Mitt 198 liters.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rosali
    • January 2010
    • 279

    #31
    Lustigt!!
    Jag skickade ett mail med länkar till några bilde i. Men det verkar ha försvunnit.
    Jaja, Jag får väl göra om det då.

    Vad har jag köpt??? Sort och varifrån?? Hur vill de ha det??


    Dessa små stackare blev jag bara sååå störtförälskad i, trots att jag misstänker att hon som sålde dem saltade priset lite.


    Är de olika sorter av skalar? Eller är de hona resp hane som hon trodde på butiken jag köpte dem?
    Hon trodde att de med korta fenor, dvs de med svart på, är honor och de långfenade är hanar. Jag är lite tveksam.


    Blev en lite lustig bild, där fönstret syns igenom akvariet. Ser ut som om firrarna ser något intressant där ute. Eller längtar de kanske tillbaka till de andra firrarna.


    Hoppas någon tittar och kan svara på mina undringar.

    I alla fall så ska dessa små älsklingar få flytta över till mitt SA kar när det blir klart. Så hör de ju hemma i den här tråden.

    Kommentar

    • cavelzini
      • October 2009
      • 318

      #32
      Ursprungligen postat av Rosali
      Lustigt!!
      Jag skickade ett mail med länkar till några bilde i. Men det verkar ha försvunnit.
      Jaja, Jag får väl göra om det då.

      Vad har jag köpt??? Sort och varifrån?? Hur vill de ha det??


      Jag tycker det ser ut som vanliga Äppelsnäckor, vanliga Äpplen kommer från SA, ang hur de vill ha det så kan jag bara utgå ifrån hur jag har mina som går i mitt SA-kar!! De vill väl hälst ha ett högt pH-värde för att inte skalet ska erodera, ser ut som det gjort det lite på dina på bilden. Har mina i 26 grader pH ca:7,5 och de är väldigt aktiva och härjar runt hela tiden, tror de kan bli väldigt orörliga ifall man har för kallt.

      Dessa små stackare blev jag bara sååå störtförälskad i, trots att jag misstänker att hon som sålde dem saltade priset lite.


      Är de olika sorter av skalar? Eller är de hona resp hane som hon trodde på butiken jag köpte dem?
      Hon trodde att de med korta fenor, dvs de med svart på, är honor och de långfenade är hanar. Jag är lite tveksam.


      Ser ut som en variant som kallas Koi-skalar, det med fenorna låter inte rätt, knappast, hur stora är de??, de bör ju komma upp i ganska betydlig storlek innan man ser några klara könskillnader tycker jag i alla fall.

      Blev en lite lustig bild, där fönstret syns igenom akvariet. Ser ut som om firrarna ser något intressant där ute. Eller längtar de kanske tillbaka till de andra firrarna.


      Hoppas någon tittar och kan svara på mina undringar.

      I alla fall så ska dessa små älsklingar få flytta över till mitt SA kar när det blir klart. Så hör de ju hemma i den här tråden.
      Hur går det med bakgrunden, alltid kul att se folk som gör egna samt att jag inte hittat så många mindre SA kar som man kan få inspiration av, kolla gärna mitt 140l. och säg va du tycker

      Kommentar

      • Rosali
        • January 2010
        • 279

        #33
        Ursprungligen postat av cavelzini
        Hur går det med bakgrunden, alltid kul att se folk som gör egna samt att jag inte hittat så många mindre SA kar som man kan få inspiration av, kolla gärna mitt 140l. och säg va du tycker
        Det har varit så mycket annat nu de sista 2 veckorna så det har inte blivit tid och ork för det. Men det kommer.
        Efter denna veckan så har jag inte så många läkarbesök o behandlingar, så då ska jag ta tag i den. Det är ju att den inte är klar som bromsar upp det hela. Så bara den blir klar så lär det ploppa på.

        Var kn jag se ditt akvarium?

        Kommentar

        • J.Milton
          • January 2010
          • 674

          #34
          Blir nog snyggt, men stenarna ser lite för "tillrättalagda" ut om du fattar vad jag menar?
          Personligen tycker jag att man ska placera dom lite mer random så det ser lite mer naturligt ut. Helst där till vänster i röset, ser ut lite som stonehenge =) Lägger man dom bara lite omlott i en hög så bildar fiskarna egna grottor som man inte ens hade tänkt på.
          Annars blir det nog snyggt, gillar hassel, ska hämta lite själv till helgen och trycka ner i nått kar.
          240L mix == 430L Malawi== 164L mix==170L mix==43L räk/snäck
          Det jag skriver är inte fakta, utan upplevd erfarenhet ..
          Blogg+Galleri

          Kommentar

          • Rosali
            • January 2010
            • 279

            #35
            Tack för din åsikt. det är ju inte alls spikat, utan bara ett testutlägg med stenarna. Det är möjligt att det blir mer och eller andra stenar när jag väl börjar möblera på riktigt. Men jag tar tacksamt emot alla ideer och synpunkter.

            Kommentar

            • cavelzini
              • October 2009
              • 318

              #36
              Ursprungligen postat av Rosali
              Det har varit så mycket annat nu de sista 2 veckorna så det har inte blivit tid och ork för det. Men det kommer.
              Efter denna veckan så har jag inte så många läkarbesök o behandlingar, så då ska jag ta tag i den. Det är ju att den inte är klar som bromsar upp det hela. Så bara den blir klar så lär det ploppa på.

              Var kn jag se ditt akvarium?
              hehe här är mitt försök till SA kar http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=140629

              Kommentar

              Arbetssätt...