260 lit Malawi, nu börjas det :-)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • gonzo44
    • October 2007
    • 2770

    #76
    Jag tycker det ser bra ut bättre än innan.. kanske skulle lägga i lite mer små sten i högra hörnet så det kommer upp lite??? mycket snyggt som det är
    Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

    Kommentar

    • pontulf
      • November 2007
      • 480

      #77
      Ursprungligen postat av Torreador
      Det foder jag köpt som jag blev rekommenderad i butiken är:
      Spirulina Granulat från Tropical
      Åleds fryst fiskfoder "Räkmix" (innehåller räkor, musslor, calanius, fisk, spenat, havregryn, soja och äggpulver)

      Är det något som passar mina fiskar och kommer det att hjälpa till att få fram de fina färgerna på fiskarna? (tänker då framförallt på rödzebran för tillfället).

      Idag har jag förresten varit och köpt 2 st malar. 1 Pleco och 1 Gibbiceps, bilder kommer om en stund!

      Jo, jag ska lägga i lite mer sten även på högersidan. De har grävt som tusan på vänstersidan och röset ser inte alls likadant ut längre... haha. De har grävt värsta tunnlarna under stenarna nu. Såååå coolt!!
      Räkorna hjälper lite till det röda, tror även musslorna hjälper lite.

      Kommentar

      • pontulf
        • November 2007
        • 480

        #78
        Ursprungligen postat av Torreador
        Det var visst ingen som tyckte något alls om min nya inredning Men då får jag väl anta att det var bra iallafall, haha. Jag har sett nu att jag ska vinkla om en av de svarta stenarna då de står precis i samma vinkel, men jag ska fixa det lite eller så låter jag det vara så kommer firrarna själva att fixa det. Gode tid vad de gräver!!! De har gjort värsta gångarna och hålorna under stenarna

        Min Pleco har hittat sitt favvo ställe och det är i mittenstenen i hålet uppe till höger, där ligger han och gottar sig.

        Idag har jag varit och köpt två nya små invånare, två st delfinciklider, en hona och en hane. Här kommer en bild på dem. (ja jag vet att jag är vågad som köper till fiskar när det bara varit igång i 1½ vecka men jag har testat nitriten och den är 0,0.... fortfarande så jag vågar nog. Jag har förutom det nya filtret ett gammalt extrafilter som sitter i fortfarande som är väl inkört så det har nog hjälpt till en hel del tror jag (det är bortredigerat på bilden då det är så fult.... )
        Delfinerna blir väldigt stora, skulle hoppat dessa i 250 liters kar, du kan ha dom ett tag, sedan göra dej av med dom.

        Kommentar

        • Torreador
          • April 2010
          • 523

          #79
          Tjoflöjt! Nu har jag fått 3 nya invånare i karet! Dels så har jag flyttat över min ancistrus från lilla karet till mitt malawikar istället då han behövdes här, det har blivit en hel del alger på rutan och på kalkstenarna.

          Och idag var jag och köpte 2 st öronålar, sååååå fina <3

          Men nu har jag en fråga! Jag har ju nu 5 demasoni, 5 rödzebra, 2 blå delfin och 2 öronålar.

          Hade bestämt mig för att skaffa 5 marigold och 5 golden också. Men så var jag i affären idag och blev förtjust i ytterligare 3 sorter.... suck!!!

          Så nu kan jag inte välja.... De nya sorterna jag hittade som var så otroligt vackra är
          Daktari
          Hongi
          Red Top Chilumba

          Har ni några tips och råd att ge mig ang dessa sorter och om de passar eller inte passar ihop med mina övriga fiskar och i mitt kar (260 lit).
          Följ mitt liv som bondmora och diplomerad klantskalle på:

          www.bondmoran.nu

          Kommentar

          • Torreador
            • April 2010
            • 523

            #80
            Hej igen
            Nu var det ett tag sedan jag skrev, men jag ville bara berätta att karet nu är så gott som "klart". Iallafall för tillfället, kan ju bli ändringar framöver men det vet man ju aldrig.

            Invånarna blev:
            7 st golden varav 1 tuggar just nu :-D
            5 st rödzebra och 1 har precis börjat tugga
            5 st demasoni
            7 st hongi som jag köpte idag, en tuggar och en spottade ynglena på hemvägen så de ligger i yngelkasse nu
            2 st blå delfinciklid

            samt 3 st malar och 2 st öronålar fast de ser man aldrig röken av tyvärr :-(

            Det blev verkligen en härlig mix av färger och jag är såååå nöjd. De är så vackra och så livfulla, verkligen roligt att sitta och studera deras beteenden. Har två vilofåtöljer placerade mitt framför karet, inte helt fel :-)
            Följ mitt liv som bondmora och diplomerad klantskalle på:

            www.bondmoran.nu

            Kommentar

            • Föllförfisk
              • April 2010
              • 620

              #81
              Ser jättefint ut på bilderna! Kul att det redan är yngel på gång!! Då trivs dem ju iaf!

              Kommentar

              Arbetssätt...