375l SA/sällskap uppstart

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Moving Waves
    • August 2010
    • 1403

    Ok!
    Eftersom jag inte betalat guld så kan jag inte lägga upp bilder men en video kan jag bjuda på:

    - - -
    540l Tanganyika, 375l SA/Växtkar, 105l SA/Svartvatten, 60l Tanganyika, 60l Asien

    Kommentar

    • gonzo44
      • October 2007
      • 2770

      växt livet har vuxit till sej lite va?? snyyyygt!!!
      Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

      Kommentar

      • Johanadhoc
        • April 2011
        • 377

        Wihaooooopaiwavavaooooooo!!! Så JÄKLA, JÄKLA, snyggt! Du borde ställa upp i någon tävling med det, garanterad 1:a plats!
        MVH//
        Johan

        Projekt 300 liter diskus»
        Projekt inomhusdamm - sköldpadda»

        Kommentar

        • källebacken
          • February 2006
          • 574

          Woooow... man blir mållös...ju. Vad är det som växer på roten tll vänster ? så himla snyggt
          Senast redigerad av källebacken; 28 November 2011, 22:16.
          Annica

          Kommentar

          • Luddson
            • August 2011
            • 529

            0,51 sec in i filmen är det javamossa?

            Riktigt Riktigt snyggt!

            Kommentar

            • Vanish
              • April 2011
              • 900

              Fantastiskt fint! Vad heter dom två små plantorna i framkant? Den ena som ser ut som små vallisneria och din bottentäckare?

              Kommentar

              • robbanbobban
                • February 2011
                • 407

                Är det möjligtvis inte glosso som är bottentäckare? eller ser jag helt fel
                http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=3010917

                Kommentar

                • Moving Waves
                  • August 2010
                  • 1403

                  Tack alla, kul att ni gillar det!
                  Mossan är taiwanmossa, en snygg men besvärlig mossa. Besvärlig på det sättet att den inte fäster själv på underlag så det gäller att surra den noggrannt som tusan. Ska kanske byta ut den mot christmas så småningom.
                  Japp, det är glosso som bottentäckare, med lite E. Tenellus insprängt, något som kanske inte syns i den gryniga videon. Sen är den växten som påminner om vallisneria som någon undrade över sagittaria subulata. Håller mig till lätta växter då jag har lite begränsat ljus och bara mäsk.
                  - - -
                  540l Tanganyika, 375l SA/Växtkar, 105l SA/Svartvatten, 60l Tanganyika, 60l Asien

                  Kommentar

                  • hannesc
                    • December 2009
                    • 13085

                    jäkligt snyggt! men varför så lite vatten i??

                    Kommentar

                    • Vimsa
                      • November 2008
                      • 768

                      Jag bara MÅSTE släpa med mig Fia (dalmatin) och komma och hälsa på dig och se karet live Vilka stiliga nyckelhål du har förresten!

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Grymt fint kar, härliga Nyckelhål och ja... förbannat snyggt, alltihop! Ville bara "chima in" med resten!

                        Kommentar

                        • Moving Waves
                          • August 2010
                          • 1403

                          Ursprungligen postat av hannesc
                          jäkligt snyggt! men varför så lite vatten i??
                          Tack! För att ge stänktetrorna lite hopputrymme. Har faktiskt haft lek en gång, åtminstone, vilket var riktigt häftigt att se. Hanen och honan hakar i varandra och hoppar upp, i det här fallet till täckglaset, där de klubbar fast 2-3 sekunder och lägger ägg. Sen upprepar de det en stund och efteråt håller hanen koll och stänker lite vatten på äggsamlingen då och då med stjärtfenan. Läckert beteende!
                          - - -
                          540l Tanganyika, 375l SA/Växtkar, 105l SA/Svartvatten, 60l Tanganyika, 60l Asien

                          Kommentar

                          • Moving Waves
                            • August 2010
                            • 1403

                            Ursprungligen postat av Vimsa
                            Jag bara MÅSTE släpa med mig Fia (dalmatin) och komma och hälsa på dig och se karet live Vilka stiliga nyckelhål du har förresten!
                            Bara att kika förbi. Ska hälsa det till dem. Jo de har verkligen kommit igång, det är 2 hanar som är konstant leksugna och tjafsar mycket om var revirgränsen ska gå. Händer faktiskt att de tar en kort fight då och då.
                            - - -
                            540l Tanganyika, 375l SA/Växtkar, 105l SA/Svartvatten, 60l Tanganyika, 60l Asien

                            Kommentar

                            • Moving Waves
                              • August 2010
                              • 1403

                              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                              Grymt fint kar, härliga Nyckelhål och ja... förbannat snyggt, alltihop! Ville bara "chima in" med resten!
                              Tack tack!
                              - - -
                              540l Tanganyika, 375l SA/Växtkar, 105l SA/Svartvatten, 60l Tanganyika, 60l Asien

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Känn dig stolt till detta otroligt fina kar...så himla snyggt.

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...