Äntligen kampfiskar!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • skojfisk
    • December 2009
    • 63

    Äntligen kampfiskar!!

    Tjosan!!
    För någon dag sedan gick jag och köpte 10 neontetror och en betta splendens-hona (skulle ha blivit en hane, men de två som fanns i affären såg väldigt slöa och ofräscha ut) och kom nu idag på hur ballt det skulle vara att ha ett till, mindre akvarium med endast en kampfiskhanne och ett par räkor (ingen skål, men pytteakvarium) och att eventuellt försöka odla kampfiskar. Måste dock spara ett tag och hitta en riktigt fin hanne till min Berta (honan alltså) så att man kan få en laddning med fina, blåröda yngel (då Berta har blåa fenor med röda strimmor) eller kanske någon annan färg (beroende på hanen då ) och sedan eventuellt ännu en eller ett par honor till

    Vi får se vad det blir
    Världen är full av mysterier. Anledningen är ett mysterium.

    Sjuttitvå liter fisksoppa är en hel del mat. Jag föredrar sjuttitvå liter vatten, grus, och fisk.
  • RobFrazie

    • May 2010
    • 842

    #2
    Lägg gärna upp en bild på din hona

    Och ja börja odla!

    Fast, odla inte i den dära lilla burken du tänkt köpa!
    Tänk på att dina yngel växer och blir väldigt många Men kul med fler som vill prova odla dem!
    720L Soppa
    200L Asien
    Räkvas
    65L Betta

    Kommentar

    • skojfisk
      • December 2009
      • 63

      #3
      Bilden kommer när jag hittat kameran bland alla mina flyttkartonger
      Odlinge kanske får vänta ett tag, då det stora (inte så stort, men större än det kommande) akvariet innehåller en mycket stor, aggressiv kinesisk algätare med försmak för yngel men vi får se om de klarar sig trots allt (platyynglena gjorrde det...)
      Världen är full av mysterier. Anledningen är ett mysterium.

      Sjuttitvå liter fisksoppa är en hel del mat. Jag föredrar sjuttitvå liter vatten, grus, och fisk.

      Kommentar

      • RobFrazie

        • May 2010
        • 842

        #4
        bara kör på för tusan!
        720L Soppa
        200L Asien
        Räkvas
        65L Betta

        Kommentar

        Arbetssätt...