375l SA/sällskap uppstart

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Ursprungligen postat av Moving Waves
    Det tuffa på, fiskar och växter frodas. Har 7 kar till igång nu också. Tänkte nångång starta en ny tråd där alla kar får innefattas men det har inte blivit av. Har tyvärr ingen vettig kamera men här kommer en bild tagen med mobilen:
    Mycket vackert!

    Nu är det dags att starta en samlingstråd så att man får se och följa resternade kar
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • Moving Waves
      • August 2010
      • 1403

      Sv: 375l SA/sällskap uppstart

      Tack Pia! Egentligen är det nog för många olika växtarter däri, är lite grötigt, men jag har nått insikten att jag är växtfetiscist och blir för blödig av att kasta bort dem.

      Ja jag kanske skulle ta tag i det ikväll eventuellt, ska jobba lite till så får vi se sen.
      - - -
      540l Tanganyika, 375l SA/Växtkar, 105l SA/Svartvatten, 60l Tanganyika, 60l Asien

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Gillar man växter, och dom dessutom ser ut som dina gör, så ska ett växtakvarie se ut så där.

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Bluewing

          • August 2012
          • 10522

          Skulle känna mig stolt om akvariet så ut som ditt. Men tror att jag själv också kan ta för mycket hänsyn till växtens behov och kan missa fiskens numera.
          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
          Juwel Lido 120

          Kommentar

          • Moving Waves
            • August 2010
            • 1403

            Sv: 375l SA/sällskap uppstart

            Tack båda!

            Bluewing, jo det är en balansakt det där med design kontra vad som är bäst för fiskarna och jag utgår alltid från fiskarnas behov när jag inreder och försöker sen få det att samtidigt vara trevligt att titta på. Har ett kar som skall omdesignas snart till mer scapeinriktat men jag får babbla mer om det när jag får igång tråden där alla kar behandlas.
            - - -
            540l Tanganyika, 375l SA/Växtkar, 105l SA/Svartvatten, 60l Tanganyika, 60l Asien

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Ursprungligen postat av Moving Waves
              Tack båda!

              Bluewing, jo det är en balansakt det där med design kontra vad som är bäst för fiskarna och jag utgår alltid från fiskarnas behov när jag inreder och försöker sen få det att samtidigt vara trevligt att titta på. Har ett kar som skall omdesignas snart till mer scapeinriktat men jag får babbla mer om det när jag får igång tråden där alla kar behandlas.
              Ser fram emot det.

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Triumph
                • September 2008
                • 295

                Mycke vackert kar! Snyggt jobbat!

                Kommentar

                • Getingen
                  • August 2010
                  • 325

                  Riktigt snyggt.

                  Kommentar

                  • Moving Waves
                    • August 2010
                    • 1403

                    Sv: 375l SA/sällskap uppstart

                    Tack tack. Nu har jag kämpat hela kvällen med en ny tråd så denna tråd kan få vara kvar som bakgrundsinfo medan jag helst håller mig till den nya tråden from nu så är det enkelt att hålla koll.

                    Moving Waves' akvarielya heter den. Väl mött där!
                    - - -
                    540l Tanganyika, 375l SA/Växtkar, 105l SA/Svartvatten, 60l Tanganyika, 60l Asien

                    Kommentar

                    • Dr.Dork
                      • December 2012
                      • 263

                      Sv: 375l SA/sällskap uppstart

                      Nu har jag tagit mig igenom hela tråden och måste bara säga en sak, faan va snyggt!!

                      Hade man plats och pengar (och kunskap) hade ett liknande mycket gärna fått stå hemma hos mig! Men som den fattiga student man är...

                      Kommentar

                      Arbetssätt...