60l Asien - New Bettaville

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • VisualDarkness
    • February 2010
    • 7417

    Köpte mitt set med 8 tuber av 7 olika kläckningsgrad och en "skalad" på Tradera plus att jag har en en annan påse någon annanstans.

    Rubbat lådan har jag också gjort många gånger, men det är bara att sätta lyset där det inte är så mycket ägg eller försiktigt putta bort det mesta och sedan suga upp nauplierna där. Inga problem!
    180l Sällskap:
    http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
    60l Asien:
    http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

    Kommentar

    • Miliimli
      • March 2010
      • 2457

      Mmmhm, du säger det du Nåja, kanske vågar prova på nytt någon gång, men för tillfället får de nöja sig med fryst!

      Kommentar

      • Nubi
        • March 2009
        • 9026

        Det finns att köpa levande Jag har grindmalmaskar, atermia, och vita mygglarver och en annan i kylskåpet, olika foder håller sig olika länge, men mygglarverna lever änn och artemia oxå
        Fiskarna äääääääälskar att jaga, de blir som galningar.
        Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

        Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
        Fiskbloggen

        Kommentar

        • Miliimli
          • March 2010
          • 2457

          Ursprungligen postat av Nubi
          Det finns att köpa levande
          Kanske hos er ja här är vi fortfarande väldigt bakom takana hehe..

          Ursprungligen postat av Nubi
          Jag har grindmalmaskar, atermia, och vita mygglarver och en annan i kylskåpet
          Coolt Men kanske inte lika uppskattat av sambon när han vaknar mitt i natten och är hungrig och går och äter ur fel burk

          Kommentar

          • Nubi
            • March 2009
            • 9026

            Ahahaah!
            Jag köpte fodret från Österrike, eller vare Tyskland... aja vilket som, det kom ialf fram i ett paket *ler*
            jag och Jemnad beställde och jag kommer definitivt göra fler beställningar
            De kommer i små förpackningar. Går inte att ta miste om de. Sen har jag en liten låda i kylskåpet som BARA är till FISKARNA. tror aldrig sambon har stuckit ner händerna där i *haha*

            Hur kommer det att gå när du börjar med Pmdd ;-) och sambon blir törstig på nätterna....det är inget att dricka PMDD. och den bruna vätskan kan vara livsfarligt.
            Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

            Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
            Fiskbloggen

            Kommentar

            • Miliimli
              • March 2010
              • 2457

              PMDD hit och PMDD dit växer på bra här i alla fall Nä, vi får väl se Någon gång ska jag väll falla ner i PMDD-träsket också

              Kommentar

              • Nubi
                • March 2009
                • 9026

                Ursprungligen postat av Miliimli
                PMDD hit och PMDD dit växer på bra här i alla fall Nä, vi får väl se Någon gång ska jag väll falla ner i PMDD-träsket också
                Testa inte i karet där du har räkor, där måste du ha ngt annat, för räkor är känsliga mot PMDD. har jag hört.
                Du skulle kunna testa att ha PMDD i ett kar och PMDD i ett annat. Riktigt skoj att se skillnaden på växterna det säger bara POFF så har man växter ÖVERALLT
                Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                Fiskbloggen

                Kommentar

                • Miliimli
                  • March 2010
                  • 2457

                  Haha Nä, räkor gillar inte kemikalier direkt, så dit kommer inget ner Vi får väl se någon gång i framtiden om jag skaffar till asien..

                  Kommentar

                  • Nubi
                    • March 2009
                    • 9026

                    Ursprungligen postat av Miliimli
                    Haha Nä, räkor gillar inte kemikalier direkt, så dit kommer inget ner Vi får väl se någon gång i framtiden om jag skaffar till asien..
                    Det finns växtnäring som räkor tål kommer inte ihåg vad de heter, finns säkert på redbee.
                    Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                    Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                    Fiskbloggen

                    Kommentar

                    • Miliimli
                      • March 2010
                      • 2457

                      Har nästan inga växter till räkorna heller Det är mest bara en enda stor mossklump som tar upp hela karet Måste fixas, måste fixas, men vågar inte pilla för mycket innan räklingarna blivit större

                      Kommentar

                      • Nubi
                        • March 2009
                        • 9026

                        Ursprungligen postat av Miliimli
                        Har nästan inga växter till räkorna heller Det är mest bara en enda stor mossklump som tar upp hela karet Måste fixas, måste fixas, men vågar inte pilla för mycket innan räklingarna blivit större
                        räklingar lär det alltid finnas.
                        ÅH! bra att du sa sådär, jag fick massor av mossa som jag ska "klä om" i mitt kökkub och nu när jag har extra finmaskigt gardin så blir det som en mössa till mossan *hihi*
                        idag fick malarna i 450l broccoli, gissa om de vart glada ;-)
                        Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                        Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                        Fiskbloggen

                        Kommentar

                        • Miliimli
                          • March 2010
                          • 2457

                          Ursprungligen postat av Nubi
                          räklingar lär det alltid finnas.
                          Inte vet jg det, har haft dem i ett halvår och det här är första kullen som överlevt längre än 7 dagar

                          Ursprungligen postat av Nubi
                          ÅH! bra att du sa sådär, jag fick massor av mossa som jag ska "klä om" i mitt kökkub och nu när jag har extra finmaskigt gardin så blir det som en mössa till mossan *hihi*
                          Strumpbyxor måste väl funka till det också eller?

                          Ursprungligen postat av Nubi
                          idag fick malarna i 450l broccoli, gissa om de vart glada ;-)
                          Kan jag tro!

                          Kommentar

                          • Nubi
                            • March 2009
                            • 9026

                            Joo dah =)
                            strumpbyxor funkar men då växer de inte genom det finmaskade tyget. Det är det jag vill att den ska göra*ler*
                            Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                            Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                            Fiskbloggen

                            Kommentar

                            • VisualDarkness
                              • February 2010
                              • 7417

                              När tar artemian slut den här gången? Kläcks som jag vet inte vad.
                              Svårt att kläcka, knappast!
                              180l Sällskap:
                              http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                              60l Asien:
                              http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                              Kommentar

                              • Miliimli
                                • March 2010
                                • 2457

                                Vad använder du för att suga upp nauplierna? Vanlig spruta modell lite större?

                                Kommentar

                                Arbetssätt...