Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    Akvariestugan

    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Halloj Johnny! Det är samma filter som du kan se i hörnet på 70-kuben här;
    Ok. Tack! Det ser ut lite som de där filtren som Tony använde i alla kar. Men åter igen Mats, ditt kar är verkligen mycket vackert. Oavsett stubbe eller inte. Du ger alltid inspiration med dina bilder.
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • Mr Woods
      • March 2013
      • 3409

      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
      Ja, det är en otroligt fin växt... och jag som slängde en halv ICA-kasse med windelöv på komposten...
      Tänk om herrn hade lust att skicka mig ett litet PM nästa gång...
      Om du inte vill ha mig i huset kan jag tänka mig att plocka upp den på eder kompost!

      Kommentar

      • Mr Woods
        • March 2013
        • 3409

        Och just det ja, SKÅL på dig Blåvinge, och på Mats förstås!

        Klicka på bilden för större version

Namn: 291120132115.jpg
Visningar: 1
Storlek: 83,2 KB
ID: 2154966

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          Hur gick det med dina habrosus, Woody?
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Gôtt att höra Boys & Girls!
            Jag måste ställa mig vid spisen en stund, syns senare!
            Skål!

            (Japp, Johnny - likadana filter som Tony använder!)

            Kommentar

            • Bluewing

              • August 2012
              • 10522

              Akvariestugan

              Ursprungligen postat av Mr Woods
              Och just det ja, SKÅL på dig Blåvinge, och på Mats förstås!

              [ATTACH=CONFIG]65762[/ATTACH]
              He he! Skål själv. Ser att du skådat ljuset. Smuttar på samma hjärndynamit som du just nu
              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
              Juwel Lido 120

              Kommentar

              • Mr Woods
                • March 2013
                • 3409

                Ursprungligen postat av Bluewing
                He he! Skål själv. Ser att du skådat ljuset. Smuttar på samma hjärndynamit som du just nu
                Jo, den fanns faktiskt på mitt bolag! Fick du tag i den lila etiketten? Annars skickar jag gärna som sagt!

                Ursprungligen postat av Animaniac
                Hur gick det med dina habrosus, Woody?
                Svårt att veta hur många som dog, sex eller sju minst, ingen nitrit, visserligen lägre pH än vad Tommy har men inget "fritt fall" liksom, fattar inte vad som hände... Alla de jag hade innan lever fortfarande liksom..?

                Kommentar

                • Shepard

                  • March 2003
                  • 13992

                  Ursprungligen postat av Mr Woods
                  Svårt att veta hur många som dog, sex eller sju minst, ingen nitrit, visserligen lägre pH än vad Tommy har men inget "fritt fall" liksom, fattar inte vad som hände... Alla de jag hade innan lever fortfarande liksom..?
                  Tråkigt Det är väl så'nt som händer. Men du tappade inga av dem du hade först?
                  "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                  Min profil
                  Mitt galleri

                  Kommentar

                  • Mr Woods
                    • March 2013
                    • 3409

                    Nä, jag tror inte det, de är ju ganska mycket större så jag tror mig kunna skilja dem åt...
                    Kommer nog inte köpa fler i vilket fall som helst, de slutade inte att gömma sig trots att de blev dubbelt så många. Tråkigt bara att jag skall behöva ha ett dussin som aldrig vågar sig fram, hur välmående de än ser ut! I början var de ju ute och simmade och det var trevligt att se dem följa varandra på rad!

                    Kommentar

                    • Shepard

                      • March 2003
                      • 13992

                      Ok, kanske nå't som skrämmer dem? Om du har få andra fiskar, så kan de kanske bli nervösa.
                      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                      Min profil
                      Mitt galleri

                      Kommentar

                      • Mr Woods
                        • March 2013
                        • 3409

                        Ja, jag kör ju enl. Mats recept nu, och har bolivianerna så gott som ensamma i karet för att ge dem maximalt med svängrum, plus att jag tycker det är tråkigt att få se kull efter kull av frisimmande yngel bli slukade av glupska tetror... Kommer att låta SA-karet gå på det här viset ett halvår eller så och försöka dra igång mitt lilla hörn-Tanganyika så länge!

                        Kommentar

                        • Shepard

                          • March 2003
                          • 13992

                          Du kanske kan skaffa nå'n lite beskedligare, ytlevande tetra, som inte är så farliga på yngel. Då kanske habrosusarna skulle bli lite modigare
                          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                          Min profil
                          Mitt galleri

                          Kommentar

                          • Mr Woods
                            • March 2013
                            • 3409

                            Kanske det, vi får se, gillar den lugna stämningen i karet nu, utan tetror...

                            Kommentar

                            • Shepard

                              • March 2003
                              • 13992

                              Alla tetror är ju inte lika stirriga som rödmunnar Det var så'na du hade om jag minns rätt?
                              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                              Min profil
                              Mitt galleri

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Jahapp - vad tror ni om lite fredagsmys, va? Plåtat för en stund sedan.

                                video, dela, kameratelefon, videotelefon, gratis, ladda upp

                                Kommentar

                                Arbetssätt...