Nytt 540L

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • VisualDarkness
    • February 2010
    • 7417

    #61
    Ursprungligen postat av Avendesora
    Tyckte det verkade vara dålig syresättning av vattnet så nu har jag installerat en pump till, blev genast liv i kopparbarberna som surfar i strömmen. Fick även koppla in doppvärmaren eftersom kampfiskarna såg slöa ut och tempen ligger bara på 24 grader.
    Mina kampfiskar har aldrig haft problem med 24 grader men visst kan der vara i underkant.
    180l Sällskap:
    http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
    60l Asien:
    http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

    Kommentar

    • RobFrazie

      • May 2010
      • 842

      #62
      Borneo har jag oxå en! har växt lite sen jag fick den. den lever helt sitt egna liv och bara glider runt. ibland syns den. ibland inte.. men den är då inte i vägen

      tkr du hade spännande färg på din betta!
      720L Soppa
      200L Asien
      Räkvas
      65L Betta

      Kommentar

      • malawifisken
        • August 2008
        • 969

        #63
        Hej. Snyggt kar du har. Din gammla abborre mår bra o växer så det knakar. Tänkte höra vart du brukar köpa dina fiskar?
        Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

        Kommentar

        • Avendesora
          • October 2004
          • 179

          #64
          Jag köper mest på tassar och morrhår i Växjö eftersom de har en bra akvarieavdelning och är hyfsat kunniga. Sen brukar jag ibland åka till Guldfisken i Kalmar, mest när jag vill ha fler guppies, de har guppies i ett av växtkaren och de är så fina, fast svåra att fånga....
          /Cattis

          Kommentar

          • RobFrazie

            • May 2010
            • 842

            #65
            Malawifisken!
            Snacka med Bong! blev sugen på att åka till tassar och morrhår! aldrig varit där

            Avendesora: Köpte du din fina betta på det stället?
            720L Soppa
            200L Asien
            Räkvas
            65L Betta

            Kommentar

            • malawifisken
              • August 2008
              • 969

              #66
              Ursprungligen postat av Avendesora
              Jag köper mest på tassar och morrhår i Växjö eftersom de har en bra akvarieavdelning och är hyfsat kunniga. Sen brukar jag ibland åka till Guldfisken i Kalmar, mest när jag vill ha fler guppies, de har guppies i ett av växtkaren och de är så fina, fast svåra att fånga....
              Ja dom har en kanonfin akvarieavdlening absolut, dock gillar jag inte deras sätt att vara på, plus att dom har rätt höga priser. Men kanonfint.
              Guldfisken är väldigt duktiga o kunniga (nästan alla 3 som jobba här iallafall)
              Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

              Kommentar

              • Avendesora
                • October 2004
                • 179

                #67
                Robfrazie: ja köpte mina bettor där men just nu är det väldigt dåligt med fisk och de beställer inte förrän efter semestern igen.

                malawifisken: De kan vara lite konstiga på tassar och morrhår men de har mycket bättre fiskar än arken och akvarielandet var också kass sist jag var där.
                Har hållt på en del med reptiler och känner därför Telly som jobbar på Guldfisken, brukar plåga honom genom att peka ut vilka guppies jag vill ha i det stora växtkaret
                /Cattis

                Kommentar

                • RobFrazie

                  • May 2010
                  • 842

                  #68
                  Okej, ja det var synd!
                  Men får väl hoppas att dom kan ha något intressant när jag väl är där!
                  Du har inget minne av pris på Bettorna?
                  720L Soppa
                  200L Asien
                  Räkvas
                  65L Betta

                  Kommentar

                  • Avendesora
                    • October 2004
                    • 179

                    #69
                    Jodå, betalade 90 kr för min crowntailhane, tror det var 40kr för honor.
                    /Cattis

                    Kommentar

                    • RobFrazie

                      • May 2010
                      • 842

                      #70
                      Okej, på ett ställe i kalmar fick jag ge uppåt 90:- för en hona, på guldfisken endast 35:-/st.

                      Men får väl punga upp med de slantarna om jag hittar något intressant. Kul o ha lite priser i förväg iaf!
                      Så tack så mycket
                      720L Soppa
                      200L Asien
                      Räkvas
                      65L Betta

                      Kommentar

                      Arbetssätt...