Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av PiaJo
    Så stora yngeln har blivit , gillar skuggspelet som blir av fisk och inredning
    Härligt att höra, Pia!
    De små yngelrackarna växer fort - och, ja, du får se karet live vid tillfälle - det är en helt annan grej än på film...

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Mats, jag är nyfiken på hur det har gått för dina blåa räkor? Jag går i valet och kvalet att skaffa ett till litet räkkar.

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • lillfrasse
        • February 2002
        • 2228

        Blå tigerräkor är rätt problemfria djur att hålla får de lite mat och något vattenbyte då och då så mår de gott.
        Simma lungt..
        Lillfrasse..

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av Inger H
          Mats, jag är nyfiken på hur det har gått för dina blåa räkor? Jag går i valet och kvalet att skaffa ett till litet räkkar.

          //Inger
          Ursprungligen postat av lillfrasse
          Blå tigerräkor är rätt problemfria djur att hålla får de lite mat och något vattenbyte då och då så mår de gott.
          Jodå, dom var med ett tag - sedan plötsligt såg jag inte till dom. Jag tror dom är väck, helt och hållet!

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
            Jodå, dom var med ett tag - sedan plötsligt såg jag inte till dom. Jag tror dom är väck, helt och hållet!
            Men vad hände tror du?

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • lillfrasse
              • February 2002
              • 2228

              Detta har hänt mig också vips så är de borta inte ett spår. Jag har hört om liknande fall vet garanterat att Staan hade ett 240 fullt med räkor och vips försvann de.
              Simma lungt..
              Lillfrasse..

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Jag har inte en aning... Dorsigeror, Amanoräkor och annat mår toppen i baljan - men de har liksom bara försvunnit...

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                  Jag har inte en aning... Dorsigeror, Amanoräkor och annat mår toppen i baljan - men de har liksom bara försvunnit...
                  Ja ibland sker dom mest mystiska saker i ens kar .

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    En liten snutt på paret.
                    video, dela, kameratelefon, videotelefon, gratis, ladda upp

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Mats, igår satt jag och tittade på den långa versionen (YT) - är denna snutt från den filmen?.

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Menar du filmen i inlägg nr. 6929?
                        Nej, den senaste lilla snutten i inlägg nr.2939 filmade jag nu medans vi gaggade här på zoopet - minutfärsk, med andra ord.

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Jag kanske slänger upp en film till senare - när de får mat!

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                            Jag kanske slänger upp en film till senare - när de får mat!
                            Gör det!

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av Inger H
                              Gör det!
                              //Inger
                              fwiw...


                              video, dela, kameratelefon, videotelefon, gratis, ladda upp

                              Kommentar

                              • Bluewing

                                • August 2012
                                • 10522

                                Akvariestugan

                                Ren njutning att se detta. Ljuset blir ju så läckert med dessa puckar. Har du slutat med din stadionbelysning helt? Är det bara puckar som gäller nu?
                                Intressant att se vilka volymer mat folk ger. Det ser ut som artemia?
                                Den mycket mjuka rörelse du har i vattnet, är det med filtret igång? Om det nu är så, har du splittrat strålen så som du brukar? Filtret du har är ju så kraftfullt så jag trodde det skulle bli mer rörelse än vad det är.
                                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                                Juwel Lido 120

                                Kommentar

                                Arbetssätt...