Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av freddi36
    wow, najs!
    vet du om dom finns kvar där fortfarande?
    Nä, dom gör inte det! Sist jag var i affären var ingen av mina gamla polare där... det var lite ny personal - och när jag stegade in i rummet där karet står var det en massa monsterfisk i karet...
    Jaja, lika bra det - då slipper man liksom att tänka på det karet mer, man kan ha tråden om 2025-litaret som ett vackert minne!

    Kommentar

    • Luddson
      • August 2011
      • 529

      Riktigt fina Mats!
      Vart får man tag i vildfångat? =)

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av Luddson
        Riktigt fina Mats!
        Vart får man tag i vildfångat? =)
        Jag köpte dessa av Kaj.p här på forumet, som bland annat sysslar med Discus. Jag vet dock inte riktigt hur han får hem fisken - men det är en noggrann och seriös procedur!

        Kommentar

        • Luddson
          • August 2011
          • 529

          Riktigt fina fiskar iaf=)

          Har du någon helhets bild på hela stugan?

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av Luddson
            Riktigt fina fiskar iaf=)

            Har du någon helhets bild på hela stugan?
            Kolla in sidan 146 - och inlägg 2906 här i tråden, så kan du se när Ansjo står och skruvar på de senaste bänkarna som monterades i stugan - där får du kanske en hyfsad bild på hur det ser ut. Precis i början av tråden finns också några bilder på stugan utifrån.

            Kommentar

            • irwin_fletch
              • April 2009
              • 544

              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
              Halloj Luddson! Jag svarade lite tidigare, men så hittade jag de här bilderna - tänkte du kanske ville se några fler.
              Det är alltså vildfångade Nahmunda Red Discus.
              Grattis till kanonfina fiskar Mats!

              Hade en dröm inatt. Drömde att jag gick in på zoopet, där Mats hade uppdaterat sin akvariestugantråd. Han hade tagit en helkarsbild på varje kar i stugan och skrivit vad som gick i. Det var en fin dröm det, hoppas den går i uppfyllelse någon gång........=)

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                Hur går det med de gula Sakuraräkorna, Mats? Någon med rom ännu?
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av irwin_fletch
                  Grattis till kanonfina fiskar Mats!

                  Hade en dröm inatt. Drömde att jag gick in på zoopet, där Mats hade uppdaterat sin akvariestugantråd. Han hade tagit en helkarsbild på varje kar i stugan och skrivit vad som gick i. Det var en fin dröm det, hoppas den går i uppfyllelse någon gång........=)
                  Just de där vildfångade discusarna som jag slängde in bilder på har jag inte kvar - de försvann när flytten gick till kåken. Men drömmar är alltid kul att uppfylla - helkarsbilder på alla karen i stugan var det ja! Jo, men det är väl ett uppdrag som kan vara kul att genomföra!

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av ansjo
                    Hur går det med de gula Sakuraräkorna, Mats? Någon med rom ännu?
                    Jodå, rom är det på en hel del av dom - däremot inga räklingar vad jag kan se. Jag tror din teori om soilen kan vara rätt - det är dags att byta till den svarta Amtran som vi köpte!

                    Det skall dock bli spännande att se om det snart blir rom på de här två filurerna;

                    Kommentar

                    • ansjo
                      • November 2005
                      • 29967

                      Ja, det lär väl inte dröja så länge...
                      /Anders

                      Medlem i NCS - givetvis!

                      Kommentar

                      • karrokaja
                        • March 2006
                        • 5388

                        Jag har blivit rätt tyst av mej faktiskt...
                        Det räcker ju med alla felskickade sms inte vill du ha mitt tjat i tråden

                        Men du vet vad jag tycker om din stuga! - om din stuga tycker jag mycket!
                        och så fort det kommer nåt nytt så är jag där som en gam och läser, men skriva... det är så många andra som gör
                        Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                        kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                        Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                        I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av karrokaja
                          Jag har blivit rätt tyst av mej faktiskt...
                          Det räcker ju med alla felskickade sms inte vill du ha mitt tjat i tråden

                          Men du vet vad jag tycker om din stuga! - om din stuga tycker jag mycket!
                          och så fort det kommer nåt nytt så är jag där som en gam och läser, men skriva... det är så många andra som gör

                          Nu knäcktes sidan - så som ren service sätter jag in den senaste filmen här igen (om nu någon mot all förmodan tycker det är intressant):



                          Ja, det går i perioder det där - ibland är man mer aktiv och ibland kan man bli så trött på zoopet att man vill spy, och då är det skönt att ta en liten paus! Du behöver inte skriva något - det är många som kollar men undviker att skriva - helt OK!

                          Kommentar

                          • 127bubbel
                            • March 2007
                            • 1133

                            Åh, vad mitt tanganyika-intresse vaknade till liv igen när man såg dessa firrar. Det var ju ett par år sen man hade igång nåt tanganyika-kar, men den senaste tiden har jag vart sugen på att starta upp ett gäng med lite hästnosar. Har ju kollat på dom i zooaffären ett antal gånger när man varit där.

                            MVH/Freddan

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av 127bubbel
                              Åh, vad mitt tanganyika-intresse vaknade till liv igen när man såg dessa firrar. Det var ju ett par år sen man hade igång nåt tanganyika-kar, men den senaste tiden har jag vart sugen på att starta upp ett gäng med lite hästnosar. Har ju kollat på dom i zooaffären ett antal gånger när man varit där.

                              MVH/Freddan
                              Visst! Tanganyika-suget blossar upp med jämna mellanrum. Hästnosar är ju för sköna - man skulle fixa ett kar enbart för dessa, med mycket sten och bra flås på vattnet. Hoppas du drar igång ett sådant kar!

                              Kommentar

                              • 127bubbel
                                • March 2007
                                • 1133

                                Ja, det är inte omöjligt att man startar ett till kar. Just nu njuter jag av mina nyinköpta pigeon blood red diskusar, som jag köpte förra veckan.

                                MVH/Freddan

                                Kommentar

                                Arbetssätt...