Hannesc Räkvas!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    skit i maken o kör igång! jag är så glad för att jag inte har nån bättre hälft eller föräldrar som "förbjuder" mig akvarium, såsom många här har :P

    Kommentar

    • Annaica
      • February 2006
      • 1177

      Var och tittade på räkor precis... priset på CR har gått ner sedan jag köpte senast, vilket är ett par år sedan nu.

      Är studerande just nu och har inte fått OK från CSN ännu... men får jag pengar så skall jag ställa fram akvariet på lämplig plats och börja planera... så får vi väl se vad gubben säger
      Räkbiten


      Kommentar

      • Falconer
        • November 2005
        • 786

        äntligen fått tag i trollhassel så nu är det bara smågrejer kvar tills det startas.

        Kommentar

        • hannesc
          • December 2009
          • 13085

          gytt! kommer bli fint. jag ska nog snart göra om min vas. nya grenar o ny mossa.

          Kommentar

          • Falconer
            • November 2005
            • 786

            Alltid roligt att "göra om". Tycker din vas är skitsnygg annars. javamossan har tagit sig ordentligt. :P
            Du förresten är det beryll-lampan från ikea du använder dig av?

            Kommentar

            • hannesc
              • December 2009
              • 13085

              aa tack så mycket. nu på sisstone har det komit nån jäkla alg som tagit över mycket o mossan är lite väl utbredd nu :P

              nja den sänglampan här hängt med sen 94 så den finns nog inte kvar, men det är samma lampa i som Beryll så man kan ju säga "ja" på den frågan ändå :P

              Kommentar

              • Falconer
                • November 2005
                • 786

                kan det vara ljusstyrkan som framkallat den där algen?

                Kommentar

                • hannesc
                  • December 2009
                  • 13085

                  mja vet inte. ingen aning faktiskt. kanske. men jagvet inte vad jag ska byta till :P

                  Kommentar

                  • hannesc
                    • December 2009
                    • 13085

                    räkvasen har varit lite bortprioterad på sistonne tyvärr så nu så tog jag o gjorde en lite större renovering av den.

                    det var massa trådalger av nått slag som var som typ nystat spindelnät i mossan. blev fasen inte av med det. så den mesta mossa fick gå nu. tog "frisk" mossa från ett annat kar o band på lite grenar. sen hade ju anubiasen börjat ruttna på botten. stammen asså..o ja jag vet de ska egentligen inte växa i så fin sand. så jag tog lite friska delar o band upp på ett par grenar.

                    grenarna har blivit svagare nu märker man. knäckte ett par nu när jag gjorde om

                    men vallisarna har tagit sig rätt bra

                    invånare just nu

                    3 amano
                    5 super cherry red
                    1 sherry red
                    1 CR

                    o en äppelsnäcka o nåra malayser

                    har moddat om filtret o satt på en finare filterbit. tog från ett innerfilter. av två anledningar. mer filteryta o att räklingar har större chans att klara sig nu.

                    så nu ska det bara växa till sig o bli lite lumigt igen :P

                    bilder
                    Bifogade filer

                    Kommentar

                    • Narien
                      • August 2010
                      • 181

                      Jag gillar helhetsbilden, vattnet ser ut precis som jag tycker akvarievatten ska se ut

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Din vas är mycket fin

                        Det är nästan så att jag saknar min vas tog ju bort den för ett tag sen.
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • hannesc
                          • December 2009
                          • 13085

                          Ursprungligen postat av Narien
                          Jag gillar helhetsbilden, vattnet ser ut precis som jag tycker akvarievatten ska se ut
                          hur menar du då?

                          Ursprungligen postat av PiaJo
                          Din vas är mycket fin

                          Det är nästan så att jag saknar min vas tog ju bort den för ett tag sen.
                          a jag vet. varför gjorde du det? din nya är ju iof najs den med :P

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Hade för stort grus i så växterna ville inte fästa i botten så de flöt upp från botten, blev såå trött på det, och sen tyckte jag att det borjade lukta illa.... vet inte varför...

                            Men jag är inne på att köpa mig en Dennerle-kub de är så snygga
                            Senast redigerad av PiaJo; 12 October 2010, 21:16.
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • Annaica
                              • February 2006
                              • 1177

                              Ursprungligen postat av PiaJo
                              Men jag är inne på att köpa mig en Dennerle-kub de är så snygga
                              Gör det säger jag

                              Har själv en kub från Aquatic nature. Får väl lägga upp det som ett projekt när jag väl kommer igång ordentligt!
                              Räkbiten


                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Ursprungligen postat av Annaica
                                Gör det säger jag

                                Har själv en kub från Aquatic nature. Får väl lägga upp det som ett projekt när jag väl kommer igång ordentligt!
                                Nä, starta en proj.tråd nu så vi får se uppstart och allt
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...