Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    öhh, intresseklubben antecknar


    så det är då där de ser ut undertill, måste man ha dessa hängande eller kan de ligga på täckglasen? De kanske blir för varma för att ligga på glas?
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av PiaJo
      öhh, intresseklubben antecknar


      så det är då där de ser ut undertill, måste man ha dessa hängande eller kan de ligga på täckglasen? De kanske blir för varma för att ligga på glas?
      Dessa skall hängas! Då blir det dessutom det där avståndet som tillåter "vågspelet".

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
        Dessa skall hängas! Då blir det dessutom det där avståndet som tillåter "vågspelet".
        Bra, då vet jag vad som skall sättas upp på villhanångånglistan
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av PiaJo
          Bra, då vet jag vad som skall sättas upp på villhanångånglistan
          Goody! Go, Girl!

          Kommentar

          • Bluewing

            • August 2012
            • 10522

            Tidigare så skrev du ju att du bytte pumpskalle på ett Eheim 2060? Är det föregångaren till 2260? Är det en sådan modell då man liksom ser pumpskallen direkt sittande på filterburken?

            Hur som helst så ska det bli riktigt intressant att se hur det blir med dina/Anders MH-armaturer uppsatta! Blir det till att borra i taket eller fixar du det med konsoller?
            Sådär. Nu har du fått en bunt frågor att slita med
            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
            Juwel Lido 120

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av Bluewing
              Tidigare så skrev du ju att du bytte pumpskalle på ett Eheim 2060? Är det föregångaren till 2260? Är det en sådan modell då man liksom ser pumpskallen direkt sittande på filterburken?

              Hur som helst så ska det bli riktigt intressant att se hur det blir med dina/Anders MH-armaturer uppsatta! Blir det till att borra i taket eller fixar du det med konsoller?
              Sådär. Nu har du fått en bunt frågor att slita med
              Jag har skrivit fel - det är ett 2260... fick googla och kolla. Det är det stora härliga filtret där man ser skallen sitta på locket. Köpte en stöddig skalle i tyskland senast. Så nu skall det bara bli måndag så jag kan köpa lite filtermedia, slangar och småkrafs - så är det igång.
              Jag har ett 2250 också - underbara, tysta, effektiva filter - ja, det är väl ingen idé att smyga omkring; dessa filter är helt enkelt bäst. Jag har haft denna typ av filter i 40 år och aldrig haft några problem.

              Det skall väl upp två rejäla skruvkrokar i trätaket, så får rampen hänga i dessa, men skall kolla med expertis innan, för säkerhets skull...

              Kommentar

              • ettfettbranamn
                • December 2010
                • 3424

                Kan bara hålla med om 2260/50.. jävlar vilka filter..! Lite lavasten och ehfisubstrat i dem så har man ett odödligt filter .
                Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                Normaliseringsprocessen..
                (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                Kommentar

                • ansjo
                  • November 2005
                  • 29967

                  Tror den pumpskallen heter 2262, pumpar nästan dubbelt mot vad originalet gör!
                  Ser gott ut med ramperna, och du har även rätt där Pia. Det blir duktigt varmt under dessa 150W...
                  /Anders

                  Medlem i NCS - givetvis!

                  Kommentar

                  • ettfettbranamn
                    • December 2010
                    • 3424

                    Ursprungligen postat av ansjo
                    Tror den pumpskallen heter 2262, pumpar nästan dubbelt mot vad originalet gör!
                    Ser gott ut med ramperna, och du har även rätt där Pia. Det blir duktigt varmt under dessa 150W...
                    Tror du har helt rätt.. sinnes egentligen.. en tunna med en anabola-pump på för inga pengar.. fx5 är väl det närmaste vi har nu men det är inte ens i närheten..
                    Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                    Normaliseringsprocessen..
                    (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                    Kommentar

                    • ansjo
                      • November 2005
                      • 29967

                      Jag kommer så väl ihåg första gången jag såg en 2260, jag bara asflabbade åt den. Större volym än många akvarium, och man var van vid Eheim 2217 som ett stort ytterfilter. Anabolafilter...
                      /Anders

                      Medlem i NCS - givetvis!

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Fasen, va' gôtt ni snackar, boys!

                        Kommentar

                        • ettfettbranamn
                          • December 2010
                          • 3424

                          Nu är ju inte farbror fett gammal nog att ha upplevt det unge herr ansjo talar om men jag kan förstå det efter att ha sett bägge filtrena.. gillar bägge.. kvalität..

                          Haha.. klart! Tråden lever..
                          Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                          Normaliseringsprocessen..
                          (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                          Kommentar

                          • Marten64

                            • July 2012
                            • 1020

                            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                            Stativ till kameran, Johnny, stativ!
                            Klart att du skall komma ner och hänga, inget snack om det!
                            Det var roligt att snackas vid igår, det här med att hänga framför prinsessorna låter väldigt trevligt om det blir tillfälle och finns plats för en till är jag intresserad.
                            Hälsningar Johan
                            / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av Marten88
                              Det var roligt att snackas vid igår, det här med att hänga framför prinsessorna låter väldigt trevligt om det blir tillfälle och finns plats för en till är jag intresserad.
                              Hälsningar Johan
                              Det vet du!

                              Som sagt, riktigt kul att träffas och tjôta!

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Men, kors i Lalla Hanssons namn, vad snyggt och helt annorlunda ljuset blev med MH-rampen. Det härliga vågspelet som skapas i karet kunde däremot inte filmkameran återskapa... syns knappt något på filmen, så den skiter jag i att lägga upp. Det här måste nog tyvärr ses irl.
                                Jaja, skitsamma - nu skall det grejas med filtret, så jag får ordning på hela stuffet!

                                Ha det gôtt, Folks!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...