Nytt hem till malawi-250L

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    tack! ja jag är nljd som fasen! du! har du svart silikon man kan låna lite till skarven?

    höddö! byggerdu en kub på en kubik så flyttar jag in hos dig. haha.

    såg en kub på blocket häromdagen på 1200L typ 120x100x100. (120 i höjd btw!!!)
    vansinngit sugen på den!

    o du! måtten på min bänk blir 110x50x70. kan du fixa virke? (lägger ut bänken på entreprenad hos gonzo, eller materiet iaf.) om du kan fixa virke förståss.

    Kommentar

    • hannesc
      • December 2009
      • 13085

      Ursprungligen postat av VisualDarkness
      Du är allt grymt skicklig du hannesc!
      Men oj, kan det bukta så mycket? Hade jag aldrig trott.
      mja det var ett par millimeter iaf. knappt att det synd med ögat. men jag ville inte ta risken att det på nått sätt pajjade nu. haha

      men tack för komplimangen. nu blir jag rörd...:P

      Kommentar

      • gonzo44
        • October 2007
        • 2770

        klart jag kan fixa virket Hannes, jag håller vad jag lovar, jo jag är sugen på ett kub bygge, men vi är 2 i familjen så vi får se hur det blir glaset står på jobbet bara att bära hem, eller får nog ta det på trucken hem. 70cm är höjden på bänken eller???
        Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

        Kommentar

        • hannesc
          • December 2009
          • 13085

          ja 70 på höjden. eller benen då kanske. (om det är lättare att kapa o hålla kolla på enkla mått) :P.är det görbart?

          haha aa jobbigt att ha en partner ibland. haha.

          hade varit fränt att ha den på altan men jäävligt jobbigt att värma du :P

          Kommentar

          • hannesc
            • December 2009
            • 13085

            städat undan lite. satte i bakgrunden bara för att se hur det blev.

            vad tror ni? kommer det bli bra?
            nu har jag två powerglo o två vanliga jäkla ikke-akvarium-lysrör som jag köpte på classe ohlsson bara för att testa om rampen funka. så det kommer bli ett skarpare "blåare" ljus sen.
            Bifogade filer

            Kommentar

            • VisualDarkness
              • February 2010
              • 7417

              Med dina inredningskunskaper och den bakgrunden kan det inte bli annat är succé! Vad var det för bakgrund?
              180l Sällskap:
              http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
              60l Asien:
              http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

              Kommentar

              • hannesc
                • December 2009
                • 13085


                tack ännu en gång darkie. såå bra är jag väl inte?

                jadu det var ju en såndär "jag-vet-inte-det-är-nått-som-jag-har-beställt-hem-nån-gång-men-den-har-mest-legat-på-lagret-men-är-förmodligen-från-kina-eller-nått-så-du-kan-få-den-rätt-billigt"-bakgrund.

                Kommentar

                • VisualDarkness
                  • February 2010
                  • 7417

                  Ursprungligen postat av hannesc

                  tack ännu en gång darkie. såå bra är jag väl inte?

                  jadu det var ju en såndär "jag-vet-inte-det-är-nått-som-jag-har-beställt-hem-nån-gång-men-den-har-mest-legat-på-lagret-men-är-förmodligen-från-kina-eller-nått-så-du-kan-få-den-rätt-billigt"-bakgrund.
                  Hör du inte hyllningsvågen?

                  Just ja! Det var därför jag inte kom på vad du sagt. Hade jag inte varit så lat att jag inte bläddrade i tråden hade jag sett att det var den som stod gömd i nå´t hörn, från förra gången jag frågade.

                  Är det jag som är konstig eller skulle svarta (eller riktigt mörka bara) fiskar passa bra mot bakgrunden?
                  180l Sällskap:
                  http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                  60l Asien:
                  http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                  Kommentar

                  • hannesc
                    • December 2009
                    • 13085

                    det skulle nog passa. kommer ju bli vita kalkstenar o vit botten så det skulle nog vara ballt med mörka fiskar. det kommer bli så att mina nuvarnade malawi kommer få flytta in här. men det ska ju köpas fler malawi o då kan man nog satsa på lite andra färger.

                    Kommentar

                    • gonzo44
                      • October 2007
                      • 2770

                      Ursprungligen postat av VisualDarkness
                      Hör du inte hyllningsvågen?

                      Just ja! Det var därför jag inte kom på vad du sagt. Hade jag inte varit så lat att jag inte bläddrade i tråden hade jag sett att det var den som stod gömd i nå´t hörn, från förra gången jag frågade.

                      Är det jag som är konstig eller skulle svarta (eller riktigt mörka bara) fiskar passa bra mot bakgrunden?
                      hela karet fullt med Demasoni skulle vare en dunder suxe
                      Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

                      Kommentar

                      • Pickles
                        • October 2009
                        • 1155

                        Ohhh, det börjar arta sig!

                        Jag är också en stor fan av mörka/blå fiskar... men skarp blandning brukar vinna i längden när det kommer till malawi tycker jag. Sååå fler zebror och några lombardoi? (honorna är tamesjutton svårslagna när de blir neonblå. ^^ )
                        "They seek him here, they seek him there... Those Frenchies seek him everywhere. "
                        ~25l vatten

                        Kommentar

                        • Nubi
                          • March 2009
                          • 9026

                          oooh det börjar ta sig Fan vad nice! Tror du att du hinner bli klar med karet (minus fiskar) tills midsommar
                          Efter midsommar = fiskar, då har karet gått en stund oxå

                          Du skojjar när du säger att du har tänkt köpa nymfparakit?, skaffa barn, lika jobbiga, skriker, kräver uppmärksamhet och vill ha mat. Går upp när solen går upp oxå. Våran PutiPuti han vart 15 år gammal.
                          Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                          Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                          Fiskbloggen

                          Kommentar

                          • hannesc
                            • December 2009
                            • 13085

                            njaa det blir inte färdigt till midsommar. ska ju upp till k-holm på torsda redan. (aldrig hemma haha)

                            men jag ska springa förbi gonzo idag efter jobbet o hämta en tup med tec7. föratt silikona dit bakgrunden. så förhoppnigsvis komemr det bilder ikväll på det.

                            barn!?! nejnejnej...bra mycket hellre en fågel. om man ska ha barn måste man ju ha en fast partner...o det vill jag inte ha just nu. jag köper lösnummer av olika tidningar, prenumerrar inte så att säga :P

                            Kommentar

                            • hannesc
                              • December 2009
                              • 13085

                              för att förtydliga; menar alltså inte att jag går o köper pinup-tidningar utan snarare att jag inte bundit mig till en flicka utan lever ungkarsliv o njuter av vad naturen har att erbjuda.

                              ( denna fröklaring var mest tillägnad blondinen Nubi )

                              Kommentar

                              • Nubi
                                • March 2009
                                • 9026

                                Ursprungligen postat av hannesc
                                för att förtydliga; menar alltså inte att jag går o köper pinup-tidningar utan snarare att jag inte bundit mig till en flicka utan lever ungkarsliv o njuter av vad naturen har att erbjuda.

                                ( denna fröklaring var mest tillägnad blondinen Nubi )
                                *moorrr* på dig! Kanske har blekningmedlet en verkan *spelar blond*

                                Alla kan inte vara den zoopets player någon måste ha den titeln :P Hannes
                                Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                                Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                                Fiskbloggen

                                Kommentar

                                Arbetssätt...