Hannesc Räkvas!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    ser mysigt ut. lite mycket bubblor bara ( avskyr bubblor. fult,låter o dödar växter )

    men ser jäkligt najs ut! väldigt stilrent. gillar alot!

    Kommentar

    • Foffoff
      • August 2011
      • 8

      hehe tackar

      Jo jag satte "strilen" strax ovanför vattnet blev faktiskt bra med den lite större växten, den var lite algig när jag planterade den vilket räkorna tyckte om nu börjar den bli ren och fin efter allt puttsande.

      Kommentar

      • hannesc
        • December 2009
        • 13085

        sätt strilen under vattenytan istället

        Kommentar

        • Foffoff
          • August 2011
          • 8

          Done, no more bubbling xD

          Va kör du/ni med för mat osv till era räkor? samt vilken temp går dom i?

          Kommentar

          • doktorn
            • February 2009
            • 109

            Mina CR går i 25 grader, men det kanske inte är helt rätt. De mår bra iaf.
            Inlägget redigerat 312 gånger av doktorn, senast idag klockan 12:02


            Kommentar

            • Foffoff
              • August 2011
              • 8

              helt utan doppvärmare då antar jag?

              Jag gjorde felet med att använda en för stark lampa första gången, vilket ledde till att vattnet blev runt 30 grader!! vart inte bra för räkorna... nu kör jag med LED eller om de va Halogen, ingen värme av den iaf, så nu ligger de runt 22-23 grader typ.

              vad använder du för mat? jag har kört lite med alg tabletter och shrimp sticks, men kan använda något annat? provade med en liten bit bröd men de va ingen hit direkt.

              Kommentar

              • doktorn
                • February 2009
                • 109

                Jag har kört mest EBI Gold Kenta senare tid. Detta pga at jag fått det gratis av en vän.

                Vad det gäller temperaturen, så kör jag inte med doppvärmare i något av mina kar eller i vasen. Håller 25 grader i vasen, nanot samt 26 i 375:an. Lite galet tycker många, men så är det.
                Inlägget redigerat 312 gånger av doktorn, senast idag klockan 12:02


                Kommentar

                • Johan82
                  • September 2010
                  • 89

                  Langar in en fråga i tråden eftersom jag tänker att många kikar i den: Köpte trollhassel i butiken och körde ner i vasen, allt var frid och fröjd men nu efter en vecka har något som ser ut som mögel börjat uppstå kring knopparna. Vad är detta? Det blir även en beläggning på vattenytan? Var de inte torkade nog? Vad ska jag göra?

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Låt det bara vara, det kommer att försvinna efter ett tag
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • Decals
                      • January 2011
                      • 101

                      Riktigt snyggt!

                      Droppar in med en fråga: Låter filtret i era räkvaser mycket? Om inte: Vad är det för filter ni har?

                      Kommentar

                      • hannesc
                        • December 2009
                        • 13085

                        alla mina filter till alla mina kar är knäpptysta. ( eller fluval 405 har ett svagt sus men märks knappt)

                        har du precis startat filtret så låter det alltid ett tag tills all luft är ur filtret

                        Kommentar

                        • Mathias Nilsson
                          • July 2011
                          • 6552

                          Ursprungligen postat av Decals
                          Riktigt snyggt!

                          Droppar in med en fråga: Låter filtret i era räkvaser mycket? Om inte: Vad är det för filter ni har?
                          Jag har ett fluval 1+, funkar kanoners.
                          http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                          "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                          Kommentar

                          • kurteinar
                            • October 2011
                            • 21

                            Hej. Jag måste fråga! Hör du mycket av din pump? Jag har köpt samma pump och tycker att den låter väldigt mycket.

                            Kommentar

                            • hannesc
                              • December 2009
                              • 13085

                              min pump är tystare än döden. hörs inte ett ljud. hur länge har du haft den igång? det kan ju låta en del i början då det är en del luft kvar i filtret.

                              Kommentar

                              • kurteinar
                                • October 2011
                                • 21

                                Okej. Nej jag starta den imorse^^ Men vid lunch så lät den fortfarande massor. Så jag längtar hem så jag får se om den blivit tystare. Får hoppas på det iaf.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...