DIY bakgrund i ett Cayman 110, kan jag använda Bluwave 07?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mklauser
    • December 2009
    • 86

    DIY bakgrund i ett Cayman 110, kan jag använda Bluwave 07?

    Hejsan!
    Tror detta är mitt första inlägg här, inte helt säker!

    Iallafall så har jag fått ett väldigt bra pris på ett nytt Cayman 110 Nero hos en zoo-handlare i Ängelholm Det är på 230 liter.
    Filter och värmare ingår, deras egen enhet, Bluwave 07

    Har kollat på lite olika DIY-projekt och är sugen att fixa en egen bakgrund till detta akvariet.

    Så min fråga är helt enkelt: Kan jag bygga in filterenheten på ett bra sätt i bakgrunden eller ska jag bara använda pumpen och doppvärmaren och pilla mer en massa filtermatta?
    Har ju hört både positiva och negativa saker om Bluwave 07, men det följer ju ändå med, så då kan man ju lika gärna använda det?

    /Matthias
    25L 2st Ancistrus - Framtida yngelkar
    230L SA + CA - DIY bakgrund
  • hult87
    • February 2010
    • 1287

    #2
    riktigt snyggt kar blir roligt att se när du får igång det

    Kommentar

    • mklauser
      • December 2009
      • 86

      #3
      Ja, jag får se när jag kan hämta hem det. Har en massa jobb nu. Kanske kan komma iväg på lördag och köpa det. Kommer dock inte ha tid riktigt att börja med bakgrunden. Har en massa frigolit över från mitt studiobygge så det kan jag få hem utan problem.
      Det värsta är ju att man bor i lägenhet, och frigolit har ju en tendens att yra runt överallt.
      Men men...
      Vad tror ni om att bygga in filterenheten vs. bygga eget filter i bakgrunden.
      Det är ju ett bra system i bluwave-enheten, så jag skulle vilja använda det utan att det syns.
      Alla idéer är välkomna!
      25L 2st Ancistrus - Framtida yngelkar
      230L SA + CA - DIY bakgrund

      Kommentar

      Arbetssätt...