Hannesc Räkvas!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    får la hoppas det min är iaf hur tyst som helst.

    Kommentar

    • Dippen98
      • March 2012
      • 67

      Var köpte du pumpen och hur stor är vasen? Funderar på räkvas ;D
      54L med lite olika små vanliga fiskar + Liten burk på ca 5L med liten kampfisk

      Kommentar

      • hannesc
        • December 2009
        • 13085

        pumpen köpte på djuraffären. men finns på PWSS med tex

        vasen är från IKEA och är Bladet, 45 cm hög. finns en som är 65cm hög med men det är lite för högt. svårt att syresätta en sån stor vattenvolym med den lilla vattenytan.

        Kommentar

        • Dippen98
          • March 2012
          • 67

          Okej tack , ska ta och kolla in ikeas hemsidan efter vas och leta lite efter pump ;D
          54L med lite olika små vanliga fiskar + Liten burk på ca 5L med liten kampfisk

          Kommentar

          • Matsnork
            • July 2012
            • 119

            Väldigt snygga vaser. Blir inspirerad att rensa upp min egen.

            En liten fråga bara; Varför inte köra utan teknik i vasen? Jag har en vas med jord som substrat, noll teknik och har inga problem med hälsan på innevånarna. Inga räkor dock. En neontetra fick sitta karantän i vasen ca 1 månad utan problem.

            Kommentar

            • hannesc
              • December 2009
              • 13085

              ne tyckte det var smidigare med teknik. när vattenytan rör sig så fladdrar det sådär fint i taket av reflektioner. tycker inte filtret stör nämnvärt så.

              men visst. ett non-tech kar är jag lite sugen på med

              Kommentar

              • GustavR
                • August 2012
                • 70

                Fina vaser ni gör! Ska bygga nått liknande när ja fått ordning på mitt akvarium ja har nu! Kommer köra min 10w led lampa med COB dioder, kommer nog räcka fint. Kan ändra färgspectra med så kan leka med färgåtergivningen på räkorna och växterna, kan bli riktigt intressant. Ska först bygga nån snygg "bänk" att ha vasen på.. Tack för inspirationen

                Kommentar

                • hannesc
                  • December 2009
                  • 13085

                  najs. kul med dioder som du kan ändra färgspectra på. kan du mäta det på nått sätt? hade ju varit najs. så man ser liksom var man ligger.

                  Kommentar

                  • GustavR
                    • August 2012
                    • 70

                    Ja de är skoj, har den i garderoben till min odling av örter till vintern, har även en 400w LE med blått ljus. Denna är det: LED vet inte faktiskt, här är nått "basic" sätt.. Kan bli riktigt snyggt med ett lila sken, till svart bänk och svart grus... ?

                    Kommentar

                    • hannesc
                      • December 2009
                      • 13085

                      jäkla najs grejj asså! det där hade jag velat ha.

                      odla örter till vintern. hehe asså det är så det kallas nu. var nån för nått år sen som hade en MH lampa till sina "tomater" :P

                      Kommentar

                      • GustavR
                        • August 2012
                        • 70

                        Haha får alltid kommenterar om att ja skulle odla nått fuffens av mina vänner. Ja ska försöka bygga in den i en pall så att ja kan gömma kablar osv. Ska börja skissa

                        Kommentar

                        • hannesc
                          • December 2009
                          • 13085

                          skissa på. starta en proj tråd så man får se bilder o ideer o skisser!

                          Kommentar

                          • GustavR
                            • August 2012
                            • 70

                            Will do är inte den mest händige men de kanske kan bli bra ändå

                            Kommentar

                            • hannesc
                              • December 2009
                              • 13085

                              det blir nog bra ändå. om du lägger upp bilder o funderingar kan ju andra komma med tips på lösningar. finns mycket innovativt folk här inne

                              Kommentar

                              • Coolio
                                • September 2012
                                • 33

                                hannesc, ser riktigt fint ut!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...