Projekt Lillkaret

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • cavelzini
    • October 2009
    • 318

    Projekt Lillkaret

    Ja då får jag lägga upp en tråd för det lilla karet med tänkte jag så får man se vad det blir av det.

    Fick för mig idag att jag skulle göra om det lilla räk karet då jag tyckte det började se alldeles för sunkigt ut.

    Kar 6-kantigt hemmabygge, 32l.
    Litet Innerfilter

    Belysning vanlig lampa 40W med reflektortejp.

    Bytte idag till enbart svart grus, samt stoppade i en stor mopanirot jag hade liggandes och några stenar.

    Hoppas att roten inte färgar allt för mycket längre för sist jag skulle använda den så va det alldeles förjävligt...har haft den iblöt after det samt kokat den ännu mer men blev aldrig att jag använt den förrän nu så jag får se hur det går.

    Flyttade in en hög musselblommor och nån frogbit från baljan på balkongen, hoppas att de behåller sina fina rötter

    Sen har jag några andra växter som jag inte vet vad det är, nån form av gräsväxt liknande valle fast med tvåfärgade blad(ljusare parti i mitten av bladen).

    Flyttade istort sett alla Spixibebisar till Betta karet...kanske nån liten kvar plus 2 stora.

    Ploppade i ett gäng Posthorn som jag fick hem idag, mestadels röda och några viltfärgade och några vita.

    Sen tidigare så fanns det ju ett gäng körsbärsräkor i karet...har inte en aning om hur många
    men en jäkla massa är det.

    Bild på karet: fortfarande lite oklart vatten: http://img6.imageshack.us/i/017od.jpg/

    Bild på ytan: http://img836.imageshack.us/i/010of.jpg/

    Funderar på ifall jag skulle kunna slänga i några mindre fiskar ev. några guppy eller liknande utan att räkorna decimeras alldeles för hårt??

    Vad skulle kunna passa utöver guppy??

    Har oxå funderat på att försöka få dit mossväggar på de tre bakre sidorna, vad för slags mossa är bäst ifall man ska göra nåt sånt??
  • Nubi
    • March 2009
    • 9026

    #2
    6-kantiga kar är alltid roliga Ett projekt i sig att få inrett tycker jag.

    Ang fiskfrågan: Kör på Endlers, mindre munnar finare i färgen (ilaf hanarna) och de tar inte fullvuxna räkor.
    Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

    Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
    Fiskbloggen

    Kommentar

    • cavelzini
      • October 2009
      • 318

      #3
      Joo, det är ju lite mer pyssligt att få inrett på ett vettigt sätt.

      Lite därför jag funderade på mossväg på bakre delen. tror att jag kan hålla det ganska rent som jag har nu
      utan att få det att ser så tomt ut då.

      Ska kika lite på firrar under helgen, endlers ju helt klart ett alternativ. Va många tror du jag kan ha i det karet??
      Senast redigerad av cavelzini; 13 August 2010, 23:43.

      Kommentar

      • RobFrazie

        • May 2010
        • 842

        #4
        Kör på Killi
        720L Soppa
        200L Asien
        Räkvas
        65L Betta

        Kommentar

        • cavelzini
          • October 2009
          • 318

          #5
          ok, har inte kollat på sånna, funkar de storleksmässigt...Kikade ju lite på de mindre bettorna, hittade bara
          betta rubra som skulle lirat både pH mässigt och storleksmässigt men 1347 kr för en sånn firre känns rätt saftigt även om det va nåt av det snyggaste jag sett

          Får kolla runt lite innan jag bestämmer mig för vad det blir

          Kommentar

          • RobFrazie

            • May 2010
            • 842

            #6
            Känns väl lite saftigt kanske ja

            Men Killisar är små, så några borde du kunna ha!
            Vet inget om dom, fann dom ju häromdagen bara men jag SKA ha sånna någonstans och någongång
            720L Soppa
            200L Asien
            Räkvas
            65L Betta

            Kommentar

            • cavelzini
              • October 2009
              • 318

              #7
              Joo det finns ju små men det är ju ett väldigt lite kar oxå...får kika på lite sånna...de va satan så läckra.

              Kommentar

              • RobFrazie

                • May 2010
                • 842

                #8
                Ja du ser Var någon som ville ha reda på någon fisk som liknade gädda, någon annan la ett förslag som jag sökte upp här på zoopet, och fick upp fler fiskar, och då bland annat dessa härliga Viste inte om dem innan

                Men blev såld
                720L Soppa
                200L Asien
                Räkvas
                65L Betta

                Kommentar

                • cavelzini
                  • October 2009
                  • 318

                  #9
                  Har idag fått slänga ut den stora Mopaniroten då vattnet mer och mer såg ut som blaskigt kaffe

                  Jag har slängt i ett gäng stenar för att ändra om i karet sen så kommer det väl i n ån mer växt imorrn när det förhoppningsvis klarnat upp lite så jag ser va jag håller på med.

                  Vidare uppdatering och bilder kommer förhoppningsvis imorrn.

                  Kommentar

                  • cavelzini
                    • October 2009
                    • 318

                    #10
                    ...börjar klarna lite nu eftersom jag får byta 1/3 del av vattnet varje dag med vatten från SA karet för att försöka få ner nitriten lite, toppade ganska bra nu men det är ju rätt väntat efter omstarten för drygt 2 veckor sen...Däremot så verkar körsbären klara nitriten riktigt bra vilket jag inte hade väntat mig så jag hoppas det går bra.

                    Bild på karet idag:http://img693.imageshack.us/i/006cw.jpg/

                    Kommentar

                    Arbetssätt...