Nytt hem till malawi-250L

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • VisualDarkness
    • February 2010
    • 7417

    Ursprungligen postat av hannesc
    hmm kanske låter 2-3 ungefär :P
    Tja, i min ställning har jag ju i undre karet ett Eheim 2260 riktat från vänster till höger. När jag sedan testade att köra två Koralia i karet över i samma riktning så blev det en galen resonans mot högerrutorna. Jag lovar att man kände alla liter vatten rusa mot rutorna när man satte dit handen!
    180l Sällskap:
    http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
    60l Asien:
    http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

    Kommentar

    • hannesc
      • December 2009
      • 13085

      två nya filmer.

      har ett marine blue rör längst bak nu. så om man släcker ner de tre andra får man lite månljus effekt. lite väl starktt månsljus kanske men vafan :P





      Kommentar

      • makki
        • April 2010
        • 435

        Fint
        220L Parachanna Obscura,
        105L Channa sp. "assam",
        54L Mix

        Kommentar

        • hannesc
          • December 2009
          • 13085

          tack

          Kommentar

          • fremar
            • August 2003
            • 1287

            Mmm snyggt kan man inte lära Malawi att simma uppåt och neråt istället så kan jag ha det i mitt 145l kar

            Kommentar

            • icehacker
              • December 2010
              • 1046

              Ursprungligen postat av hannesc
              två nya filmer.

              har ett marine blue rör längst bak nu. så om man släcker ner de tre andra får man lite månljus effekt. lite väl starktt månsljus kanske men vafan :P





              Jättefint!! =)

              Vad heter den där lite brudrandiga fisken?
              60l Yngel | 240l Mix | 450l Malawi

              Kommentar

              • hannesc
                • December 2009
                • 13085

                Metriaclima sp."zebra gold"

                OB honor till honom som du ser på filmen.

                Kommentar

                • hannesc
                  • December 2009
                  • 13085

                  såg nu att en Perlmutt-hona har släppt sina yngel. O hittade ett simmandes bland stenarna. vilket betyder att det säkert finns fler. hoppas de kommer växa till sig. gick ju bra med mina greshaki i 170L förut så.

                  Kommentar

                  • Larry85
                    • December 2010
                    • 13

                    Grattis Hannes till det sjukt snygga Malawi-karet. Det är ju ett sådant jag försöker få sambon att gå med på att skaffa. Tyvärr inte riktigt med plats ännu :P Är det 170l det till vänster om din tv när marielle skrattar? Men som sagt, fina filmer å bra bilder. Vart köpte du dina fiskar? Är det i Jönköping eller?

                    Kommentar

                    • hannesc
                      • December 2009
                      • 13085

                      tjena. 170L karet finns inte mer. det som är till vänster om marielle är 250L karet. fiskarna tar jag hem från DM här i jkpg ja.
                      var har du sett den filmen btw? på YT eller? :P

                      Kommentar

                      • Vanish
                        • April 2011
                        • 900

                        Fasen va snyggt! Lite frågor =)

                        Ciklidgruset, är det dyrt? Jag hade tänkt längre fram att köra med jula-blästersand som är ganska ljus, men den är ju inte vit!

                        Sen tänkte jag på det här med moon light. Många använder ju spottar från cleas ohlson, är detta något man har igång en stund på kvällen bara eller kör man vissa nätter med det eller? Tycker det är galet snyggt och hade verkligen velat ha mörk-blått när stor del av lägenheten är nersläkt. Hade varit riktigt mycket och rogivande (och impat på flickvännen!)

                        Kommentar

                        • hannesc
                          • December 2009
                          • 13085

                          tackar

                          nja det var la ungefär 250:- för en säck på 25kg eller nått. jag har ju julasbläster sand i min asien och SA-akvarium o vit är den ju inte. utan sandfärgad :P men rent biotopmässigt är julas sand nog mer korrekt faktiskt.

                          jag brukar köra mitt moonlight på kvällen när man kollar film etc. inget jag kör med på natten eller så. sätter på det när jag känner för det.

                          Kommentar

                          • Vanish
                            • April 2011
                            • 900

                            Ursprungligen postat av hannesc
                            tackar

                            nja det var la ungefär 250:- för en säck på 25kg eller nått. jag har ju julasbläster sand i min asien och SA-akvarium o vit är den ju inte. utan sandfärgad :P men rent biotopmässigt är julas sand nog mer korrekt faktiskt.

                            jag brukar köra mitt moonlight på kvällen när man kollar film etc. inget jag kör med på natten eller så. sätter på det när jag känner för det.
                            Okej, då kanske jag ska sikta på det ändå... Får se lite :P Det vita är ju grymt snyggt bara!

                            Okej, funderar på om man skulle haft karet tänt i viss tid med timer och sen så övergår det till moonlight i någon timma. Hade varit lite coolt enligt mig!

                            Kommentar

                            • hannesc
                              • December 2009
                              • 13085

                              ja det är kalrt du kan köra lyset med timer. alla mina kar går på timer. skulle aldrig nånsin orka gå o tända o släcka dom.

                              Kommentar

                              • candra
                                • January 2010
                                • 455

                                Ursprungligen postat av hannesc
                                ja det är kalrt du kan köra lyset med timer. alla mina kar går på timer. skulle aldrig nånsin orka gå o tända o släcka dom.
                                Gud va du är slö...=))))) haha
                                // Candra


                                240l sällskap 20l Nano


                                Kommentar

                                Arbetssätt...