetaljerna - men så har vi ju gaggat i åratals om olika sätt att fundera kring inredning, visualisering och olika tekniker att skapa det man har i skallen. Helskönt!

                            Kommentar

                            • Bluewing

                              • August 2012
                              • 10522

                              Hur tänker du med sidor och bakstycke? Satt och fantiserade lite....
                              Om man bak eller på en sida satt ett nät och flätade in rötter, mossa, torv, windelöv och lite annat här och var så att det täckte nätet och sedan hade din rot-ruska framför. Skulle de inte se ut precis som en strandbrink i en flod? Speciellt om man satte windelöv längs med närmare ytan. Som om stranden börjar strax ovanför?
                              Nu är det ju svårt att förklara vad man ser i huvudet. Men spånar bara.
                              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                              Juwel Lido 120

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                                Jag kan inte beskriva det bättre själv. Just den typen av spån håller jag på med också.
                                Det är två rejäla grenar, som jag eventuellt kommer att sätta ihop, hängande med grenverket ner - och det är så de har hängt på trädet också. Precis som du säger har jag en bild av att dessa grenar skall nudda en sandig del - med ett otäckt antal corysar, som kan dra fram och böka där.
                                Fan, jag kan sitta och glo bara på den här grengrejen och låta fantasin flöda...
                                Mm, om om också skall vi se om vi kan addera lite vissna palmblad som ligger på botten, så som vi har sett i alla naturfilmer... då tror jag det hade blivit extra härligt eller så är det bara jag som har den böjelsen/knäppheten....
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...