Nytt hem till malawi-250L

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    Ursprungligen postat av Nubi
    Hannes det ser riktigt schysst ut
    Bakgrunden borde finnas ute på marknaden *me waaant!*



    skönt att du hörde ljudet och hann tömma innan det hände något. Har du hornbach i närheten? De har möbelkar för bra priser
    har ingen som helst aning om vart man skulle kunna köpa en sån bakgrund. micke hitta den på lagret bland skräpet typ :P haha

    nja det hade nog inte hänt så mycket. glaset pallar ju för trycket men man vill ju inte att det ska bukta ut.

    nej jag har inte hornbach i närheten. men jag är inte så sugen på ett möbelkar ändå. bänk vet jag precis vad jag ska ha.
    Bli inspirerad och hitta produkter för hemmet. Stort utbud av sängar och madrasser, soffor, garderober, matbord, förvaringssystem och köksskåp.



    Ursprungligen postat av pontulf
    Mycket vackert, bilder på fiskarna i karet nu då
    bilder kommer. vart en partyhelg :P


    Ursprungligen postat av VisualDarkness
    Jag vill också ha en! Din billiga "Made in China" verkar vara hårdvaluta här i tråden.
    haha! jaa den verkar vara det :PO jag har ju en liten bit över förstås. får väl ta o mäta o se om nån vill ha den

    Kommentar

    • Nubi
      • March 2009
      • 9026

      Ursprungligen postat av hannesc
      har ingen som helst aning om vart man skulle kunna köpa en sån bakgrund. micke hitta den på lagret bland skräpet typ :P haha

      nja det hade nog inte hänt så mycket. glaset pallar ju för trycket men man vill ju inte att det ska bukta ut.

      nej jag har inte hornbach i närheten. men jag är inte så sugen på ett möbelkar ändå. bänk vet jag precis vad jag ska ha.
      http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30177554
      ehmm...du tror d håller O_O som det är eller ska du förstärka den?
      Jäävla snyggt möbel!
      Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

      Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
      Fiskbloggen

      Kommentar

      • VisualDarkness
        • February 2010
        • 7417

        Ursprungligen postat av hannesc
        haha! jaa den verkar vara det :PO jag har ju en liten bit över förstås. får väl ta o mäta o se om nån vill ha den
        Erkänn, du sitter på ett lager och vill bara hålla upp priserna.
        180l Sällskap:
        http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
        60l Asien:
        http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

        Kommentar

        • hannesc
          • December 2009
          • 13085

          Ursprungligen postat av Nubi
          ehmm...du tror d håller O_O som det är eller ska du förstärka den?
          Jäävla snyggt möbel!
          Den håller. massivt trä. kanske gör nån förstärkning. blir samma fast längre till tvn sen med
          Ursprungligen postat av VisualDarkness
          Erkänn, du sitter på ett lager och vill bara hålla upp priserna.
          shh...inte så högt..tänkte ju göra en deal med dig andreas!

          Kommentar

          • Nubi
            • March 2009
            • 9026

            Hahahaah du och VD skulle passa bra ihop :P
            Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

            Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
            Fiskbloggen

            Kommentar

            • gonzo44
              • October 2007
              • 2770

              tebax efter sem och data krach!!!! väldigt snyggt Hannes du har lyckats igen snart är det du som får komma och sköta mina kar =))
              Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

              Kommentar

              • hannesc
                • December 2009
                • 13085

                gytt o ha dig tillbaka gonz! haha! a jag får väl börja som akvarie-konsult :P

                bilder kommer komma ikväll förhoppningsvis. just nu går det ju ett gäng multispinosa-yngel i för att få dem att växa lite :P

                Kommentar

                • hannesc
                  • December 2009
                  • 13085

                  lite bilder:

                  kom hem idag o då har det visst exploderat lite infusorier. på bilderna är det lite grönare än vad det är i verkligheten. menmen.. får väl ha släckt i nån vecka o se om det försvinner.

                  iaf.. så här ser detr ut nu med mina Multispinosa-yngel. de kommer få gå där till ekonomin tillåter bänken till karet.
                  Bifogade filer

                  Kommentar

                  • Pickles
                    • October 2009
                    • 1155

                    *Fniss* Grönt är skönt.

                    Skämt åsido - vi ser fram emot bänk, sand och lite andra inhabitants trots att småfirrarna är mycket söta. ^^
                    "They seek him here, they seek him there... Those Frenchies seek him everywhere. "
                    ~25l vatten

                    Kommentar

                    • hannesc
                      • December 2009
                      • 13085

                      oja! det gör jag med. förmodligen efter löning kör vi igång med ett jävlulskt bistadsbyte för malawisarna. blir bra jobbigt.

                      Kommentar

                      • gonzo44
                        • October 2007
                        • 2770

                        Tusan hannes man blir sugen på malawi igen det går inte göra som jag att bara lägga av med dom..
                        det känns som det komme hamna malawi i 720L igen sälskap är fint som tusan men malawi är malawi så är det bara=))
                        Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

                        Kommentar

                        • hannesc
                          • December 2009
                          • 13085

                          a faaaaasen va snyggt ditt skulle bli med malawi. helst sinnes! demasoni o massa sånt!

                          Kommentar

                          • gonzo44
                            • October 2007
                            • 2770

                            klart det skulle bli snyggt kanske skulle beställa ett gäng demasoni av micke
                            Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

                            Kommentar

                            • hannesc
                              • December 2009
                              • 13085

                              nu jävlar händer det grejjer! vänta bara ska ni få se

                              Kommentar

                              • hannesc
                                • December 2009
                                • 13085

                                Äntligen!

                                Yess!

                                Då var det uppe!

                                men småjobbigt var det o det tog 6-7 timmar sammanlagt.

                                började med att tömma ut vatten via ett pump-huvvud till ett mindra kar för att föra över mina Multispinosa-yngel som bodde i karet nu.

                                Sen var det dags att tömma karet! pumpa ut allt vatten!

                                sen var det ju så att jag fick en ide om att gömma tekniken bakom bakgrunden. det hade jag inte tänkt på innan jag satte dit bakgrunden men tillslut hittade jag ett ställe där jag kunde trycka ner insugningsröret till ytterfiltret! blev liksom mitt i karet!

                                köpte ett par raster på DM och tänkte då borra upp hål. började med min skruvdragare. tokstop!" fick dra fram slagborren istället! efter uppborningen silikonade jag dit det med Tec7 o la lite sand i! blev sådääär snyggt men ändå ganska bra!

                                medans det torkade byggde jag min bänk! blir samma bänk som tvn står på men mindre! den har exakt samma mått som karet! perfekt!"!

                                sen var det dags att töma ut det gamla 170L karet! ut med sten o sen fånga fisk! jag hade min gode vän Stigson som hjälpt till att lyfta o jaga fisk.(han med keps! )

                                när väl karet kommit på plats kapa jag till liggunderlag o sen var det att lätt tvätta sanden från det gamla karet. den var verkligen jätteskitig nämligen.

                                bygga sten o sand....


                                fylla upp...

                                upptäckte att det lutade..klockan är 0115 då. faaaan! så kan vi inte ha det. så då fick jag tömma karet. o sen lyfta SJÄLV o lägga under korkunderlägg under ett par ben!

                                men sen blev det skitbra!

                                bra lösning jag fick till med ytterfiltret under bänken! ska kapa till yllan som ska vara där med så kommer det knappt synas alls o det kommer ändå vara lätt att komma åt!

                                i med fisk o medel!

                                dagen efter köpte jag hem 2 nya Johanni-honor, 1 Mpanga red-top-hanne o 3 st White-lips! (sååå himla snygga!)

                                så såhär blev det! tanken är att det ska i mer sten!

                                vad tycks?

                                Bifogade filer

                                Kommentar

                                Arbetssätt...