Kökskuben 35x35x45

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nubi
    • March 2009
    • 9026

    Kökskuben 35x35x45

    Kökskuben till den nya lägenheten är här

    Måtten:
    Bredd 35cm
    Höjd 45 cm
    Djup 35 cm


    Klicka på bilden för större version

Namn: 146.jpg
Visningar: 1
Storlek: 239,3 KB
ID: 2180862

    Klicka på bilden för större version

Namn: 145.jpg
Visningar: 1
Storlek: 206,3 KB
ID: 2180864


    Tanken är att kunna ha kökskuben som ett yngelkub med snälla invånare som inte ger sig på ynglerna från de stora Rengbågarna och Gafflarna.

    Invånarna: "Borneosucker", Khuli ålar och "Bambu" räkor.

    Karet kommer att ha kvar sin svarta bakgrund, ger en cool effekt.
    En stark inner filter ska sitta bakom en filtermassa som göms bakom slimline eller växter. inte bestämt mig ännu. Men strömt ska det vara så räkorna, borneosuckers blir glada.

    Botten: Fin sand, platta stenar och en del rötter.

    Belysning: Ikea bordslampa och en liten nattlampa som går igång ett par timmar efter att dagbelysningen släkts.


    Doggen och karet. Lex är 47 i mankhöjden.
    Klicka på bilden för större version

Namn: 148.jpg
Visningar: 1
Storlek: 207,1 KB
ID: 2180863
    Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

    Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
    Fiskbloggen
  • Klotte
    • February 2007
    • 621

    #2
    Spännande! Jag hade hoppat slimline och bara kört svartbakgrund och dolt filtret med växter. Tror du tappar för mycket volym med slimline för att dölja. Ser fram emot fortsättningen på detta
    540 liter SA/Växtkar ctrl+alt+delete omstartat 110420
    100 liter blandat...

    Kommentar

    • Christerhedberg
      • August 2008
      • 624

      #3
      Kubar är härliga, kommer att fortsätta följa tråden Slimline är relativt tunna så man förlorar inte så mycket i volym ändå.

      Kommentar

      • Nubi
        • March 2009
        • 9026

        #4
        Ursprungligen postat av Klotte
        Spännande! Jag hade hoppat slimline och bara kört svartbakgrund och dolt filtret med växter. Tror du tappar för mycket volym med slimline för att dölja. Ser fram emot fortsättningen på detta
        Har inte riktigt bestämt mig om jag ska ha slimline eller ej. Som du säger man kan dölja tekniken med växter och rötter Vi får se framöver

        Som Christerhedberg skriver, slimlinen är så pass platt att den tar inte så stor plats.
        Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

        Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
        Fiskbloggen

        Kommentar

        • Christerhedberg
          • August 2008
          • 624

          #5
          Smaksak ;P

          Kommentar

          • karrokaja
            • March 2006
            • 5388

            #6
            Ursprungligen postat av Nubi
            Har inte riktigt bestämt mig om jag ska ha slimline eller ej. Som du säger man kan dölja tekniken med växter och rötter Vi får se framöver

            Som Christerhedberg skriver, slimlinen är så pass platt att den tar inte så stor plats.
            Men du hade ju det där idén med filtermatta... skaru inte köra på den??
            Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
            kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
            Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
            I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              #7
              Ursprungligen postat av Nubi
              Kökskuben till den nya lägenheten är här

              Måtten:
              Bredd 35cm
              Höjd 45 cm
              Djup 35 cm

              Tanken är att kunna ha kökskuben som ett yngelkub med snälla invånare som inte ger sig på ynglerna från de stora Rengbågarna och Gafflarna.

              Invånarna: "Borneosucker", Khuli ålar och "Bambu" räkor.

              Karet kommer att ha kvar sin svarta bakgrund, ger en cool effekt.
              En stark inner filter ska sitta bakom en filtermassa som göms bakom slimline eller växter. inte bestämt mig ännu. Men strömt ska det vara så räkorna, borneosuckers blir glada.

              Botten: Fin sand, platta stenar och en del rötter.

              Belysning: Ikea bordslampa och en liten nattlampa som går igång ett par timmar efter att dagbelysningen släkts.
              [ATTACH]35649[/ATTACH]
              Visste väl att det skulle komma nya projekt från dig efter flytten

              Spännande!
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • Pickles
                • October 2009
                • 1155

                #8
                Läckert med kub! Jag tycker också att du ska gömma med växter och inredning istället för slimline. Funka fina fisken tror jag. ; )
                "They seek him here, they seek him there... Those Frenchies seek him everywhere. "
                ~25l vatten

                Kommentar

                • ansjo
                  • November 2005
                  • 29967

                  #9
                  Trevlig kub!
                  Även jag skulle köra på Slimline (den nya), och kapa ca halva som du sätter snett i hörnet och då får ett hörn som döljer tekniken. Detta tar inte mycket mer plats än ett innerfilter, och kör du med tex Eheim Compakt som pumpskalle går inte mycket plats förlorad...kanske även klä sidorna med Slimline, det ger ett skitsnyggt intryck, jag lovar!
                  /Anders

                  Medlem i NCS - givetvis!

                  Kommentar

                  • Jim_J
                    • October 2009
                    • 254

                    #10
                    Kul! lämplig storlek på den kuben!
                    Tror att det kommer bli jättebra med svart bakgrund, kör det i bägge mina kar och är jättenöjd! Ger ett lite "djupare" intryck på något vis.
                    Tänkte du ha mycket växter?
                    160L Sällskap + räkvas 25x45 cm (nedlagt)
                    350L Diskus
                    160L Vattenskalle (lejonhuvud)

                    Kommentar

                    • hannesc
                      • December 2009
                      • 13085

                      #11
                      änteligen kom tråden det här ska bli kul att följa! har du nån ide om belysning?

                      Kommentar

                      • Nubi
                        • March 2009
                        • 9026

                        #12
                        Ursprungligen postat av PiaJo
                        Visste väl att det skulle komma nya projekt från dig efter flytten

                        Spännande!
                        Pia ja har inte flyttat änn....den 13.e får vi nycklarna. Tänkte starta igång lite smått och dona med karet så när vi flyttar så är det bara och fylla på m vatten
                        Silikonen som sitter i karet är fräsh, så jag slipper silikona om.


                        Ursprungligen postat av Pickles
                        Läckert med kub! Jag tycker också att du ska gömma med växter och inredning istället för slimline. Funka fina fisken tror jag. ; )
                        Jo det är ju en smaksak, växter eller slimline.....

                        Ursprungligen postat av ansjo
                        Trevlig kub!
                        Även jag skulle köra på Slimline (den nya), och kapa ca halva som du sätter snett i hörnet och då får ett hörn som döljer tekniken. Detta tar inte mycket mer plats än ett innerfilter, och kör du med tex Eheim Compakt som pumpskalle går inte mycket plats förlorad...kanske även klä sidorna med Slimline, det ger ett skitsnyggt intryck, jag lovar!
                        Visste väl att min guru skulle hitta tråden
                        Googlade faktiskt på eheims compakt pumpskalle och var på väg att skicka ett pm till dig .
                        Slimline på Sidorna...hmm...inte tänkt så långt..*hmmmm*

                        Ursprungligen postat av Jim_J
                        Kul! lämplig storlek på den kuben!
                        Tror att det kommer bli jättebra med svart bakgrund, kör det i bägge mina kar och är jättenöjd! Ger ett lite "djupare" intryck på något vis.
                        Tänkte du ha mycket växter?
                        Växter = Har grubblat och det blir en del Naias sen vet ja inte.
                        Några långsamma växter som inte kräver mkt ljus eller pmdd, för Räkorna tål inte det.

                        Ursprungligen postat av hannesc
                        änteligen kom tråden det här ska bli kul att följa! har du nån ide om belysning?
                        Jupp, en miniatyr av ditt kar :P Fast mkt mkt coolare ><
                        Belysning: Eftersom jag ska ha snäckor och räkor äre bra m täckglas. Annars hade jag haft ngt som hängt ner från köksluckan.
                        Blir definitivt ledbelysning. Två spottar eller en lång mackapär med små ljus. ehmm dåligt förklarat I KNOW... finns på Jula
                        Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                        Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                        Fiskbloggen

                        Kommentar

                        • Nubi
                          • March 2009
                          • 9026

                          #13
                          Efter att ha tänkt lite så undrar jag om det är så smart att ha slimline på båda kortsidorna.
                          Karet ska stå med ena kortsidan mot kylskåpet och den andra mot köksbordet.

                          Gjorde en snabb skiss på nya lghs och placering av köksbordet.
                          Klicka på bilden för större version

Namn: Kuben.png
Visningar: 1
Storlek: 30,9 KB
ID: 2126129

                          De gula sidorna är slimline

                          Om man kör slimline på båda sidorna kan man inte sitta och spana på karet vid frukost bordet

                          Kommer troligtvis att köra två sidor med slimline, ena kortsidan som står mot kylskåpet och baksidan.
                          Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                          Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                          Fiskbloggen

                          Kommentar

                          • Jim_J
                            • October 2009
                            • 254

                            #14
                            Ursprungligen postat av Nubi
                            Om man kör slimline på båda sidorna kan man inte sitta och spana på karet vid frukost bordet
                            Vad socialt det där lät
                            160L Sällskap + räkvas 25x45 cm (nedlagt)
                            350L Diskus
                            160L Vattenskalle (lejonhuvud)

                            Kommentar

                            • bossep
                              • March 2010
                              • 4447

                              #15
                              Vore det inte fräckt att ha 2 sidor svarta och sedan gömma pumphuvudet i en bit sånt här, typ?
                              Upptäck vårt sortiment av filtermattor för akvariefilter hos CyberZoo. Vi erbjuder filtermattor av hög kvalitet som effektivt fångar upp partiklar och skräp för att hålla ditt akvarium rent och hälsosamt.
                              “You can’t see the future if you don't know the history.”
                              "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
                              Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även Bosse

                              Kommentar

                              Arbetssätt...