Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av ansjo
    Att mats kallas för fishguru trodde jag var för att han luktade fisk....
    Skall "Sprutande Bullen" säga! Nja, fisk vetefan om jag osar, men rök vet jag att det brukar dofta...

    Kommentar

    • Nubi
      • March 2009
      • 9026

      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
      Skall "Sprutande Bullen" säga! Nja, fisk vetefan om jag osar, men rök vet jag att det brukar dofta...
      NE Nu får du berätta....Sprutande Bullen!??? *Ahahahah*
      Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

      Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
      Fiskbloggen

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av Nubi
        NE Nu får du berätta....Sprutande Bullen!??? *Ahahahah*
        Det är inte som man först kanske kan tro - men det är så att vår gode Ansjo ofta vill ta sig en bulle och någon klunk kaffe när vi är ute och åker bil. Jag har haft en enastående förmåga att råka kläcka ur mig någon lustifikation just när StorFikarn har godsakerna i munnen varpå insidan av vindrutan ofta blir sprutlackerad!

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
          Skall "Sprutande Bullen" säga! Nja, fisk vetefan om jag osar, men rök vet jag att det brukar dofta...
          Inte nu längre va?
          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
          Det är inte som man först kanske kan tro - men det är så att vår gode Ansjo ofta vill ta sig en bulle och någon klunk kaffe när vi är ute och åker bil. Jag har haft en enastående förmåga att råka kläcka ur mig någon lustifikation just när StorFikarn har godsakerna i munnen varpå insidan av vindrutan ofta blir sprutlackerad!
          Jag som trodde alla kallade mig för Storfiskarn och inte Storfikarn...
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av ansjo
            Inte nu längre va?
            Rätt och riktigt! Tror det är ungefär fyra veckor sedan ciggen lades ner!

            Kommentar

            • Nubi
              • March 2009
              • 9026

              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
              Det är inte som man först kanske kan tro - men det är så att vår gode Ansjo ofta vill ta sig en bulle och någon klunk kaffe när vi är ute och åker bil. Jag har haft en enastående förmåga att råka kläcka ur mig någon lustifikation just när StorFikarn har godsakerna i munnen varpå insidan av vindrutan ofta blir sprutlackerad!
              DEN Skitsköna historien har gått runt zoopet ett par gånger *hahaha*! Grymt roligt.
              Jag är duktig på att få upp kaffe genom näsan när ngn drar oförutsedda skämt. men aldrig att man råkat sprutlackera vindrutan :P

              Ursprungligen postat av ansjo
              Inte nu längre va?

              Jag som trodde alla kallade mig för Storfiskarn och inte Storfikarn...
              Storfikaren Ansjo, Ser en GO rund Buddah med ansjos ansikte och en stor kanelbulle som den sitter på *hahaahah*
              Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

              Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
              Fiskbloggen

              Kommentar

              • Nubi
                • March 2009
                • 9026

                Vad tycker frugan om Akvariestugan? Har du kar i huset med?
                Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                Fiskbloggen

                Kommentar

                • c90368

                  • September 2006
                  • 5973

                  Oj, vilken respons det blev på mitt lite frustrerade inlägg sent om sider

                  Något som jag var otydlig med, men som jag tänkte när jag skrev...

                  För några år sedan var det ganska många riktigt seriösa projekttrådar igång som jag läste varje inlägg i. En sen fredagskväll kunde man bli sittande i timmar med att bara läsa och kommentera i dessa trådar.

                  Numera är det många medlemmar och gäster inloggade, men det är inte många "tunga" trådar. Det har på senaste tiden kommit några nya riktigt spännande, all heder till dessa, men trenden tycks vara vikande för längre projekttrådar.

                  Om det är brist på projekt eller om folk inte vill/orkar skapa längre projekttrådar vet jag inte.

                  Som tur är finns du Mats och din stuga Det som är på G där lär fylla ut den här tråden med nya spännande saker ända till midsommar.
                  Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                  http://www.youtube.com/user/c90368
                  /Maths

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av Nubi
                    Vad tycker frugan om Akvariestugan? Har du kar i huset med?
                    Nej, inga kar i själva huset... ännu...
                    Jodå, hon tycker det är kul - vi brukar sitta där i värmen och sippa på ett glas vin och kolla på burkarna!

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av c90368
                      Oj, vilken respons det blev på mitt lite frustrerade inlägg sent om sider

                      Något som jag var otydlig med, men som jag tänkte när jag skrev...

                      För några år sedan var det ganska många riktigt seriösa projekttrådar igång som jag läste varje inlägg i. En sen fredagskväll kunde man bli sittande i timmar med att bara läsa och kommentera i dessa trådar.

                      Numera är det många medlemmar och gäster inloggade, men det är inte många "tunga" trådar. Det har på senaste tiden kommit några nya riktigt spännande, all heder till dessa, men trenden tycks vara vikande för längre projekttrådar.

                      Om det är brist på projekt eller om folk inte vill/orkar skapa längre projekttrådar vet jag inte.

                      Som tur är finns du Mats och din stuga Det som är på G där lär fylla ut den här tråden med nya spännande saker ända till midsommar.

                      Ja, jag tycer det var bra att du skrev, så fick vi igång en liten diskussion! Jag saknar också de där långa sköna projekttrådarna som man kunde följa i evigheter. Många projekt är "kortlivade" och dör tyvärr ganska snabbt - varför vet jag inte, men det går en liten trend i detta.

                      Kommentar

                      • M-L
                        • September 2009
                        • 183

                        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                        Var lugn för det! Jag tänker fortsätta att fota och filma. Sedan blir det ju lite perioder då det står mer still, men det är grejer på gång - så räkna med mycket mer! Kul att du diggar stuffet!
                        Väntar med spänning. Era trådar är så bra. Jag är nybörjare och har inte kunskap till o svara andra, har gjort många fel och tagit död på ett antal fiskar och har 0 i tålamod (börjar lära mig). Sen är ju zoopet och liknande guld värda tycker jag som inte känner någon som håller på med akvarier, och ALLA jag känner tycker jag är konstig som håller på med akvarier, så prata med dem om fiskar o s v är ingen idé.

                        Kommentar

                        • ansjo
                          • November 2005
                          • 29967

                          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                          Nej, inga kar i själva huset... ännu...
                          Jodå, hon tycker det är kul - vi brukar sitta där i värmen och sippa på ett glas vin och kolla på burkarna!
                          Ah, därav fisklukten...
                          Nä, skämt åsido så håller jag med Maths i vad han skriver. Problemet tror jag många gånger är att det blir för mycket för fort. Jag kan ofta se vilka som kommer att fortsätta vara aktiva på både forumet och inom akvaristiken efter ett tag. Har de fler än två akvarium efter t3-4 månader brukar det bli pannkaka av alltihop och dessa kar kan sedan ses till salu på blocket.
                          Tyvärr är det många gånger kul projekt, men börjar det bli lite motgångar så tappar de sugen.
                          Även lite kritik mot ej namngivna personer, men ibland kommer kommentarer och svar på frågor som kan göra att frågeställaren tappar sugen. Ibland tykna, ibland totalt felaktiga råd som gör att det går åt pepparn gör kanske att det går fel med karet och h*n tappar då farten.
                          Till slut orkar man heller inte svara mot dessa många gånger korkade inlägg, som tex en som skrev att vita prick inte är en sjukdom....
                          Men en sådan här diskussion ser jag som upplyftande och jag tackar dig Mats att vi får ha den här i tråden!
                          /Anders

                          Medlem i NCS - givetvis!

                          Kommentar

                          • Nubi
                            • March 2009
                            • 9026

                            Ursprungligen postat av M-L
                            Väntar med spänning. Era trådar är så bra. Jag är nybörjare och har inte kunskap till o svara andra, har gjort många fel och tagit död på ett antal fiskar och har 0 i tålamod (börjar lära mig). Sen är ju zoopet och liknande guld värda tycker jag som inte känner någon som håller på med akvarier, och ALLA jag känner tycker jag är konstig som håller på med akvarier, så prata med dem om fiskar o s v är ingen idé.
                            Haha, det är ingen ide att försöka heller har jag märkt. Man får helt enkelt acceptera att man är en fisknörd (bra att vara nörd nu för tiden) och ha zoopet och alla fisknördar på forumet som man kan bolla alla idéer och frågor med
                            Visst e de duktiga!!
                            Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                            Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                            Fiskbloggen

                            Kommentar

                            • Nubi
                              • March 2009
                              • 9026

                              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                              Nej, inga kar i själva huset... ännu...
                              Jodå, hon tycker det är kul - vi brukar sitta där i värmen och sippa på ett glas vin och kolla på burkarna!
                              tänk att kunna ha en sån härlig stuga får bli framtida projekt hus med dubbelgarage och friggebod.
                              Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                              Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                              Fiskbloggen

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av M-L
                                Väntar med spänning. Era trådar är så bra. Jag är nybörjare och har inte kunskap till o svara andra, har gjort många fel och tagit död på ett antal fiskar och har 0 i tålamod (börjar lära mig). Sen är ju zoopet och liknande guld värda tycker jag som inte känner någon som håller på med akvarier, och ALLA jag känner tycker jag är konstig som håller på med akvarier, så prata med dem om fiskar o s v är ingen idé.

                                Mina polare tycker också att jag är helvrickad med mina burkar... men, det är så det är! Jag tycker att zoopet är guld värt jag med, det finns hela tiden något nytt att lära sig!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...