250 SA-hörn

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sajgoo
    • April 2010
    • 18

    250 SA-hörn

    Har startat upp mitt lilla myshörn i vardagsrummet nu (första akvariet på ca 10-15 år, och det funkar rätt så bra än så länge måste jag säga
    Startat upp det med en pleco och 4 fjärilar som glatt glider omkring, dock så ser man bara malen var 4e dag men han verkar inte ha några värre klagomål.

    Saken är den att jag är ganska missnöjd med gruset, och att jag vet att jag har lite för mycket sten i, men får köpa fler mindre rötter och fixa till det på något sätt antar jag, samt att jag får snickra ihop en bakgrund istället för den fula planschen jag har nu, detta får dock ske nån gång efter nästa löning ^^

    Nedan är lite länkar till bilder, sjukt dåliga sådana men min kära HTC klarar visst allt utom att ta bra bilder på akvarium :P

    Grus och en tallrik
    Fylls
    Väntar på att temperaturen ska fixa till sig
    Herr Pleco
    Hur det ser ut idag

    Och nu såhär efter att ni (förhoppningsvis) kikat igenom bilderna vore det småmysigt med lite/massa konstruktiv kritik!
  • Malawi1
    • February 2009
    • 583

    #2
    Herr pleco är en Gibbiceps
    375 liter malawi / tanganyika.

    96 liter SA

    Kommentar

    • sajgoo
      • April 2010
      • 18

      #3
      Ah där ser man, köpte han som en pleco iaf ;P men då har jag lärt mig något nytt!

      Kommentar

      • Fernicus
        • January 2009
        • 29

        #4
        Ta lite bilder på cikliderna då Bjöyrn

        Kommentar

        • macke_fisk
          • December 2005
          • 4442

          #5
          Det jag kan ge lite tips på är att du kan skaffa lite fler rötter som du kan skapa lite gömställen med och lite mer växter för att få lite grönska där i. Annars så är det fint .
          MVH macke_fisk

          Kommentar

          • sajgoo
            • April 2010
            • 18

            #6
            Fixat lite fler växter, dock sätter ekonomin stopp för fler rötter just nu men när löningen dämper in blir det både rötter och fisk + diverse växter

            Och Ola dom gömmer sig för mig hela tiden sen senaste vattenbytet, måste gjort dom nått riktigt illa då.. :P

            Kommentar

            • sajgoo
              • April 2010
              • 18

              #7
              Lite uppdatering såhär efter nån månad och med alla tänkta invånare i karet så borde jag iaf följa upp med bilder på "avslutat" projekt eller vad man nu kan kalla det

              Nyinskaffade fiskar är 4 Slöjskalarer, 20~ kardinaler och 4 pansarmalar











              Ja, jo, ska fixa annan bakgrund och ordna till växterna när hålan jag bor i får in något vettigt att ha i, just nu får det se ut åt fanders tills det blir bra ^^

              Kommentar

              • Marnat
                • November 2009
                • 2012

                #8
                växten i högra hörnet, minns du vad det är för något? Ser lite dåligt och den verkar optimal till mitt lilla kar, såvidda den inte är extremt ljuskrävande
                \\54L Apistos//
                \\234L SA//
                MVH Marcus

                Kommentar

                • sajgoo
                  • April 2010
                  • 18

                  #9
                  Vill minnas att det var en Anubias Barteri, men är inte riktigt hundra :P

                  Kommentar

                  • Marnat
                    • November 2009
                    • 2012

                    #10
                    Ursprungligen postat av sajgoo
                    Vill minnas att det var en Anubias Barteri, men är inte riktigt hundra :P
                    det kan jag garantera dig att det inte är, jag menar den småbladiga buskiga växten man ser på tex näst sista bilden, ser ut som nån typ av glosso eller liknande.
                    \\54L Apistos//
                    \\234L SA//
                    MVH Marcus

                    Kommentar

                    • sajgoo
                      • April 2010
                      • 18

                      #11
                      Jahaa du menar den, det är en Micranthemum Umbrosum Den växer som ogräs dock, haft den i 2 veckor och den har redan dubblat upp i storlek ^^

                      Kommentar

                      • Saturnus80
                        • October 2009
                        • 943

                        #12
                        Snyggt kar.

                        Se upp för nitrit bara, lite mycket fisk på för kort tid.
                        //Daniel

                        110l Sällskapsakvarium http://www.zoonen.com/perzoonen/blogg.asp?oid=2509902
                        23l aqualandscape med dvärgkulor

                        Kommentar

                        • sajgoo
                          • April 2010
                          • 18

                          #13
                          Mjo, testat varje dag senaste 3 nu, än så länge funkar det, peppar peppar.

                          Kommentar

                          Arbetssätt...