Nytt hem till malawi-250L

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • hannesc
    svarade
    Ursprungligen postat av VisualDarkness
    Vad heter bakgrunden? Den såg riktigt bra ut, även om det inte är alls vad jag letar efter.
    den heter "hmm-nått-jag-hittade-under-lite-kartonger-på-lagret,-det-är-nog-nått-jag-köpte-in-nån-gång-som-jag-behöver-kolla-upp-vad-det-är-för-märke-märke"!

    Lämna en kommentar:


  • Nubi
    svarade
    iiiiiiih vad snyggt!! Karet är långt ifrån klar och redan nu är det super super super snyggt!! Duktigt Hannes

    Täckramp blir kanoners, du behöver då INgen täckglas och fiskarna kommer att hålla sig i karet. Dessutom om du ska ha snäckor har du ett ställe där de kan lägga ägg
    (tänker på att du bygger en ramp som en jewel 180l) De är mkt praktiska.

    Tycker du gör rätt i att silikona om allt

    Lämna en kommentar:


  • VisualDarkness
    svarade
    Vad heter bakgrunden? Den såg riktigt bra ut, även om det inte är alls vad jag letar efter.

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    Ursprungligen postat av Gaffel
    Om rampen är en standard typ zooline aluminium så lär det bruna vara vinyltejp som lätt går att pilla loss..

    ska inspekteras. saken är den att jag tycker ramperna är lite fula o detta ska funka lite mer disignmässigt in i rummet med så jag kommer nog ändå bygga en ramp. för att få det lite snyggare liksom.

    kan ju skrova loss själva installationen o sätta in i min hemma byggda.

    Lämna en kommentar:


  • Gaffel
    svarade
    Om rampen är en standard typ zooline aluminium så lär det bruna vara vinyltejp som lätt går att pilla loss..

    Lämna en kommentar:


  • vickson
    svarade
    Ursprungligen postat av hannesc
    ska tilläggas här med att jag kommer silikona om karet. även fast det höll tätt så är det verkligen dåligt på sina ställen. o bättre göra det nu när jag har alla grejjer som behövs hemma
    Skryt skryt, bara skryt. Men jag ÄR impad!

    Lämna en kommentar:


  • vickson
    svarade
    Ursprungligen postat av hannesc
    haha! aa ge mig hans nummer :P (ne..)

    Fegis.

    mm men risk för att folk kanske kommer springa till DM o tjata "meh! hannes fick ju en sånhär för de o de!" osv så vill jag inte berätta priset.
    nu vet ju inte jag om micke gav mig ett "extra" bra pris eller om han hade sålt den för det till vem som helst men jag är jävligt nöjd o det är huvvesaken :P
    Eh.. och igen.. Fegis.

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    ska tilläggas här med att jag kommer silikona om karet. även fast det höll tätt så är det verkligen dåligt på sina ställen. o bättre göra det nu när jag har alla grejjer som behövs hemma

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    Ursprungligen postat av vickson
    Ja men du har ju köpt en sprillans fogsvans och kan det där med att silikona så det borde ju inte vara några problem. Annars kan du alltid lämna in det till en glasmästare - kan rekommendera en jättebra i Borlänge. Hö hö.
    haha! aa ge mig hans nummer :P (ne..)

    Meh! Du kan ju inte göra så heller. Såg ju fram emot att få bli grön av avundsjuka och gnissla tänder.

    mm men risk för att folk kanske kommer springa till DM o tjata "meh! hannes fick ju en sånhär för de o de!" osv så vill jag inte berätta priset.
    nu vet ju inte jag om micke gav mig ett "extra" bra pris eller om han hade sålt den för det till vem som helst men jag är jävligt nöjd o det är huvvesaken :P

    Lämna en kommentar:


  • vickson
    svarade
    Ursprungligen postat av hannesc
    tack ja jag är nöjd med den. men den måste sågas till o silikonas ihop.

    låt oss säga att jag fick ett bra pris iaf.
    Ja men du har ju köpt en sprillans fogsvans och kan det där med att silikona så det borde ju inte vara några problem. Annars kan du alltid lämna in det till en glasmästare - kan rekommendera en jättebra i Borlänge. Hö hö.

    Meh! Du kan ju inte göra så heller. Såg ju fram emot att få bli grön av avundsjuka och gnissla tänder.

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    tack ja jag är nöjd med den. men den måste sågas till o silikonas ihop.

    låt oss säga att jag fick ett bra pris iaf.

    Lämna en kommentar:


  • vickson
    svarade
    Men jädrar vilken handyman du är! *impad* Den bakgrunden är skitsnygg, betydligt mer autentisk än de vi pratade om. Hur mycket fick du ge för den?

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    Ursprungligen postat av pontulf
    Dom två sista bilderna är väldigt snygga!
    tack. vad tycker du om de senaste då :P

    Ursprungligen postat av Föllförfisk
    Du Lyckades!! Bra gjort, blev ju himla bra!! Själv skulle jag aldrig ens komma på iden kan jag säga! Kan tro det var himla svårt o slitigt. Men värt det i slutänden, du ville ju VERKLIGEN få bort ramen.
    tackar! a det var ett jääkla jobb som sagt. bra sur o et antal svordomar! men har jag gett mig fan på att nått ska gå så går det tillslut.

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    Ringde Micke nere på DM idag o smet ner efter jobbet o köpte mig en bakgrund.
    Vickson: det blev en sånhär! inget av det vi prata om

    men den måste sågas till då den är 150cm lång fast tvådelad.
    såå jag fick åka till classe ohlsson o köpa mig en fogsvans.

    köpte även billiga lysrör som jag kunde ha till rampen.Tanken var ju att den bara ska vara temporär o att jag ska bygga eller köpa en T5 armatur.

    meen nu börjar jag tänka om. ska nog bygga en ramp, men varför inte köra med T8 armaturen jag har.
    Kjell skrev i nån tråd att skillnaden mellan t5 o t8 är typ bara 10%, men om man använder reflektorer blir skillnaden typ 300%

    behöver tips o råd där folk!!


    så vad tror ni om detta.
    tanken är som sagt att malawisarna ska flytta dit.Befintligt grus o sten kommer användas. Dvs Vitt grus o Faxe kalksten.
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Föllförfisk
    svarade
    Du Lyckades!! Bra gjort, blev ju himla bra!! Själv skulle jag aldrig ens komma på iden kan jag säga! Kan tro det var himla svårt o slitigt. Men värt det i slutänden, du ville ju VERKLIGEN få bort ramen.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...