54L Apisto kärlek

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Constantine
    • September 2009
    • 431

    Måste ha missat denna tråd totalt....men grymt snyggt är det iaf lite avis nu
    450L: 2st Scalare + 17st Corydoras aeneus + 10st Corydoras paleatus + 10st Rosentetror
    170L yngel kar: 4st Corydoras aeneus yngel, 2st .Ancistrus + X-antal yngel

    Kommentar

    • Marnat
      • November 2009
      • 2012

      Update:

      Honan dog tyvärr i förrgår, anledningen har jag ingen aning om tyvärr. Jag skulle plocka lite ormbunksblad för att skicka till en annan akvarist och så fort jag fick ner pincetten i akvariet så simmade hon upp mot ytan lade sig på rygg, plaskade lite me bakfenan och simmade sen ner igen på botten, detta fortsatte hon med under hela tiden jag samlade skott så jag blev orolig, kollade vattenvärdena som såg bra ut och bestämde mig snabbt för ett VB, dock låg hon en timme senare död på botten, tråkigt då jag inte kommer kunna få tag på en nya hona den närmaste framtiden

      Men men får se vad jag ska göra med karet nu, hanen själv kan ju inte göra mkt så att säga.

      kanske kör om det som ett rent växtkar eller så får det bli en odlingsburk för otocinclus kanske, lite klurig art att odla på men det kan bli skoj
      Bifogade filer
      \\54L Apistos//
      \\234L SA//
      MVH Marcus

      Kommentar

      • Saturnus80
        • October 2009
        • 943

        Lyckades du inte odla på dem innan honan dog? Vet du om Apistogramma sp. Schwarzkinn är en odlingsform, för jag hittar inte den på fishbase.org.
        Senast redigerad av Saturnus80; 12 October 2010, 15:14.
        //Daniel

        110l Sällskapsakvarium http://www.zoonen.com/perzoonen/blogg.asp?oid=2509902
        23l aqualandscape med dvärgkulor

        Kommentar

        • Marnat
          • November 2009
          • 2012

          Ursprungligen postat av Saturnus80
          Lyckades du inte odla på dem innan honan dog? Vet du om Apistogramma sp. Schwarzkinn är en odlingsform, för jag hittar inte den på fishbase.org.
          Det är inte en odlingsform och nej jag lyckades inte få några yngel, de lekte och lade rom, men det blev aldrig något mer av det tråkigt nog Funderar på om jag ska skaffa mig en ny hona och försöka igen eller lämna tillbaka hanen och ge mig på att försöka med antingen Ivanacara Adoketa eller Apistogramma Barlowi.
          \\54L Apistos//
          \\234L SA//
          MVH Marcus

          Kommentar

          • Saturnus80
            • October 2009
            • 943

            Alltså det är ju bara priset som hindrar en från att skaffa Adoketa, hade ju svidigt ordentligt om dom kolar. Men dom verkar onekerligen spännande.
            //Daniel

            110l Sällskapsakvarium http://www.zoonen.com/perzoonen/blogg.asp?oid=2509902
            23l aqualandscape med dvärgkulor

            Kommentar

            • Getingen
              • August 2010
              • 325

              Jag tycker du ska köra på en fisk där du faktiskt har möjlighet att komplettera om nåt oväntat skulle ske.

              Kommentar

              • Marnat
                • November 2009
                • 2012

                Ursprungligen postat av Saturnus80
                Alltså det är ju bara priset som hindrar en från att skaffa Adoketa, hade ju svidigt ordentligt om dom kolar. Men dom verkar onekerligen spännande.
                Jo de kostar ju en del, men det är också en del av tjusningen, man vill ju kunna hjälpa till att sprida dem efterhand Så att fler kan få njuta av vackra fiskar som kostar ohövligt mycket i affär.

                Ursprungligen postat av Getingen
                Jag tycker du ska köra på en fisk där du faktiskt har möjlighet att komplettera om nåt oväntat skulle ske.

                Mjo det är en vettig tanke, men tyvärr är fiskar som jag intresserar mig för oftast lite svårare att få tag på
                \\54L Apistos//
                \\234L SA//
                MVH Marcus

                Kommentar

                • Getingen
                  • August 2010
                  • 325

                  Ursprungligen postat av Marnat
                  Jo de kostar ju en del, men det är också en del av tjusningen, man vill ju kunna hjälpa till att sprida dem efterhand Så att fler kan få njuta av vackra fiskar som kostar ohövligt mycket i affär.




                  Mjo det är en vettig tanke, men tyvärr är fiskar som jag intresserar mig för oftast lite svårare att få tag på
                  Kanske tillgängligheten som skapar intresset?

                  Kommentar

                  • Marnat
                    • November 2009
                    • 2012

                    Ursprungligen postat av Getingen
                    Kanske tillgängligheten som skapar intresset?
                    Delvis kan det mycket väl vara så
                    \\54L Apistos//
                    \\234L SA//
                    MVH Marcus

                    Kommentar

                    Arbetssätt...